Koncem září se jede WorldSBK v Cremoně

O víkendu 20.-22. září se Mistrovství světa superbiků poprvé pojede na závodním okruhu v Cremoně v severní Itálii. Je to obrovská výzva pro všechny zúčastněné.

Přestože okruh Cremona nebyl nikdy ani dějištěm italského šampionátu, byl zařazen do kalendáře mistrovství světa superbiků 2024. Trať se nachází v trojúhelníku měst Mantova, Parma a Cremona, hotely a restaurace se tam nacházejí jen v omezeném počtu - a každý je vzdálený asi 30 minut autem.

Kolem závodní motocyklové dráhy jsou především pole, oblast je stavebně hodně slabá. Celkově se závodní okruh nachází v severní Itálii, téměř 60 kilometrů jižně od jezera Lago di Garda a hodinu a půl od metropolí Milána a Boloně, má však výhodnou polohu a je dobře dosažitelný pro fanoušky z jižního Německa, Švýcarska a západního Rakouska. .

Když většina týmů mistrovství světa superbiků v květnu a červnu testovala na nové trati, všude se stavělo. Nebylo zde žádné mediální centrum, zdravotní středisko a ani obslužná komunikace. Paddock je malý, takže týmy dostaly přesné instrukce s maximální velikostí pro nastavení jejich hospitality. Na závodní víkend musí být dočasně postaveny další kanceláře pro zaměstnance Dorny a FIM.

Akce SBK přichází pro Cremonu o rok dříve, aby bylo více prostoru, měly totiž být vykoupeny okolní pozemky. To je totiž naléhavě nutné k tomu, aby bylo možné uspořádat akci tohoto rozsahu na obvyklé úrovni.

To, že se druhý podnik MotoGP koná v Misanu o stejném víkendu jako náhrada za zrušenou Velkou cenu Kazachstánu, by za normálních okolností znamenalo pro Cremonu katastrofu, protože obě závodní tratě jsou od sebe vzdáleny pouhých 260 kilometrů.

V roce 2024 není konflikt s plánováním pro Cremonu tím největším problémem: už dlouho je jasné, že premiéru v mistrovství světa superbiků bude moci navštívit pouze maximálně 20 000 fanoušků, což je vzhledem k malým rozměrům stále obrovská výzva. Během testů byl paddock již dobře obsazen 1000 diváky.

„Letos existují omezení, protože existují velmi přísné požadavky na požární bezpečnostní předpisy,“ řekl výkonný ředitel SBK Gregorio Lavilla. „Je to problém pro nás všechny, protože stěží můžeme poskytnout týmům a doprovodu obvyklé pasy. Jedná se o případ vyšší moci a je mi organizátora líto. Předpokládali totiž, že při určité výši prodeje lístků mohou něco vydělat, pak se do toho zapojily úřady.„

Španěl ze svých dlouholetých zkušeností s řízením mistrovství světa superbiků ví, že se něco takového může stát: „Nikdy na této trati nebyla událost takového rozsahu. U úřadů vždy záleží na tom, jak něco posoudí a jak velké jsou obavy. Zatímco pořadatel hodně investuje do budov, mostů a dalších věcí, úřady chtějí předejít chaosu kvůli příliš velkému davu.“

Lavilla tyto obavy chápe jen částečně: „Paddock je stejně velký jako v Mostě, se třemi kategoriemi je to v pohodě – dvě třídy - WorldSBK a WorldSSP - plus ženy (WorldWCR). Momentálně tam nemůžeme jet se všemi třídami, ale existuje projekt na odkoupení přilehlých pozemků.“

Fanoušci i týmy si kladou otázku, proč Dorna podepisuje smlouvu se závodní tratí, která nesplňuje její požadavky. Odpověď je střízlivá: Mistrovství motocyklů co nejvíce podobných těm sériovým musí soutěžit tam, kde je o něho zájem. Cremona také představila udržitelný koncept – zlepšení je tedy v nedohlednu.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama