Jorge Martin byl úspěšně operován
- Publikovno: včera
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Závodní manažer Michelinu Piero Taramasso učinil prohlášení o havárii Jorgeho Martina, ovšem Aprilia toto prohlášení nyní důrazně popírá. Šampion MotoGP se v pátek v Barceloně podrobil operaci.
Mistr světa Jorge Martin utrpěl několik zlomenin, když ve 2. zatáčce při svém děsivém highsideru při středečním testování v Sepangu tvrdě dopadl na asfalt. Sedmadvacetiletý motocyklový závodník má zlomeninu 5. záprstní kosti pravé ruky a dále zlomeninu 3., 4. a 5. záprstní kosti na levé ruce.
Noc ze středy na čtvrtek strávil nováček Aprilie v nemocnici Aurelius v Nilai nedaleko závodiště a ve čtvrtek odletěl do Barcelony. V pátek ráno podstoupil Martin operaci pravé ruky na klinice Quiron Dexeus, kterou úspěšně provedl lékařský tým pod vedením Dr. Xaviera Mira. Dislokovaná zlomenina páté záprstní kosti byla narovnána a kosti byly fixovány šroubem.
Zlomeniny na levé noze nevyžadují operaci. Jak dlouho bude doba zotavení trvat, zatím není jasné. Test v Buriramu ovšem musí Martin vynechat, ale Aprilia doufá, že Jorge Martin bude na začátku sezóny první březnový víkend úplně fit na stejné trati v Thajsku.
Závodní manažer Michelinu Piero Taramasso učinil prohlášení ke středeční havárii Jorgeho Martina v Sepangu, která způsobila značný rozruch: „V pneumatice je několik teplotních rozsahů, jsou čtyři, a nyní jsme byli schopni vyhodnotit celou historii pneumatiky,“ vysvětlil Ital. „Rozhodující oblastí pro nás, která nám říká, zda pneumatika skutečně funguje, je oblast vnitřní kostry. A nyní můžeme říci, že v době, kdy Jorge opustil boxy a když měl nehodu, byla tato oblast o 15 stupňů níže, než co definujeme jako normální. Je důležité pochopit, že nemluvíme o povrchové teplotě pneumatiky naměřené týmem. Ta byla v pořádku, ale teplota vnitřní vrstvy materiálu byla příliš nízká. Hodnota v tomto bodě je vysoce relevantní. Všechny prvky pracují na svých limitech a dokonce i odchylka pěti stupňů v této oblasti je kritická.„
Závodní šéf Aprilie Massimo Rivola přešel v pátek večer v Sepangu do ofenzívy a ostře oponoval manažerovi Michelinu: „Pokud jde o havárii, rád bych jasně řekl, že naše data v žádném případě nepotvrzují prohlášení Piera Taramassa. Domnívám se, že bezpečnost jezdců by měla být prioritou a již jsem mu navrhl, aby byla sjednána schůzka se všemi týmy, abychom se konstruktivně vypořádali s touto zjevně kritickou situací, o čemž svědčí i počet zranění.“
Po léta byl Michelin - jediný dodavatel pneumatik v MotoGP - kritizován, protože přední pneumatiky mají tendenci se přehřívat a pneumatiky jako celek fungují perfektně jen v relativně malém rozmezí.
- Přidat komentář 1
- Publikováno: včera
- Zařazeno v:
- Autor: