Praděda, děda i táta. Mrkývka jr. drží závodní tradici
- Publikovno: 23.9.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Úspěchů předků se nezalekl a dělá čest svému rodu. Brněnský motocyklový jezdec Jiří Mrkývka představuje už čtvrtou generaci závodnické rodiny a letos dosáhl na výrazný úspěch.
V šestnácti letech si s předstihem zajistil celkové první místo ve středoevropském šampionátu Alpe Adria v kubatuře supersport 600 junior. „Jde o moji první sezonu na šestistovce, takže jsem spokojený,„ hlásí talentovaný mladík.
O víkendu se na Slovensku jede poslední díl šampionátu a jezdce z Brna už nikdo nemůže předstihnout. „Jeden z cílů představuje dostat se do mistrovství světa, reálněji však vidím superbiky,“ povídá student druhého ročníku střední průmyslové školy, kde se věnuje oboru design a grafika.
Jeho slova mají logiku. Narostl totiž do výšky 181 centimetrů, což je na motocyklistu hodně. Vyšší závodníci pak usedají na silnější stroje. „Jsem poměrně vysoký po tátovi. I proto jezdím už v šestnácti na šestistovce. Třeba v kubatuře Moto3 bych se nejspíš trápil,„ popisuje.
Nejmladší z Mrkývků má na koho navazovat. Jeho otec Jiří jezdil v letech 1996 až 2006 šampionát superbiků, kde nasbíral úctyhodných 135 startů. Děda, který se jmenuje také stejně, byl v sedmdesátých letech hvězda české silnice a v socialistických zemích vyhrával podnik za podnikem. Praděda Leoš také závodil, na rozdíl od svých potomků však holdoval dráhové cyklistice. V roce 1951 měl v Brně těžký pád a zabil se. „I dědu postihl těžký pád. Po havárce na motorce ležel snad deset měsíců v nemocnici. Dodneška nemůže pořádně ohnout nohu,“ vypráví pokračovatel ságy.
Ačkoli se může zdát, že měl Mrkývka nejmladší předurčenou budoucnost v motorismu, zdání klame. „Motorky jasnou volbu nepředstavovaly. Od šesti do dvanácti let jsem hrál fotbal. Pak jsem se šel jednou s tátou podívat na závody minibiků, což se mi zalíbilo. Od té doby jezdím, otec ani děda mě do ničeho nenutili," usmívá se.
Zdroj: Brněnský deník.cz
- Přidat komentář +
- Publikováno: 23.9.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- včera - Situace u KTM aktuálně
- včera - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
- 29.11. - Papež František přijal «Pecco» Bagnaiu
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
Další z rubriky
- 13.8. - AMD Brno nyní vede Miroslav Bartoš
- 27.7. - Misano: Pecco Bagnaia vyhrál Race of Champions
- 27.7. - Race of Champions, Qualifying
- 25.7. - Ivana Ulmanová končí ve vedení Automotodromu Brno, vedla jej více než 18 let
- 4.7. - Na Masarykův okruh míří šampionát Alpe Adria
- 31.5. - Překvapení v Moto2: Somkiat Chantra