KTM 1090 Adventure a 1090 Adventure R 2017: pohodlná jízda
- Publikovno: 5.10.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
KTM představila novou řadu cestovních endur s označením 1090, bude to nástupce současné 1050.
Někdo měl KTM 1050 Adventure rád, někdo tvrdil, že je to očesaná KTM 1190 Adventure, ale já ji měla možnost testovat a mě se líbila moc. Padli jsme si do noty a tak doufám, že tomu bude i s její nástupkyní 1090 Adventure, neboť je postavena na platformě 1050. Na výběr budete mít ze dvou verzí, základní Adventure a více offroadově zaměřenou verzi s označením Adventure R.
Oranžovou novinku bude pohánět dvouválcový motor s označením LC8 a obsahem 1050 ccm. Bude se dodávat ve dvou výkonnostních verzích, omezená 95 koní při 8500 1/min a s plným výkonem 125 koní. Motor je usazen v trubkovém rámu. Standardní výbavou by měl být i ochranný rám, antihoppingová spojka a kryty rukou. Do nádrže vám vejde 23 litrů paliva.
Z elektronických balíčků se nabízí ABS, kontrola trakce a řada přednastavených jízdních map. Vše se dá pohodlně nastavovat pomocí tlačítek na rukojeti řídítka i během jízdy. Palubní počítač má klasický LCD displej. Oba modely prošly také drobnými kosmetickými změnami, mají nové barvy a také celkovou grafiku provedení. Každý jezdec si může svůj motocykl přenastavit dle svých potřeb, lze tak upravit výšku řídítek, stupačky, spojkovou a brzdovou páčku a výšku plexi štítu.
KTM 1090 Adventure
Motocykl je obut na pneumatikách Metzeler Tourance Next tyres a vpředu má kolo o rozměrech 19„, vzadu 17“, možná právě proto bych tento bike nazvala spíše silničně-cestovní než adventure, o kterém si představuji, že je určen do náročnějších terénů. O bezpečné brzdění se postará dvojice kotoučových brzd Brembo o průměru 320 mm s čtyřpístkovým třmenem.
Odpružení je od firmy WP, vpředu jsou USD vidle o průměru 43 mm a se zdvihem 185 mm, vzadu je plně stavitelné odpružení se zdvihem 190 mm. Z elektronických balíčků se vám tu nabízí základ, tedy ABS, kontrola trakce a přdnastavené jízdní režimy. Suchá váha motocyklu je 205 kg.
KTM 1090 Adventure R
Pokud hledáte opravdové cestovní enduro i do těžšího terénu, tak sáhněte rovnou po verzi R. Již v základu dostanete ochranný rám, který má oranžovou barvu a podle něj také rozpoznáte, že je to vyšší verze 1090. Má také větší paprsková kola, vpředu má rozměr 21„, vzadu 18“ a je obutý na pneumatikách Continental TKC 80 Twinduro.
Odpružení stále dodává firma WP, ale zdvih je vpředu i vzadu 220 mm. Obrácená plně stavitelná vidle vepředu má tužší pružiny. Kromě běžných jízdních map, má navíc režim Off-road, který vypíná ABS u zadního kola. Sedlo je svým tvarem uzpůsobeno na jízdu do terénu a suchá hmotnost Rka je o dva kilogramy vyšší než u základního Adventure, tedy 207 kg.
Intermot 2016: Podívejte se také na novou Ducati SuperSport a SuperSport S, Honda CBR1000RR Fireblade SP, Honda CBR1000RR Fireblade SP2, Honda CB1100 RS, Honda CB1100 EX, Moto Guzzi Audace Carbon, BMW K 1600 GT, BMW S 1000 XR, BMW S 1000 RR, BMW S 1000 R, BMW R nineT Racer a Pure, Aprilia RSV4 RR a RF, Aprilia RS125 a Vespa GTS 125/150.
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 5.10.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu
- včera - COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez
- včera - Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out
- včera - Prvním vítězem na COTA se stal Rueda
- včera - Toprakův portugalský hattrick
- včera - Jediný motocykl Kove vyhrál, 15. Svoboda, Novotný out
Další z rubriky
- včera - BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu
- 28.3. - Mio MiVue MP30 GPS: motokamera na přilbu s magnetickým senzorem
- 26.3. - Piaggio Beverly 310: svižný městský skútr
- 24.3. - QJMOTOR SRT 600 SX: pohodlné cestování
- 21.3. - Bimota KB998 Rimini 2025: limitovaná edice 500 kusů
- 19.3. - Mio MiVue M820WD: duální HDR motokamera s radarem