CFMOTO 800MT-X: pro největší dobrodruhy

Byla jen otázka času, kdy přijde CFMOTO s motocyklem stavěným do těžkého terénu, to však by snad nebyli oni, kdyby ji nenabídli hned ve dvou variantách. Model 800MT-X si budete moci pořídit buď ve verzi určené pro drsný off-road, nebo ve variantě pro menší dobrodruhy, kteří se však rádi svezou po šotolinové cestě.

Novinka je postavená na stejné platformě jako CFMOTO 800MT Touring a 800MT Explore, avšak oproti těmto modelům došlo u Xka k přepracování konststrukce, aby co nejlépe splňovalo požadavky jezdců při jízdě v terénu. Pro snazší ovladatelnost přispěje i dělená palivová nádrž, kde je část paliva umístěna ve spodních bočních, odolných palivových nádržích. Vejde do nich 22 litrů paliva, což vám bude stačit nejméně na 450 kilometrů jízdy. Pokud by i tohle bylo pro vás málo, můžete si přikoupit přídavné osmilitrové zadní nádrže. Hmotnost plně natankovaného motocyklu je 220 kilogramů.

2 CFMOTO 800MT-X (7)2 CFMOTO 800MT-X (8)2 CFMOTO 800MT-X (9)

Jestli jste si už všimli, tahle adventure motorka nemá ochranné rámy. Dělená palivová nádrž je totiž úplně stejná, jako má KTM 890 Adventure, je protažená po obou stranách motocyklu až dolů k motoru a na ní plynule navazuje velký kryt motoru z hliníku. Ze zkušeností s motocykly KTM je jasné, že tyto nádrže dobře fungují i jako padák, tak by tomu mělo být i u CFMOTA.

Veškeré informace se budou zobrazovat na sedmipalcovém dotykovém barevném TFT displeji s orientací na výšku a ke kterému si budete moci bezdrátově připojit váš chytrý telefon. Navíc si budete moci naklopit displej do takového úhlu, ze kterého jej budete moci dobře vidět i při jízdě ve stupačkách. Novinka je stejně jako její sourozenci vybavena komunikační jednotkou T-Box, která zajišťuje přenos dat z motocyklu do mobilní aplikace CFMOTO Ride, díky které budete mít k dispozici informace o poloze motocyklu, navigaci a detailní záznamy o všech vašich jízdách.

Srdcem motocyklu je osvědčený, kapalinou chlazený paralelní dvouválcový motor LC8c o zdvihovém objemu 799 ccm, kterému byla pro jeho potřeby zvýšena hodnota kroutícího momentu na 85 Nm při 6500 otáčkách a upraven průběh výkonu i kroutícího momentu ve středních otáčkách. Maximální výkon 95 koní (67 kW) je dosažitelný při 8250 otáčkách. Převodovka je šestistupňová a vybavená obousměrným rychlořazením, spojka je antihoppingová.

Atraktivní je také jeho elektronická výbava řízená šestiosou inerciální jednotkou Bosch. Ta komunikuje s náklonovým ABS i kontrolou trakce. Obě tyto funkce lze zcela vypnout. Ve výbavě budete mít i tempomat, elektronický plyn, kontrolu tlaku v pneumatikách a trojici jízdních režimů, Sport, Rain a Offroad. Podvozek je vybaven komponenty značky Yu´an. Vpředu je ve dvaceti krocích stavitelná přední vidlice o průměru 48 mm se zdvihem 230 mm. Vzadu je rovněž ve dvaceti krocích stavitelný tlumič se zdvihem 230 mm, který je umístěn přímo na kyvné vidlici. Motocykl je také vybaven tlumičem řízení, jeho světlá výška je 240 mm. Sedlo je ve výšce 870 mm.

1 CFMOTO 800MT-X (1)1 CFMOTO 800MT-X (2)1 CFMOTO 800MT-X (3)

Bezdušová vyplétaná kola mají typické endurové rozměry, tedy přední kolo má 21 palců a zadní 18. Díky jejich standardním rozměrům, tedy přední kolo 90/90 R21 a zadní 150/70 R18, si na ně můžete obout pneumatiky, na které jste zvyklí, pokud by vám nevyhovovalo standartní obutí z výroby, kde jim dávají pneumatiky CST Rally Vacuum. O zastavení kol se vám postarají brzdiče J. Juan. Vpředu jsou dva 320 mm kotouče s čtyřpístkovými radiálními třmeny, vzadu je jeden 260 mm kotouč s jednopístkem.

Na cestách rozhodně oceníte stavitelné plexi, které vás ochrání před větrem i drobným deštěm. Do výbavy dostanete i ochranné kryty rukou, kryt pod motorem a nabíjecí porty pro USB typu A a C. Přikoupit si můžete vyhřívané rukojeti, vyhřívané sedlo, centrální stojan nebo boční brašny. Na výběr budete mít ze dvou barevných variant, černá nebo modro-stříbrná. Prodejní cena ještě nebyla stanovena, ale odhadujeme, že bude začínat na částce kolem 240 tisíc korun. Do prodeje by se měla dostat v průběhu března letošního roku.

2 CFMOTO 800MT-X (10)2 CFMOTO 800MT-X (11)1 CFMOTO 800MT-X (5)1 CFMOTO 800MT-X (4)2 CFMOTO 800MT-X (12)2 CFMOTO 800MT-X (6)

Zdroj: CFMOTO



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama