Aragón: Bez pneumatik SCQ, k použití budou SCX

Pirelli v Aragonu neposkytne účastníkům kvalifikační pneumatiku a to letos už počtvrté. V roce 2022 Pirelli vyvinula pneumatiku SCQ speciálně pro mistrovství světa superbiků. Tato extra měkká pneumatika – na rozdíl od předchozí kvalifikační – umožňuje až 10 rychlých kol a byla tedy určena pro Superpole a závod Superpole/Sprint.

Na některých okruzích však Pirelli s touto pneumatikou pro kvalifikaci ani neuvažovala, i když v této relaci jsou obvykle dva pokusy, každý s maximálně dvěma letmými koly. To je vždy případ, kdy je asfalt obzvláště agresivní. Už jsme to zažili na mistrovství světa superbiků 2024 na Phillip Islandu a také v Portimãu, Mostě a – poprvé – tedy o víkendu v MotorLand Aragon.

„Na Aragónu jsme hosty již několik let, a proto trať velmi dobře známe. Před několika měsíci však došlo ke kompletnímu přeasfaltování a to změnilo naše reference,“ vysvětlil ředitel Pirelli Giorgio Barbier. „Už během testů a závodů Moto2 a Moto3 na konci srpna jsme viděli, že asfalt nabízí dobrou přilnavost, ale je také agresivnější. Proto jsme se rozhodli nabídnout týmům řadu možností s řešeními, která jsou těžší než při ostatních závodech.„

“Měkká závodní pneumatika SCX nahradí SCQ v Superpole a Superpole/Sprint Race. Pro dlouhé závody jsou nabízeny verze ze série SC0. Tyto pneumatiky vždy dávaly řidičům hodně sebevědomí a jsou skutečnou alternativou k SCX pro ty nejagresivnější trasy„, zdůraznil Ital.

“Proto budeme ve WorldSBK nabízet jak standardní verzi, tak i vývojovou verzi se specifikací D0640. V každém případě se očekává, že se podmínky na trati budou v průběhu tréninků postupně zlepšovat, sebevědomí jezdců se bude postupně zvyšovat a každý si mezi dostupnými směsmi najde ty nejvhodnější směsi."



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama