Test Yamaha Xenter 125 MotoGP
- Publikovno: 17.9.2013
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Dostupná stopětadvacítka od Yamahy se objevila pro letošní rok ve speciální edici MotoGP, tedy v barvách závodního týmu téhle japonské značky.
Fandovství k seriálu MotoGP tak můžete dát ostatním na odiv za 71 990 Kč. My jsme se krátce na tomto stroji svezli v méně výkonném provedení využívající jednoválec 125 ccm (vyrábí se i jeho silnější varianta 155 ccm/15,5 k). Testovaný stroj díky zástavbě stopětadvacítky vyhovuje novým regulím legislativy, takže jej můžete řídit pouze z řidičským oprávněním skupiny B.
Po stránce vzhledu je limitovaná verze MotoGP doplněna logy královského šampionátu na okruzích, takže máte možnost vlastnit stejný skútr na ketrém se po depu prohání třeba Valentino Rossi nebo Jorge Lorenzo. Yamaha Xenter 125 MotoGP je funkčně velice přívětivý stroj, který váží 142 kilogramů a díky šestnáctipalcovým kolům dobře zvládá nástrahy českých ulic. A díky vzpřímenému posazu bude te mít pocit absolutní kontroly při řízení.
Xenter se pyšní jednoznačně nejvíce prostornou a plochou podlážkou na nohy ve své kategorii, čím však tenhle skútr s pohodlnými velkými koly nevyniká je úložný prostor pod sedlem, kam se vejdou nezbytné doklady a pár drobností. Přilbu se tedy musíte vzít s sebou nebo nechat zavěšenu na háčku.
Po technické stránce je speciální provedení shodné se základní verzí, kterou pohání jednoválec o výkonu dvańácti koní. Po několika desítkách kilometrů v pražském provozu si možná zastesknete, že těch koníků by mohlo být o něco více. Jen růměrná dynamika ale neznamená, že vás na prvních světlech pozávodí jakýkoliv automobil. Výhodou je naopak spotřeba paliva, jenž se pohybuje kolem 2,5 litru na každých sto kilometrů. Mimo obydlené oblasti se s tímto dopravním prostředkem budete pohybovat se stejnou jistotou a v maximálním tempu spatříte na digitálním rychloměru i třímístné číslo.
Co však považuji kromě dobrých jízdních vlastností a ergonomie posazu za největší devizu tohoto stroje jsou jednoznačně brzdy. Motocykl je vybaven funkcí USB, která má na svědomí to, že při brzdění zadní brzdou (levá páčka), je zároveň přibržďováno i zadní kolo, přičemž brzdná síla na předek se aktivuje s nepatrnou prodlevou. To vám dá šanci lépe využít skutečný potenciál stroje a jeho brzdných schopností. Opravdu musím říci, že Yamaha Xenter 125 MotoGP je jedním z nejovladatelnějších skútrů současnosti a proto ho těm, kteří přemýšlí o alternativě své přepravy po městě mohu jen doporučit.
Technické údaje
Motor: kapalinou chlazený čtyřdobý jednoválec se vstřikováním. Vrtání a zdvih 52.0 x 58.7 mm, zdvihový objem 125 ccm, kompresní poměr 11,0:1. Největší výkon 9,2 kW (12,3 k) při 7 500 1/min, největší točivý moment 11,9 N.m při 7 250 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řemenem, automatická převodovka s variátorem.
Podvozek: Ocelový trubkový rám. Přední klasická teleskopická vidlice, zdvih 100 mm. Zadní kyvná vidlice, zdvih 92 mm. Brzdy kotoučové, vpředu jednoduchá o průměru 267 mm, vzadu bubnová o průměru 150 mm. Kola hliníková litá. Pneumatiky 100/80 R16 vpředu a 120/80 R16 vzadu. Rozvor 1385 mm, výška sedla nad zemí 785 mm, hmotnost včetně náplní 142 kg. Objem palivové nádrže 8 litrů.
Cena vč. DPH: 71 990 Kč
- Přidat komentář +
- Publikováno: 17.9.2013
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro