Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava

Na mladé motorkáře cílí Aprilia s novým zábavným motocyklem Tuono 457. Ve své kategorii má nejlepší poměr mezi výkonem a hmotností. Poháněný je dvouválcovým motorem a samozřejmostí je i kvalitní elektronická výbava jako je elektronický plyn, přednastavené jízdní režimy nebo kontrola trakce.

Novinka je postavena na platformě 457, ze které vychází například i kapotovaný model Aprilia RS 457. Stejně jako on, i tento „naháč“ cílí na mladé jezdce, kteří hledají zábavný a lehký stroj na každodenní dojíždění do školy nebo za prací, ale také na víkendovou projížďku se svými kamarády. Díky vysoko uchyceným řídítkům bude jízda v jeho sedle pohodlnější.

1 Aprilia Tuono 457 (4)1 Aprilia Tuono 457 (7)1 Aprilia Tuono 457 (9)

Jeho vzhled jde ruku v ruce s ostatními členy rodiny Tuono jako je Tuono V4 nebo Tuono 660, ale přesto je od základů kompletně předělaný. Přední světlomet s LED technologií zachovává typické trojité světlomety Aprilia s inovativním spodním spoilerem, který je odkazem na legendární dvouválcové Tuono 1000 R. Nově tvarovaná nádrž má sportovní charakter a také boční panely a zadní část mají nový vzhled

Dvouválcový motor s nosnou funkcí zůstává záměrně odkrytý, rám je dvoutrubkový z hliníku a výfukový systém je umístěný pod motorem. Sedlo ve výšce 800 mm je po stranách zúžené, což jezdci usnadňuje dosáhnout nohama na zem. Pro spolujezdce je připraveno prostorné sedlo, a jako příslušenství je k dispozici i sportovní jedno-sedlová varianta.

Kapalinou chlazený, příčně uložený dvouválec s dvojitým vačkovým rozvodem má zdvihový objem 457 ccm a dosahuje maximálního výkonu 35 kW (47,6 k) při 9400 otáčkách, takže jej mohou řídit i majitelé řidičského oprávnění skupiny A2. Maximální točivý moment je 43,5 Nm při 6700 otáčkách, 80% dosáhnete už při 3000 otáček. Suchá hmotnost motorky činí pouhých 159 kg. Vícekotoučová spojka v olejové lázni je zesílená a s antihoppingovou funkcí.

Podvozek tvoří přední 41 mm vidlice s možností natavení předpětí a se zdvihem 120mm, zadní tlumič se 130mm zdvihem, který podpírá asymetrickou ocelovou kyvnou vidlici a je rovněž nastavitelný. Brzdový systém je vybaven dvojicí třmenů ByBre, z nichž přední má radiální uložení, které pracují s ocelovým kotoučem o průměru 320 mm vpředu a 220 mm vzadu a brzdí sedmnáctipalcová kola. Brzdová páčka na řídítkách je nastavitelná. Systém je podporován dvoukanálovým systémem ABS od společnosti Bosch s duálním mapováním, které lze nastavit buď pro obě kola, nebo pouze pro přední.

1 Aprilia Tuono 457 (13)1 Aprilia Tuono 457 (11)1 Aprilia Tuono 457 (16)

Elektronická výbava zahrnuje elektronický plyn, tři jízdní režimy Eco, Sport a Rain a třístupňovou kontrolu trakce, kterou lze i vypnout. Připlatit si můžete za obousměrné rychlořazení. Veškeré informace se zobrazují na pětipalcovém barevném TFT displeji. Pomocí systému Aprilia MIA jej lze propojit s chytrým telefonem. Pořídit si jej budete moci ve dvou barevných variantách, Piranha Red s klasickými barvami historie značky Aprilia (černou a červenou) a Puma Gray se střízlivějšími barvami, šedou a bílou. Přikoupit si můžete řadu originálního příslušenství, ale také specializované oblečení značky Alpinestars navržené přímo pro tento model.

1 Aprilia Tuono 457 (2)1 Aprilia Tuono 457 (12)1 Aprilia Tuono 457 (14)1 Aprilia Tuono 457 (15)1 Aprilia Tuono 457 (17)1 Aprilia Tuono 457 (18)1 Aprilia Tuono 457 (1)1 Aprilia Tuono 457 (6)1 Aprilia Tuono 457 (8)1 Aprilia Tuono 457 (10)1 Aprilia Tuono 457 (3)1 Aprilia Tuono 457 (5)

Zdroj: Aprilia



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama