Testy MotoGP v Barceloně

Posezonní testy MotoGP jsou vždy přehlídkou na novou sezónu. A jinak tomu nebude ani 2 dny po finále v Barceloně 19. listopadu. Zde se představí ve své premiéře celkem 12 debutantů.

Nejméně 17 z 22 pravidelných jezdců MotoGP zahájilo tuto sezónu s končící smlouvou. Mistr světa Pecco Bagnaia byl rychle pryč z trhu, jeho láska k červeným a dva vyhrané šampionáty zajistily Bagnaiovi práci do konce roku 2026 hned od začátku.

Místo pobytu Fabia Quartarara u Yamahy bylo také rychle vyřešeno. Japonci si byli vědomi, že se mohou znovu spojit pouze s jedním z elitních pilotů. Zbytek se podařilo vyřešit spoustou peněz a dlouhými diskusemi s novým šéfem technologie Maxem Bartolinim.

KTM také rychle jednala a do konce roku 2026 si zajistila služby údajně nejostřejších zbraní Brada Bindera a Pedra Acosty. Vleklé drama a největší změny přinesly etapovou hru o druhé místo v továrním týmu Ducati. Když bylo během GP Mugella rozhodnuto ve prospěch Marca Marqueze před Jorgem Martinem, další důležité střípky mozaiky s Bastianinim, Bezzecchim, Morbidellim a Vinalesem sklouzly na místo.

Jeden jezdec, Aleix Espargaro, podal svou rezignaci v polovině roku po dvou desetiletích v paddocku. Sezonu nepřežili další dva řidiči MotoGP – Taka Nakagami a Augusto Fernandez - vypadli z pilotního kolotoče.

Přihlášeni byli i tři nováčci z Moto2: Zatímco Fermin Aldeguer měl smlouvu s Ducati Corse brzy a způsobil tak mnoho nepokojů v zákaznických týmech Ducati, Ai Ogura a Somkiat Chantra byli zpečetěni, až když kolotoč skončil. Pouze Luca Marini a Johann Zarco již zahájili bezpečnou sezónu s uzavřenými dohodami na konci roku 2023.

Oddělení Ducati a Pramac Racing vyvolalo obrovské nepokoje. Změna úspěšného týmu Paola Campinotiho z Ducati na Yamahu posloužila jako nadějná záchranná síť pro dva veterány Jacka Millera a Miguela Oliveiru. Oba vítězové GP obdrží tovární stroje M1.

Vzniká tak mimořádně neobvyklá situace pro první den testování pro sezónu 2025, které se navzdory organizačnímu chaosu po zrušení podniku ve Valencii, nyní uskuteční podle plánu v úterý po poslední GP.

Dvanáct jezdců MotoGP, tedy více než polovina pole, nasedne 19. listopadu na nový závodní stroj. V garáži Aprilia Racing to bude obzvláště vzrušující. Italové měli odvahu udělat nový jezdecký start a na svou první plavbu s RS-GP pošlou dva piloty z první gardy, Jorgeho Martina, údajného mistra světa, plus Marca Bezzecchiho.

Podobně napínavé to bude v boxech Tech3-KTM, kdy Enea Bastianini a Maverick Vinales poprvé vyrazí na Circuit de Catalunya s neznámým RC16.

Ducati – aktivní pouze se šesti Desmosedici v roce 2025 – bude mít všechny oči upřené na #93. Jak si šestinásobný mistr světa povede na stejně kvalitním vybavení jako Pecco Bagnaia, je otázka s obrovským napětím.

Tím vzrušující témata nekončí. Velkou pozornost přitáhne přechod z Pramacu na Yamahu a M1 se dvěma novými jezdci. I když zejména technický tým ještě neslaví svůj debut, širší přední část Yamahy v nadcházející sezóně zůstává velkou novinkou pro sezónu 2025.

Abych nezapomněl: Jak se bude dařit nováčkům? Dalším kořením jsou tři nováčci, z nichž všichni vyrazí na svahy se směsí respektu a nestrannosti. Ogura, Aldeguer a Chantra sdílejí osud – měří se s letošním Rookiem Pedro Acostou.

Sestava stabilních jezdců na prvním testu MotoGP 19. listopadu v Barceloně:

Ducati Lenovo
#1 Francesco Bagnaia – Ducati GP25
#93 Marc Márquez – Ducati GP25

Pertamina Enduro VR46 Racing
#49 Fabio Di Giannantonio – Ducati GP25
#21 Franco Morbidelli – Ducati GP24

Gresini Racing
#72 Alex Marquez – Ducati GP24
#54 Fermin Aldeguer – Ducati GP24

Aprilia Racing
#89 Jorge Martin – Aprilia RS-GP (2025)
#72 Marco Bezzecchi – Aprilia RS-GP (2025)

Trackhouse Racing
#25 Raul Fernandez – Aprilia RS-GP (2025)
Ai Ogura – Aprilia RS-GP (2025)

Red Bull KTM Factory Racing
#33 Brad Binder – KTM RC16 (2025)
#31 Pedro Acosta – KTM RC16 (2025)

Red Bull KTM Tech3 Racing
#12 Maverick Vinales – KTM RC16 (2025)
#23 Enea Bastianini – KTM RC16 (2025)

Monster Energy Yamaha
#20 Fabio Quartararo – Yamaha YZR-M1 (2025)
#42 Alex Rins – Yamaha YZR-M1 (2025)

Pramac Racing
#43 Jack Miller (AUS) – Yamaha YZR-M1 (2025)
#88 Miguel Oliveira (POR) – Yamaha YZR-M1 (2025)

Honda/HRC
#10 Luca Marini – Honda RC213V (2025)
#36 Joan Mir – Honda RC213V (2025)

Castrol Honda LCR
#5 Johann Zarco – Honda RC213V (2025)

Idemitsu Honda LCR
Somkiat Chantra – Honda RC213V (2025)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama