Test Honda 125 Dylan: život s Dylanem
- Publikovno: 19.2.2009
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Dalším členem městské rodiny se čím dále častěji stává skútr. Proč by také nemohl mít lidské jméno? Koneckonců mít přítele Dylana není zvláště pro mladou dívku nic špatného.
Japonská Honda letos uvedla celkem v tichosti na český trh model Dylan 125, který je po technické stránce téměř shodný se skútrem nesoucí označení @125. V čem se však zásadně Honda 125 Dylan liší, je jeho celkový vzhled. Ostře řezané linie dělají z tohoto dvousedadlového skútru atraktivní dopravního prostředek pro každodenní provoz. Výrazná je zejména přední část s integrovaným světlometem s čirou optikou. Nad ní se pak nacházejí řídítka s integrovaným přístrojovým panelem.
Praktičnost tohoto stroje dokládá nejen objemná podsedlová schránka, do níž se lehce vejde ochranná přílba, ale i úctyhodný počet různých praktických úchytů. Nezbytným prvkem zvyšujícím užitnou hodnotu tohoto stroje je také zadní nosič zavazadel, ve kterém jsou umístěna madla pro spolujezdce. Samozřejmostí je pak možnost výběru z praktických příplatkových doplňků přímo od výrobce.
Pohon Hondy 125 Dylan zajišťuje obdobně jako u sesterského modelu @125 jednoválcový čtyřtaktní motor s výkonem 11 kW, tedy patnácti koní. Odstředivá spojka se samočinnou automatikou ho pak lehce převádí na zadní kolo. Není pak žádným problémem se s lehkostí proplétat městským provozem nebo uhánět více než stokilometrovou rychlostí.
Zvláštností pohonné jednotky je i funkce motorstop. Při delším běhu naprázdno totiž motor zhasne a pouhým přidáním plynu opět ožije. Další specialitou Hondy 125 Dylan je její brzdová soustava, která disponuje v této třídě dosti neobvyklým brzdovým systémem Dual CBS. Nemusíte se tedy obávat intenzivního brzdění ani na kluzké vozovce.
Honda 125 Dylan je výkonný, obratný a atraktivní skútr, který patří svým zpracováním spíše do vyšší kategorie. O to více překvapí právě jeho cena, jež výhradní dovozce stanovil na vskutku příznivých 89 000 Kč.
Technické údaje Honda 125 Dylan
Motor
kapalinou chlazený jednoválec SOHC
Zdvihový objem: 125 cm3
Vrtání x zdvih/kompresní poměr: 52,4 x 57,8 mm/11,1:1
Největší výkon: 10,1 kW při 9000/min
Největší točivý moment: 11,3 N.m při 7250/min
Palivová nádrž: 9 litrů
Převodovka: variátor V-matic
Nejvyšší rychlost: 105 km/h
Podvozek
Zavěšení vpředu/zdvih: teleskopická vidlice/88 mm
Zavěšení vzadu/zdvih: kyvná jednotka/75 mm
Přední brzda/průměr: kotoučová/220mm
Zadní brzda/průměr: bubnová/130 mm
Pneumatika přední a zadní: 110/90 13 a 130/70 13
Rozvor kol: 1330 mm
Rozměry a hmotnosti
Délka x Výška x Šířka: 1955 x 700 x 1140 mm
Výška sedla nad zemí: 790 mm
Hmotnost bez náplní: 120 kg
Cena
Základní cena: 89.000,- Kč
- Přidat komentář +
- Publikováno: 19.2.2009
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro