Side-Bike Zeus: Božský povoz
- Publikovno: 31.3.2009
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Chcete se odlišit a už vás nebaví běžné cestovní motocykly. Zabijte dvě mouchy jednou ranou a pořiďte si čtyřmístný Zeus.
Tříkolová kreace se poprvé objevila před několika lety na motosalonu v Mnichově, kde francouzská firma Side - Bike představila světu elegantně vypadající stoj s doslova božským pojmenováním. My jsme měli tu čest jako vůbec první novináři v České republice okusit vše, co Zeus nabízí.
Pojďme si ale nejprve říci něco o technice. Pod slušivým kabátem se totiž ukrývají výhradně komponenty francouzské provenience. V příhradovém hliníkovém rámu je tedy ukryt čtyřválcový šestnáctiventilový dvoulitr převzatý z produkce firmy Renault. Jeho největší výkon 98 KW (133 k) se přenáší na zadní kola za asistence pětistupňové sekvenční převodovky. Díky pohotovostní hmotnosti pouhých 680 kilogramů si pak asi každý z vás umí představit nadpozemské jízdní výkony Zeuse.
Není však nad vlastní zkušenost. Proto usedám do dvoumístného sajdkáru, který je vybaven bezpečnostními pásy. Za chvíli zjistím proč. Můj osud je totiž plně v rukou šťastného majitele. Po pár stech metrech se ocitáme na volné silnici a vozovka před mým sklem začíná nebezpečně rychle utíkat. I když je motor ještě „syrový“ už v nízkých a středních otáčkách dovede udávat raketové zrychlení. Třešničkou na dortu a jakýsi adrenalinový sport je zvláště pro posádku sedící na horkých sedadlech v sajdkáře samotné projíždění zatáček. Podvozek totiž vychází ze zkušeností z okruhových speciálů. Proto i já bojuji s odstředivou silou a zároveň musím uznat, že jízdní vlastnosti Zeuse jsou ještě lepší než motor. Jízda na hranici fyzikálních zákonů je tak pouze pro ty největší masochisty.
Po krátké jízdě jsem docela rád, že zastavujeme a mohu si tento exot prohlédnout zevrubněji. To co mě udivuje, je kromě atraktivních tvarů a kvality dílenského zpracování, také nabídka úložného prostoru. Objemný zavazadelník za dvoumístnou lavicí sajdkáry bych ještě očekával, ale po odklopení dvojsedla pod jezdcem se odkryje prostor do kterého se vejde i mrtvola. Celkový objem obou schránek je pak neuvěřitelných čtyřista litrů. To předurčuje zeuse k dlouhým výletů stejně dobře, jako i možnost tažení přívěsu.
Side-Bike Zeus je bezesporu originálním a exkluzivním zbožím. Svědčí o tom i cena, která se u námi testovaného a individuálně dovezeného stroje pohybovala na hranici 35 000 euro. Za ně však majitel dostane jedinečnost a prvotřídní zážitky z řízení. Zeus platí za doslova božskou záležitost.
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 31.3.2009
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 23.12. - John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 21.12. - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- 21.12. - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- 21.12. - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
Další z rubriky
- 6.12. - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec