Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- Publikovno: dnes
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Pro mnoho zákazníků, kteří se rozhodují mezi elektrickým a klasickým motocyklem se spalovacím motorem, je důležitým faktorem dojezdová vzdálenost. Nespornou výhodou benzinových jednostopých strojů je ta, že je můžete natankovat téměř na každém rohu, kdežto u elektromotocyklů už musíte přemýšlet, kudy a na jak dlouhou cestu se vydáte.
V podstatě jste odkázáni na to vozit s sebou dobíjecí kabel, v některých případech i dobíjecí stanici a počítat s tím že vás čeká minimálně půlhodinová přestávka, to se jen málokterému cestovateli chce. Na krátkých tratích to neřešíte, ale v případě dlouhých přejezdů už ano. Tuhle překážku si vzala na paškál čínská značka Evoke a představila svůj cestovní motocykl, pro kterého dlouhé cesty nebudou limitující.
Model Evoke 6061 GT je vybaven řídící jednotkou, která spravuje i využívání baterie. Aby byla co nejefektivnější, sbírá data z více než stovky palubních senzorů. Tuto technologii v Evoke vyvíjejí už od roku 2017. Umožňuje tak podle stylu jízdy okamžitě upravovat a optimalizovat dojezdovou vzdálenost. Výrobce uvádí, že na jednu plně nabitou baterii zvládnete s tourerem ujet až 450 kilometrů při běžné cestovní rychlosti, pokud byste jezdili jen po městě, měli byste zvládnout až 660 kilometrů a to už není zrovna málo, co říkáte.
Vzduchem chlazená lithiová baterie o kapacitě 29,8 kWh využívá software pro řízení teploty, který dokáže chladit baterii během jejího rychlého nabíjení. Proto zvládne na rychlodobíječce dobít baterii z nuly na 80% už za 30 minut. Z běžné domácí sítě by to pak trvalo 12 hodin. Baterie jsou stavěné na dlouhou životnost, bez potíží zvládnou až 2000 dobíjecích cyklů a dají se následně použít i jako úložiště energie, které by mělo zvládnout ještě dalších 2000 cyklů. To by při jejím maximálním využití mělo dát životnost až 15 let.
GT si na cestu svítí úsporným LED osvětlením. Veškeré informace se zobrazují na sedmipalcovém TFT barevném displeji, který lze pomocí bezdrátové technologie propojit s chytrým telefonem. Výkon 121 koní je na zadní sedmnáctipalcové kolo přenášeno pomocí řetězu. O bezpečné zastavení motocyklu, jehož maximální rychlost je 200 km/h, se postarají čtyřpístkové třmeny zakusující se do dvou předních 310 mm kotoučů. Prodejní cena GT se pohybuje kolem 600 tisíc korun.
Klasickou verzi motocyklu představuje druhý model, Urban Classic. Má stejné parametry jako model GT, jen jeho elektromotor je tu připevněný k rámu a je vybaven silným řetězem přenášející maximální točivý moment 221 Nm na zadní kolo. Hmotnost je 320 kilogramů a prodejní cena je velmi podobná té, jako má GT.
Zdroj: Evoke Electric Motorcycle
- Přidat komentář +
- Publikováno: dnes
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Fernandez potvrzen jako tester u Yamahy
- dnes - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- dnes - Mostecký autodrom je po deseti letech na prodej. Zájemci jsou i ze zahraničí
- 15.12. - Jorge Navarro nazpět v Moto2 jako stabilní jezdec
- 15.12. - Krize KTM se týká i MV Agusty
- 14.12. - V týmu Liqui Moly Dynavolt Intact GP pojede 2025 Guido Pini místo Suzukiho
Další z rubriky
- dnes - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice