Honda Crosstourer: japonské enduro
- Publikovno: 2.5.2012
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Když se řekne cestovní enduro od Hondy, okamžitě se mi vybaví legendární Afrika, Transalp a hned poté Varadero. Motocykly, které prošli rukama mnoha cestovatelů a většina z nich o nich bude tvrdit, že to byly pohodlné a spolehlivé stroje. Bude mezi ně patřit i letošní novinka nazvaná Crosstourer?
Brzy vám tento motocykl představíme i z osobní zkušenosti, neboť za pár týdnů ho naše redakce vyzkouší naživo. Zatím se ale pojďme podívat na to, co o tomto motocyklu již víme.
Celkově oproti jeho předchůdci Varaderu vypadá štíhle. Téměř každý jezdec má pocit, že tento stroj musí hravě zvládnout a to i přes to, že jeho váha je 275 kg. Ovšem ačkoliv je Crosstourer novinkou, v mnohém vychází ze známého sportovně-cestovního modelu Honda VFR 1200. Vidlicový čtyřválec, kardan, zadní letmo uložené kolo, hliníkový rám či přední vidlice o průměru 43 milimetrů, to vše je již spolehlivě vyzkoušeno. Oproti 170 koníkům u VFR má však motor naladěn na 120 koní, také je jiné časování, profil vaček a mapping řídící jednotky.
Tento motocykl si můžete pořídit i s dvouspojkovou automatickou převodovkou DCT. Osobně nejsem moc zastáncem automatů na motorce, ale dokážu si představit, že s tímto motocyklem vyrazím na dvoutýdenní dovolenou a užiji si ve větším komfortu bez nutnosti řazení. Kromě dvou nastavených režimů Drive a Sport, který drží vyšší otáčky, můžete manuálně řadit levým palcem anebo si za příplatek pořídit nožní řadičku.
Z elektronických systémů se tu setkáte s ABS, kontrolou trakce nebo elektronickým plynem ride by wire. Škoda je jen, že u tohoto cestovního endura, nelze ABS vypnout. Velmi dobře na mě působí i nízká výška sedla nad zemí, ze kterého snadno dosáhnou na zem i lidé menšího vzrůstu. Myslím, že se tu objevila velmi dobrá konkurence nejprodávanějšímu bavorskému enduru.
Technické údaje:
Motor: Kapalinou chlazený vidlicový čtyřválec do V (75°) se čtyřmi ventily na válec. Vrtání a zdvih 81 x 60 mm, zdvihový objem 1237 ccm, kompresní poměr 12 : 1. Největší výkon 120 k (95 kW) při 7750 1/min. Max. točivý moment 126 N.m při 6500 1/min. Elektronické vstřikování. Řízený katalyzátor.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod kardanem, hydraulicky ovládaná spojka, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Hliníkový mostový rám, přední teleskopická vidlice USD s možností nastavení, průměr nosníků 43 mm, zadní centrální pružicí a tlumicí jednotka s možností nastavení. Jednoramenná kyvná vidlice z hliníkové slitiny. Brzdy kotoučové kombinované s ABS, vpředu dvojitá třípístková o průměru 310 mm, vzadu dvoupístková o průměru 276 mm. Kola drátěná. Pneumatiky 110/80-R19 vpředu a 150/70-R17 vzadu. Rozvor 1595 mm, výška sedla nad zemí 850 mm, pohotovostní hmotnost 275 kg (verze DTC 285 kg), objem palivové nádrže 21,5 litrů.
Základní cena vč. DPH: 334 900 Kč
- Přidat komentář +
- Publikováno: 2.5.2012
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky