Honda CBR 1100 XX EML Speed 2000: Zběsilost!
- Publikovno: 10.3.2009
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Pomatujete si ještě na přídavný postranní vozík u legendární Jawy 350? Na tu dobu to byla velice zdařilá kombinace nahrazující lidový rodinný vůz. Ale připojit něco podobného k motocyklu o výkonu skoro dvě stovky koní, to chce odvahu.
Holandský výrobce postranních vozíků, firma EML umí vyvinout svoje výrobky snad na všechny typy motocyklů. Vidět ale supersportovní motocykl s něčím takovým se je tak nevidí. V našem případě se jednalo o Hondu CBR 1100 XX Super Blackbird, která zásluhou sady s postranním vozíkem EML Speed 2000 zcela změnila svůj charakter. Úspěšný supersportovní stroj tak získal zcela nový rozměr a možnost přepravy až dvou cestujících navíc. I když na žádný dlouhý výlet bych se zejména po několika prvních kilometrech určitě nevypravil. Kombinace vysokovýkonného čtyřválce, sportovních řídítek a širokých pneumatik má na svědomí horší ovladatelnost stroje na nekvalitním povrchu zejména v nízkých rychlostech. A tak po prvním usednutí za strmě se svažující řídítka a ujetí několika kilometrů na našich okreskách máte pocit, jako by vás stále někdo tahal za ruce a někdy marný boj se zhruba 300 kilogramů těžkým černým ďáblem chcete pomalu vzdát.
Na zvyklosti nabyté při řízení jednostopého stroje můžete tedy zapomenout, a dostat Hondu CBR 1100 XX EML Speed 2000 do ruky bude chtít také nějaký ten čas. Proto nejdříve trénuji na ploše blízkého letiště, která má nejen zcela rovný povrch, ale umožňuje i naplno využít úžasného výkonového potenciálu motocyklu. Musím se však přiznat, že zadní kolo má s přenosem výkonu mnoho práce a mnohdy se dokáže snadno protočit a při ubrání plynu musím vynaložit mnoho sil na udržení stroje v přímém směru. Zkrátka řízení tohoto monstra je velmi náročnou, ale také hodně adrenalinovou záležitostí. Svou dávku vzrušení si zažívá i posádka sajdkáry. Ono sedět sotva dvacet centimetrů nad zemí a každou chvíli „olizovat“ patníky chce opravdu hodně odvahy. Zvlášť, když vaše zdraví má v ruce na motocyklu sedící jezdec, který na vás musí neustále myslet. Malé zaváhání znamená v lepším případě lehký průjezd talutou. Ať tak či tak, stane se projížďka s tímto strojem nezapomenutelným zážitkem pro všechny zúčastněné.
I když se testovaný stroj již dávno nevyrábí, možnost této šílené úpravy nenechá chladného snad nikoho. Proto lze v tabulce technických dat zmiňovanou cenu i s přestavbou brát se značnou rezervou. Ojetou Hondu CBR 1100 XX Super Blackbird totiž pořídíte do dvouset tisíc korun. Samotná úprava se sajdkárou EML je pak dílem oficiálního dovozce této značky, firmy Motorsporttuning z Týna nad Vltavou.
Technické údaje
Motocykl Honda CBR 1100 XX Super Blackbird:
Motor: Kapalinou chlazený řadový čtyřválec se čtyřmi ventily na válec. Vrtání a zdvih 79 x 58 mm, zdvihový objem 1137 cm3, kompresní poměr 11 : 1. Největší výkon 112 kW při 9500 1/min, největší točivý moment 119 N.m při 7250 1/min. Elektronické vstřikování PGM-F1, tlakové oběžné mazání, elektrické spouštění a elektronické digitální zapalování.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod O-kroužkovým řetězem, vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Dvojitý páteřový rám z lehké slitiny, přední vidlice upside-down, průměr nosníků 43 mm, zdvih 120 mm, zadní centrální pružicí a tlumicí jednotka Pro-Link, zdvih 120 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 310 mm se čtyřpístkovým radiálně uloženým třmenem, vzadu jednoduchá ventilovaná o průměru 256 mm s jednopístkovým třmenem. Rozvor 1490 mm, výška sedla nad zemí 810 mm, hmotnost bez náplní 223 kg. Objem palivové nádrže 23 l
Přívěsný vozík Speed 2000:
Délka 2160 mm, šířka 1070 mm, šířka sedadla 750 mm. Objem zavazadlového prostoru 0,240 m3. Pneumatiky 165/65 R 14 vpředu a 185/60 R 14 vzadu.
Přibližná cena vč. DPH: okolo 750 000 Kč.
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 10.3.2009
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro