Juan Martinez: Pro Valentina Rossiho se vyrobilo sedm různých Ducati za dva roky

Selhání Rossi-Ducati: Juan Martinez, inženýr přítomný v té době v červené garáži Ducati se o neúspěšném závodění Valentina Rossiho, vyjádřil teprve nyní, tedy po více než 10 letech. Přestup Valentina Rossiho k Ducati byl určitě jedním z těch, které vyvolaly největší diskuse v historii MotoGP.

Po úspěšné zkušenosti s Yamahou, která skončila poněkud bouřlivým rozvodem, chtěl devítinásobný mistr světa vyhrát titul mistra světa v «premier class» s třetí jinou značkou. Od prvního testu ve Valencii však pochopil, že uspět s GP Desmosedici bude velmi těžké a poté měl za sebou dvě neúspěšné sezóny. Pouze tři dosažené stupně vítězů a mnoho zklamání, pak návrat k Yamaze v roce 2013.

MotoGP, Rossi-Ducati: manželství, které nefungovalo

Juan Martinez, tehdejší šéfmechanik Nickyho Haydena, se v dokumentu věnovaném historii Ducati v závodech MotoGP o Rossiho závodění s Ducati v MotoGP a jeho negativní zkušenosti. byl na toto téma dotázán a poskytl svou verzi toho, co se tehdy stalo: „ Motocykl, který navrhl Filippo Preziosi byl navržen a koncipován tak, aby neměl obvodový rám. Valentinův příchod také změnil tuto velmi důležitou část projektu, částečně se záměrem přeměnit Ducati na Yamahu. Ale protože koncepčně motorka nebyla pojata stejně, výsledky nebyly úplně stejné. Během dvou let bylo vyrobeno sedm různých verzí motocyklu .„

Více než přizpůsobení Desmosedici GP si Rossi a jeho tým mysleli, že by ji mohli radikálně změnit, aby připomínala Yamahu M1. Jednou z plánovaných změn byl přechod z mřížového rámu na hliníkový obvodový rám. Bylo hodně práce pokusit se udělat boloňský prototyp konkurenceschopnější a vyhovět tak Valentinovým požadavkům, nedá se říci, že by úsilí chybělo. Bohužel vynaložené úsilí nepřineslo očekávané výsledky.

Valentino a Ducati: složitá vnitřní situace

Martinez vysvětlil, že nebylo vůbec snadné zvládnout různé okamžiky toho dvouletého období, které nepřineslo výsledky, o kterých všichni snili: „ Byly tam chvíle velkého napětí. Vše se nakonec otřese, otřesou se samotné základy firmy. Lidé, kteří jsou velmi loajální značce a kteří jsou Ducatisti, velmi kritizovali výkony a výsledky, kterých Valentino dosáhl. V jednu chvíli jsme museli zablokovat sociální sítě kvůli kritice Rossiho managementu nebo výsledků. To ovlivnilo všechny části továrny, od Domenicaliho dolů, kohokoli v garáži .“

Udělalo se mnoho chyb a velký tlak také udělal špatný vtip na duo Ducati-Rossi: „ Skutečnost, že jsme všichni spěchali, abychom dosáhli výsledků – dodává španělský inženýr – znamenala, že věci byly testovány špatně a dospělo se ke špatným výsledkům. Přílišné soustředění na prvního jezdce způsobilo, že druhý jezdec, Hayden, byl odstaven. Když zapomenete na řidiče, zanedbáváte sportovní soutěžení v garáži a to má negativní vliv na prvního řidiče . "

Od podzimu 2013, když přišel Gigi Dall'Igna, začala revoluce, která postupem času posunula boloňskou továrnu na úroveň, kterou nyní známe. Ducati je referencí pro MotoGP už několik let a mohlo by to tak být i v příštích dvou letech, než dojde ke změně pravidel, která by mohla trochu změnit hodnoty startovního roštu. Pokud Valentino jako jezdec Ducati nebyl úspěšný, jeho tým VR46 místo toho dosáhl určité dobré spokojenosti s Desmosedici a od roku 2025 to bude tým podporovaný továrnou, který nahradí Pramac.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama