Test Ducati Scrambler 1100 Special: šedý elegán
- Publikovno: 16.11.2018
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Šedivý elegán Scrambler 1100 Special vás ohromí svým kultivovaným jevem. Snadno se s ním propletete ranní dopravní špičkou, obratně vykrouží každou zákrutu a vadit mu nebude ani pomalá jízda. Spojka hladce klouže a když k ní ještě připočítáme citlivě dávkovatelný plyn, radost z jízdy je tu zaručena.
Ducati byla první, kdo znovu přivedl na scénu retro motocykl typu scrambler. Jejich Scrambler o objemu 800 ccm se stal během pár týdnů nejprodávanějším modelem v jejich nabídce. Motocykl si zamilovali a pořídili zákazníci u kterých byste to ani nečekali. Nejeden vyznavač sportovních motocyklů má doma také scramblera. Nebylo se tedy čemu divit, že Italové rozšiřují výběr v této kategorii i o slabší a silnější kubatury.
Scrambler 1100 drží štábní kulturu s ostatními sourozenci, co se celkového vzhledu týká. Kulatý přední LED světlomet s denním svícením, kulatý LCD retro budík s ukazatelem zařazené rychlosti a dojezdem, buclatá 15-litrová nádrž a prošívané kožené sedlo, pod nímž naleznete USB zásuvku. Na test jsme dostali verzi Special, která má ještě navíc drátěná kola, hliníkové kryty nádrže, kyvnou vidlici i blatníky. Decentního výrazu mu dodává elegantní šedé lakování Custom Grey v kombinaci s hnědou barvou sedla.
Jakmile usednete za nižší široká řídítka, zjistíte že sedíte lehce nakloněni dopředu, s minimální vahou na vašich rukou, s nohy poskládanými pod sebou. Sedlo je ve výšce 810 mm, ale bez problémů z něj dosáhnete na zem. Jakmile se rozjedete, bude se vám tento posez náramně zamlouvat, díky němu se vám Scrambler lehce povede nejen z jedné zatáčky do druhé, ale i při proplétání v hustém městském provozu.
První věc, kterou jsou po ujetí pár kilometrů okamžitě postřehla je celkové zklidnění motocyklu. Potřebuje sice chvíli na zahřátí do provozního režimu, ale pak zjistíte, že je pryč nepříjemné cukání plynu při nižších rychlostech. Stejně jako plyn, i spojka se snadno a lehce dávkuje. Dokonce mu ani tolik nevadí, když vám padnou otáčky dolů, nijak nadšený z toho není, ale popere se s tím a kupodivu celkem rychle. Vlastně mi vůbec nevadilo popojíždět v městském provozu, Scrambler 1100 se totiž projevil jako zábavný společník, který vám tyto útrapy velmi rád zpříjemní.
Motor o zdvihovém objemu 1079 ccm vás příjemně překvapí svým lineárním nárůstem výkonu i kroutícího momentu už od spodních otáček. 86 koní a 88 Nm je dostatečné k tomu, aby jste řídili klidného beránka i nabroušeného vlka. Když k tomu ještě připočítáme elektronické balíčky, které obsahují zatáčecí ABS Bosch, kontrolu trakce a tři jízdní režimy Activ, Journey a City, nemáte si na co stěžovat.
Příjemnou odezvu vám posílá také podvozek s plně stavitelnou vidlicí Marzocchi, Scramblera se nemusíte bát naklonit do zatáčky, stačí jen mít podřazeno a po přidání plynu vás z ní vytáhne, aniž by jakkoliv odskočil. Dokonce se vytratili i vibrace, ani když točíte v maximálních otáčkách, zrcátka se možná jen lehce klepou. Možná je podvozek trochu tužší, ale já nejsem vyznavačem přílišného houpání, takže jsem byla s jeho vlastnostmi nadmíru spokojená. Je přesný a kam se díváte, tam jede. Lehce se přehazuje ze strany na stranu, vlastně si s ním hrajete jako kočka s kotětem, nebo on s vámi?
Jako se můžete spolehnout na podvozek, můžete se spolehnout i na brzdný systém. Mají okamžitý nástup a jsou dostatečně silné, aby vás zbrzdili kdykoliv to bude třeba. Absenci větrného štítku nejvíce pocítíte při přejezdu po dálnici. Do rychlosti 100 km/h to docela ujde, ale pokud chcete jet rychleji, musíte zalehnout na nádrž a to vás moc dlouho bavit nebude. Proč taky jezdit zde, když máte zábavný nekapotovaný stroj a ne cesťáka na hltání kilometrů. Scrambler 1100 má sice drátěná kola, ale obutá na univerzálních pneumatikách Pirelli MT 60 RS, takže si svoji chuť poslat to na šotolinovou cestu nechávám zajít.
Možná si říkáte, proč jít do silnějšího a dražšího Scramblera, když by vám stačilo osmikilo, které má jen o 13 koní méně. Nenechte se mýlit, v Ducati ušli o velký kus dopředu. Motocykl je mnohem lépe zpracovaný, plyn necuká ani při nižších otáčkách a motor krásně táhne už od nízkých otáček. Nenapadá mě nic, co bych vlastně mohla tomuto velkému Scrambleru 1100 Special vytknout. Zkrátka je to fajnovka.
Technické údaje
Motor: vzduchem chlazený vidlicový dvouválec do L. Kompresní poměr 11 : 1, vrtání a zdvih 98 x 71 mm, zdvihový objem 1079 ccm. Největší výkon 63 kW (86 k) při 7500 1/min, největší točivý moment 88 Nm při 4750 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, mechanicky ovládaná vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Příhradový ocelový rám. Přední plně nastavitelná vidlice Marzocchi o průměru 45 mm, zdvih 150 mm. Zadní nastavitelné odpružení Kayaba, zdvih 150 mm. Brzdy Brembo M4.32 kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 320 mm, čtyřpístkové radiálně uložené třmeny, zatáčecí ABS ve standardu. Vzadu jednoduchá o průměru 245 mm s jednopístkem. Kola hliníková, drátěná. Pneumatiky Pirelli MT 60 RS 120/70 R18 vpředu a 180/55 R17 vzadu. Rozvor 1514 mm, výška sedla nad zemí 810 mm, suchá hmotnost 194 kg. Objem palivové nádrže 15 litrů.
Cena: 355 000 Kč (vč. DPH)
- Přidat komentář +
- Publikováno: 16.11.2018
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro