Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější

Nová generace superbiku Ducati má vyšší výkon, o kilogram lehčí nový rám a jednostrannou kyvnou vidlici nahradila oboustranná. Se závodním Akrapovičem můžete mít výkon až 226 koní. Streetfighter V4 se bude nabízet primárně jako jednomístný motocykl.

Nová generace Streetfighteru prošla zřejmou designovou proměnou, kde tou nejzásadnější jsou aerodynamická křidélka lépe usazená do motocyklu, ale jejich efektivita je však mnohem větší. V rychlosti 270 kg/h je přítlak o 17 kilogramů vyšší než býval. Na výběr budete mít ze dvou verzí, základní s vidlicí Showa BPF a s tlumičem řízení od firmy Sachs nebo ve verzi S se semiaktivním podvozkem Öhlins, s kovanými ráfky a s lehkou baterií. Oba motocykly se budou prodávat jako jednomístné stroje. Pokud budete chtít vozit spolujezdce, budete si muset přikoupit sedlo a stupačky.

1 Ducati Streetfighter V4S 2025 (1)1 Ducati Streetfighter V4S 2025 (2)1 Ducati Streetfighter V4S 2025 (3)

Veškeré informace se budou zobrazovat na digitální plně barevné TFT přístrojové desce s úhlopříčkou 6,9 palců a poměrem stran 8:3. Na výběr budete mít ze dvou režimů zobrazení, silniční s analogovým otáčkoměrem a okruhové s velkým měřičem časů na kolo.

Stávající verze Streetfighter V4 s motorem ze superbikového stroje Panigale V4 nás nadchla už při jeho testu. Ve srovnání se současnou generací má nový model o 6 koní více nastupujících o 500 otáček výše a kroutící moment má sice o 3 Nm méně, ale jejich vrchol je dosažitelný o 2 250 otáček výš.

To mnohem zajímavější je porovnat jej se superbikem Panigale V4. Nová generace k ní má totiž mnohem blíže, než tomu je nyní. Zvýšený výkon z 208 na 214 koní nastupuje ve 13 500 otáčkách, tedy ve stejných otáčkách, kde má svůj vrchol i Panigale, jen ta má těch koní o dva více, tedy 216. Ovšem maximální točivý moment je pro oba motocykly stejný, 120 Nm při 11 250 otáčkách. Z čísel je patrné, že motor prošel úpravou, vačky mají vyšší zdvihy, poprvé má proměnnou délku sacích hrdel a do výbav dostal řadící buben ze Superleggery V4 a alternátor s olejovou pumpou. Výkon si můžete ještě zvýšit díky závodní koncovce výfuku od Akrapoviče a to až na hodnotu 226 koní.

Zcela nový je také rám, který váží 3,47 kilogramu, což je téměř o kilogram méně, než má nyní, kdy je jeho hodnota 4,42 kilogramu. V horizontální směru je rám o 39% měkčí a měl by vám pomoct při průjezdu zatáčkami. Lehčí je také nová kyvná vidlice, která je oboustranná a stejná jeko u Panigale. Lehčí jsou i kovaná kola, která nově brzdí třmeny Brembo Hypure. Pohotovostní hmotnost motocyklu je 191 kilogramů u základní verze a 189 kilogramů u verze S.

1 Ducati Streetfighter V4S 2025 (7)1 Ducati Streetfighter V4S 2025 (4)1 Ducati Streetfighter V4S 2025 (5)1 Ducati Streetfighter V4S 2025 (6)

Verze S dostane do výbavy třetí generaci semiaktivního odpružení Öhlins Smart EC 3.0 a přepracováno bylo i přepákování zadního tlumiče, aby byl komfortnější. Podvozek je řízen také zcela novou elektronikou Cruise Detection, která reaguje na aktuální jízdní situaci, na dálnici nebo při cestovním přesunu vám nastaví podvozek do komfortního režimu, při zatáčkách jej zase přitvrdí. Verze S také využívá elektroniku z Panigale, ze superbiku bude mít kontrolu trakce, motorovou brzdu, Ducati Power Launch, Slide Control, Wheelie Control a také Race eCBS, což je systém, který při brzdění připojuje také zadní brzdu.

Pozměnila se také jízdní pozice, která je díky novému tvaru palivové nádrže prostornější a snadněji se na motocykl poskládá i vyšší jezdec. Řídítka jsou o 10 mm blíže, stupačky jsou usazeny níže a posunuty směrem vpřed. Po stranách kapotáže jsou nové výčnělky, které lépe odvádějí horký vzduch od motoru směrem ven od jezdce.

1 Ducati Streetfighter V4S 2025 (9)1 Ducati Streetfighter V4S 2025 (8)

Zdroj: Ducati



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama