Ferat 2: unikátní česká stavba

Na začátku všeho byla vize a sen. Sen postavit dokonalý a výkonný motocykl bez kompromisů a bez hranic.

Ultimativní stroj z těch nejušlechtilejších materiálů a dostupných komponent, které jsou jinak královskou výsadou nejrychlejších závodních speciálů na světě. Vytvořit pro 25 vybraných motocyklových nadšenců a sběratelů jedinečný designový a technický skvost. Výsledkem je unikátní motocykl, který je ze 70% vyroben ručně, pyšní se suchou hmotností 169 kg a maximálním výkonem 169 koní.

Světový unikát s kódovým označením FERAT 2 vznikal více než rok. Tým českých vývojářů a konstruktérů strávil více než 5 000 hodin vývojem a testováním pro dosažení co nejnižší hmotnosti postaveného stroje. Na stavbě FERATu 2 se podíleli přední čeští specialisté svého oboru a také několik světových společností. Motocyklů s názvem a obchodní značkou Ferat 2 bude vyrobeno pouze 25 kusů pro celý svět. V ČR chceme umístit maximálně 3 kusy a zbytek Evropa a svět. V Evropě počítáme s tím, že by se mohlo prodat 5 kusů.

“Hlavní inspiraci pro celý projekt jsme našli ve filmu Upír z Feratu předního českého režiséra Juraja Herze a držitele Oscara pana Theodora Pištěka. Příběh auta, které je ve všech směrech absolutně odlišné, má extravagantní design a konkurenci deklasuje v každém závodě, byl fascinující. Auto, co jezdí na krev. Auto, co vyvolává v pilotovi závislost!“ říká Ondřej Hrůza, projektový manažer, který přinesl prvotní myšlenku na realizaci takto ultimativního stroje a je hybnou silou projektu. „Jsme velmi potěšeni, že nás oba hlavní tvůrci kultovního snímku podpořili a dokonce se stali kmotry celého projektu.“

Design je dílem MgA. Romana Šimčíka, který pracoval pro ŠKODA Auto a v současnosti se prioritně věnuje designérské práci pro PORSCHE a AMG. Návrh, vývoj, konstrukci a celou výrobu stroje FERAT 2 pak zajišťuje speciální tým motocyklových stavitelů a úpravců FERAT Engineering - FSB Motor Works.

“Při výrobě jsme nedělali žádné kompromisy, na stavbu motocyklu jsme používali pouze nejkvalitnější a nejlehčí dostupné materiály jako je karbon, titan nebo vysokopevnostní dural”, říká Lubor Kos, ředitel celého projektu.

Technické a funkční zajímavosti

Srdcem stroje FERAT 2 je vidlicový, kapalinou a olejem chlazený dvouválec Ducati Testastretta II o objemu 1198 ccm. Jeden z nejvýkonnějších motocyklových dvouválců na světě, který svými rozměry a dokonale kompaktními tvary nijak neomezuje konstrukci sportovního motocyklu, v případě FERATu 2 s inovovaným sacím traktem a extravagantně řešeným výfukovým systémem. Nová je také řídicí jednotka, software pro vstřikování a palivové mapy. Systém umožňuje jezdci použít tří různých palivových map podle jízdního režimu - City, Road a Race. Vidlicový dvouválec s desmodromickým rozvodem, vyvinutý původně pro závodní superbiky, byl od začátku projektu jasnou volbou. Na světě není jiný druh motoru, který by dokázal tak mocně rozdráždit lidské smysly.

Příhradový rám prošel nejprve odlehčovací kúrou, následně se stal nosnou platformou pro většinu komponent, které plní životně důležité funkce motocyklu. Žádné držáky a mezikusy navíc, žádný zbytečný spojovací materiál. Základní povrchovou úpravou rámů a typickým znakem pro motocykly Ferat 2 je lesklý chrom.

Na špičkových jízdních vlastnostech se podílela společnost Öhlins, světově nejznámější výrobce tlumičů a podvozkových komponent. Inženýři Öhlinsu ušili zásadní podvozkové komponenty Feratu 2 přímo na míru. Na mrštnosti a ovladatelnosti stroje se významnou měrou podepsalo i soustředění hmotnostně náročných součástí (klika motoru, olejový chladič, baterie) do jednoho místa, nejnižšího bodu motocyklu pod předním válcem motoru.

Ergonomie motocyklu je samostatnou kapitolou. Pro dokonalý pocit z jízdy musí pilot se strojem doslova srůst. Proto se funkční prvky každého kusu vyrábí přímo podle postavy daného zákazníka. Volitelné jsou šířka i sklon řídítek, výška a tvrdost sedla, poloha stupaček, stejně jako řadicí a brzdové páky.

Zvýšení výkonu pohonné jednotky je jedna věc, podstatně důležitějším parametrem je extrémně nízká hmotnost. I přes to, že pro pohon používáme kapalinou chlazený čtyřtakt o objemu takřka 1200 ccm, dokázali jsme docílit snížení hmotnosti minimalizací počtu dílů a komponent, a především vývojem a výrobou vlastních dílů z ultralehkých materiálů.

Tovární Ducati Diavell, z jehož základních stavebních prvků FERAT 2 vychází, má suchou hmotnost 210 kg a uváděný maximální výkon 162 koní. FERAT 2 se pyšní suchou hmotností 169 kg a maximálním výkonem 169 koní. To je hmotnostní rozdíl přes 40 kg! Ze stávajícího motoru umíme dostat až 180 koní a po přidání turbodmychadla v rozmezí 230 - 250 koní, ale to už není motocykl téměř ovladatelný.

Světově unikátní a velmi náročná je použitá technologie výroby všech karbonových komponentů. Ta umožňuje kombinaci dvou různých karbonových tkanin v jedné vrstvě s velmi přesnou návazností na sebe. Finální výrobky jsou pak nejen dokonale funkční, ale hlavně designově jedinečné a nenapodobitelné.

K nejvýraznějším stavebním prvkům motocyklu FERAT 2 patří rozhodně celokarbonová kola, která byla pro Ferat 2 speciálně vyvinuta a jsou homologována pro silniční provoz. Zadní ráfek o šířce 8.5 palce v překládaném karbonu obutý do pneumatiky široké 240mm je dokonalý, designově technický prvek, který na žádném jiném motocyklu nenajdete. Pneumatiky Pirelli Diablo Rosso na prototypu 01 jasně dokazují, že i s touto opravdu extrémní zadní pneumatikou lze dostat motocykl velmi jednoduše a bezpečně až do hraničních náklonů.

Šestirychlostní převodový systém je vybaven tzv. „quick shifterem“, umožňujícím při jízdě přímé rychlé řazení bez použití ruční páky spojky. Samotná spojka je uložená v oleji a „antihopping“ doplňuje kvůli lepší trakci ještě systém tlumení rázů. Brzdový systém je složen z komponent od několika dodavatelů. Dlouho se testoval a obměňoval. Poslední, zatím nejdokonalejší verze, se pyšní přívlastky Brembo Racing, Braking a BrakeTech U.S.A. Základ od italského výrobce Brembo byl použit kvůli nastavitelnému systému ABS, se kterým máme ty nejlepší zkušenosti a který jsme FERATu nechtěli odepřít.

Vlastní, výrazně zjednodušený chladicí systém pracující pouze s jedním speciálním hliníkovým chladičem umístěným atypicky vlevo od motoru. Bezklíčové „handsfree“ startování motocyklu, jehož součástí je i spolehlivý imobilizér.

Ferat 2 je první stroj, který v základu používá dokonalá zpětná zrcátka strojově frézovaná z jednoho kusu duralu. Každého zaujmou zlatou odrazovou plochou. Sedadlo lze sundat během okamžiku. Pod ním se skrývá malý úložný prostor z karbonu na osobní věci jezdce, které mohou při jízdě trochu překážet. Součástí této praktické schránky je i USB slot pro dobíjení mobilního telefonu.

Motocykl je vybaven dvěma miniaturními LCD informačními panely. Na hlavním, který je čistě vsazen přímo do středu těla řídítek, má jezdec k dispozici veškeré důležité aktuální jízdní údaje. Na doplňkovém, umístěném v přední části nádrže, pak může sledovat a upravovat další funkce palubního počítače.

Osvětlení motocyklu FERAT 2 kombinuje vysokosvítivé LED diody a klasické halogenové žárovky. Přední světlomet usazený do karbonové masky má hodně atypický, eliptický tvar. Dálkový halogen doplňuje navíc velmi výkonný LED projektor integrovaný v rámu stroje. Motocykl je vybaven obousměrnými blikači ukrytými v koncích rukojetí.

Projekt Ferat 2 sází na exkluzivitu maximálně garantovanou svým klientům. Motocyklů s názvem a obchodní značkou Ferat 2 bude vyrobeno pouze 25 kusů pro celý svět. Vzhledem k tomu, že výroba FERAT 2 je ze sedmdesáti procent ruční práce, doba dodání jednoho kusu je 9 kalendářních měsíců.

Veškerý základní a provozní servis motocyklů FERAT 2 bude zajištěn v síti dealerství a autorizovaných opraven motocyklů Ducati po celém světě. Složitější opravy vyřeší naši mechanici, které dokážeme poslat kamkoli na světě se speciální výbavou. Dojde-li k většímu poškození (například při pádu, i srážce), přepraví se motocykl na opravu k nám do České republiky, kde se o vše potřebné postaráme.

Více informací naleznete na stránkách Ferat2.

Technické údaje

Motor: Ducati Testastretta II; kapalinou a olejem chlazený dvouválec do L s úhlem válců 90°, desmodromický ventilový rozvod DOHC, 4V na válec, objem 1198 ccm, vrtání x zdvih 106 x 67.9 mm. Největší výkon 169 k (124 kW). Největší točivý moment 144 N.m. Řídící jednotka FERAT Engineering, remaping ECU, elektrické spouštění a el. digitální zapalování. Maximální rychlost 270 km/h.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod O-kroužkovým řetězem, vícelamelová, hydraulicky ovládaná antihoppingová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka, quick shifter.

Podvozek: Příhradový rám z ocelových trubek, přední el. nastavitelná vidlice upside-down Öhlins FGRT 301, vzadu jednoramenné kyvné rameno s centrální pružicí a tlumicí jednotkou Öhlins DU110. Brzdy kotoučové Brembo s ABS, vpředu dvojitá ventilovaná o průměru 320 mm se čtyřpístkovým radiálně uloženým třmenem, vzadu jednoduchá ventilovaná, o průměru 250 mm, s dvoupístkovým třmenem. Sedmipaprsková, celokarbonová litá kola o rozměru 17“. Pneumatiky 120/70 ZR 17 vpředu a 240/45 ZR 17 vzadu. Rozvor 1590 mm, výška sedla nad zemí 725 mm, suchá hmotnost 169 kg.

Základní cena vč. DPH: 75 000 EUR (bez DPH)

1 Ferat2_11 Ferat2_21 Ferat2_31 Ferat2_41 Ferat2_51 Ferat2_61 Ferat2_71 Ferat2_8



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama