Ducati XDiavel V4: Luciferovo peklo!

Ducati spojila dvě motorky do jedné a představila zbrusu nový stroj XDiavel V4 poháněný motorem V4 Granturismo pyšnící se výkonem 168 koní a maximálním točivým momentem 126 newtonmetrů. Na výběr máte ze dvou barev, ďábelsky rudou nebo drsně černou. Ať už si zvolíte kteroukoliv z nich, rozhodně vás čeká pekelná jízda.

Pojďme si nejprve vysvětlit to spojení dvou motorek do jedné. Ducati již má ve své nabídce Diavel poháněný V4 motorem, prošel mi rukama a musím říct, že na tenhle test jen tak nezapomenu, byla o ďábelská jízda. Ve své nabídce má také XDiavel s dvouválcovým motorem o zdvihovém objemu 1260 ccm. No a když už má v nabídce tak krutý čtyřválec, to by bylo, aby jej nedali i do XDiavela.

1 Ducati XDiavel V4 2025 (1)1 Ducati XDiavel V4 2025 (2)1 Ducati XDiavel V4 2025 (3)

A není to jen o tom, že by do XDiavela dali V4 Granturismo motor. Když novou motorku, tak kompletně. Příhradový rám tak nahradil hliníkový monokok v přední části motocyklu. Motor je i nadále nosnou jednotkou. Co však zůstalo a za co jsem fakt ráda, je jeho jednostranná kyvná vidlice z hliníku, do které je letmo uchycené nové pětipaprskové kolo s broušenými plochami, kterými posiluje odkaz na americké muscle cars. Obuté jsou do pneumatik Pirelli Diablo Rosso III.

Když už se bavíme o designu, tak stále si drží ten jeho svalnatý tvrdý agresivní výraz, jen mi teď přijde takový elegantnější, více zaoblený a více z něj vystupuje přední světlomet s denním svícením po stranách. I tak však XDiavel stále vypadá, jako by k nám přijel ze zcela jiného světa. Ačkoliv vypadá značně nepohodlně, ze zkušenosti víme, že tomu není tak a posaz je vyřešen velmi dobře. I když máte nohy posunuty směrem vpřed, ovládání motocyklu je příjemné i při menších rychlostech. Rozhodně tomu napomáhají i jeho široká řídítka. Přepracované je také sedlo, které je ve výšce 770 milimetrů. Sedlo je delší, širší a mnohem pohodlnější díky jeho silnější vrstvě pěny.

Srdcem XDiavelu V4 je čtyřválec V4 Granturismo o zdvihovém objemu 1158 ccm, který je pohonnou jednotkou nejenom zmíněného Diavelu V4, ale také Streetfightera V4 S nebo Multistrady V4 S. Desmodromické rozvody byly u tohoto motoru nahrazeny klasickými zdvihy s pružinami a díky tomu se zvětšil i servisní interval ventilové vůle na 60 tisíc kilometrů. Avšak i nadále se můžete těšit na extrémní výkonové parametry, výkon 168 koní je dostupný při 10 750 otáčkách a maximální točivý moment 126 Nm už při 7500 otáčkách. To znamená, že budete mít dostatek kroutícího momentu už při nízkých otáčkách, to jen, kdybyste toužili po oslnění kolemjdoucích během vašeho courání městem. Ostatně z nuly na sto dokáže tento cruiser zrychlit za měně než tři sekundy.

Velmi slušná je také elektronická výbava motocyklu, která čítá náklonové ABS i kontrolu trakce, čtyři přednastavené jízdní režimy, Ducati Power Launch, tempomat i obousměrné rychlořazení. Veškeré informace se zobrazují na plnobarevném TFT displeji o rozměrech 6,9 palců, který můžete také bezdrátově propojit s chytrým telefonem.

1 Ducati XDiavel V4 2025 (6)1 Ducati XDiavel V4 2025 (5)1 Ducati XDiavel V4 2025 (4)

Podvozek tvoří přední 50 mm plně nastavitelná vidlice a rovněž plně nastavitelný je i zadní, centrálně umístěný tlumič. O zastavení sedmnáctipalcových kol, přičemž to zadní má rozměr 240/45, se vám postarají monoblokové třmeny Brembo Stylema s radiální pumpou, brzdící da 330 mm kotouče. Pohotovostní hmotnost XDiavela V4 je 229 kilogramů. Do prodeje se tento power cruiser dostane v průběhu května a zvolit si budete mezi dvěma barvami, červené Ducati Burning Red a černé Black Lava, vytvořenými speciálně pro XDiavel V4, které při dopadu světla vytvářejí plynulé a elegantní odlesky.

Zdroj: Ducati



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama