Honda Gold Wing F6C
- Publikovno: 22.11.2013
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Honda se vytasila na salonu v Tokiu s dalším překvapením a modelová řada Gold Wing má tak nového člena, odstrojenou verzi F6C. Ta je tak trochu ideovým nástupcem původní F6C Valkyrie, i když výrobce ji spíše označuje slovy jako „Power Cruiser“.
Komfortní Gold Wing je stále nekorunovaným králem cestovních motocyklů a japonská Honda to moc dobře ví. Možná i proto přišla s odlehčenou verzí F6C (pohotovostní hmotnost 341 kg), která váží o 70 kilo méně než původní „osmnáctka“. Novinka je v krátké době navíc druhou variantou poměrně letitého modelu GL1800 Gold Wing. Letos přišlo ještě originálně řešené provedení Gold Wing F6B, které jsme také testovali.
Už na první pohled z odstrojené novinky sálá větší dynamika (výrobce motocykl označuje jako Power Cruiser), což má na svědomí kromě výkonného motoru, nového rámu a výrazného zeštíhlení také snížený podsedlový rám a užší sedlo, které se v případě F6C nachází 734 mm nad zemí. Z hlediska vnějšího designu se tahle motorka drží stylu, se kterým na motosalonu v Miláně přišla Honda CTX 1300 a také trochu odkazuje na koncept novodobého Gold Wingu s označením EVO6, jenž byl v Tokiu představen přesně před šesti lety. Kromě moderního vzezření a originálně tvarované kapotáže si nelze nepovšimnout kompletního osvětlení včetně směrovek z LED diod. Minimalistická přístrojová deska využívá služeb LCD displeje, podobně jako tomu bylo u limitované Valkirie Rune.
F6C se ale od dalších na trhu nabízeních dvou Gold Wingů neliší jenom opticky, pod „sukněmi“ ukrývá přepracovaný rám s jinou geometrií. Stopa se prodloužila na 114 mm a zvětšil se také úhel hlavy řízení na 29,5°. Lepší jízdní stabilitu při jízdě v přímém směru přinese delší rozvor, změna rozložení hmotnosti v téměř ideálním poměru (49,9:50,1) na nápravy a větší průměr předního kola. Místo standardního osmnáctipalcového, nalezneme vpředu devatenáctipalcový ráfek. Vzadu zůstalo vše při starém, tedy letmo uložené sedmnáctipalcové lité kolo s pneumatikou o rozměru 180/55.
Nový Power Cruiser, který by se měl zařadit po bok takových motocyklů, jako je třeba Triumph Rocket III, využívá sice služeb standardního plochého šestiválce o objemu 1832 ccm, ale poměr výkon/hmotnost upřednostňuje hlavně tu první veličinu. Pohonný agregát se může pochlubit obrovitým točivým momentem 167 N.m již ve 4000 otáčkách. Ten je převáděn na zadní kolo za asistence pětistupňové převodovky a bezúdržbového kardanového hřídele. Zpětný chod stejně jako u modelu F6B chybí. Co však u Hondy Gold Wing F6C posílilo, jsou přední brzdy. Jak už asi tušíte, na větším předním kole jsou namontovány rozměrnější kotouče o průměru 310 milimetrů a opatřeny čtyřpístkovými třmeny. Zadní kotoučová brzda o průměru 316 milimetrů s třípístkovým třmenem zůstala beze změny a dvoukanálové ABS také.
Podle prvních informací od českého dovozce Hondy se bude na český trh svalnatý a silný Wing F6C dovážet pouze v černém barevném provedení za cenu někde kolem 550 tisíc korun, už se tedy těším za jeho řídítka.
Technické údaje
Motor: čtyřdobý plochý kapalinou chlazený dvanáctiventilový šestiválec, rozvod SOHC. Vrtání a zdvih 74 x 71 mm, zdvihový objem 1832 ccm. Největší výkon 85 kW při 5500 1/min, největší točivý moment 167 N.m při 4000 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod kardanem, hydraulicky ovládaná vícelamelová spojka v olejové lázni, pětistupňová převodovka.
Podvozek: Dvojitý kolébkový hliníkový rám. Přední teleskopická vidlice, průměr nosníků 45 mm. Zadní kyvná vidlice Pro-Link Pro-Arm s elektronicky řízeným nastavením předpětím pružiny. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 315 mm, třípístkové radiálně uložené třmeny. Vzadu jednoduchá o průměru 316 mm s třípístkovým třmenem, systém ABS. Kola hliníková litá. Pneumatiky 130/60 R19 vpředu a 180/55 R17 vzadu. Rozvor 1707 mm, výška sedla nad zemí 734 mm, světlá výška 147 mm, provozní hmotnost 341 kg. Objem palivové nádrže 23,2 litrů.
Barevné provedení: Grafitová černá
http://www.youtube.com/feature=player_embedded&v=c2aEZgLssEc
- Přidat komentář +
- Publikováno: 22.11.2013
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 4.9. - Harley-Davidson Summer Vibes Ride 2024: tenkrát na Východě
- 28.8. - Tip na víkend: All American Fest 2024
- 14.8. - European Bike Week: legendární sraz ve Faak am See 3-8.9.2024
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 21.6. - Indian Rider Fest 2024: fotoreportáž z největšího evropského srazu
- 7.6. - Test CFMOTO 450 CL-C: malý bobber