Test CFMOTO Gladiator X850 G3: na práci i zábavu
- Publikovno: 21.2.
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Gladiator X850 od firmy CFMOTO patřil vždy k nejprodávanějším čtyřkolkám ve své třídě a jeho nová generace na tom bude zcela určitě podobně. Naše krátké, ale o to víc intenzivní, svezení s modelem X850 G3 v terénu nás jedním slovem nadchlo.
Gladiator X850 je jako zrozený pro všechny druhy dobrodružných výprav, expedic i pro těžké pracovní nasazení. Tak bych osobně shrnul charakteristiku tohoto čínského stroje, který jsme testovali už před třemi lety. Gladiator využívající silného dvouválcového motoru V-Twin se vstřikováním Bosch byl uveden v minulém roce na trh pod obchodním označením G3.
Srdcem stroje je kapalinou chlazený dvouválec o zdvihovém objemu 800 ccm a výkonu 75 koní, který v kombinaci s točivým momentem 70 Nm je pro 465 kilogramů těžkou dospělou čtyřkolku více než dostačujícím řešením. Na výběr máte ze třech map řízení motoru, Sport, kde je agresivní odezva plynu se 100% náběhem výkonu, Normal, odezva plynu má lineární nástup a Work s hladkou křivkou výkonu s maximální mírou šetrnosti rotující techniky.
Kromě volby mezi jízdními režimy si také můžete nastavit elektronický posilovač řízení, a to rovněž ve třech úrovních. MIN, sportovní režim pro dynamickou jízdu, MID pro běžnou jízdu a MAX s optimalizovaným výkonem pro pracovní režim čtyřkolky. Do výbavy dostanete i sjezdový asistent bezpečnosti DAC pro sjezd dolů svahem, který funguje na podobném principu jako u terénních aut a Burst Sensor, který monitoruje vstřiky a v reálném čase řeší výkon motoru. Převodovka má standardní stupně P-R-N-L-H a je propojena s automatickou spojkou.
To, co vás po zkušenostech s předcházející generací „glada“ určitě překvapí je od základu předělaný koncept téhle novinky se spoustou nových technických řešení a svěžího designu. Kromě modernějšího vzhledu s líbivějšími a účinnějšími LED světlomety a širší kapotáží, která umožní obutí větších pneumatik, byla změněna hlavně ergonomie posazu jezdce i spolujezdce a ovládání stroje. Čeho si všimnete při prvním usednutí za lehčí hliníková řídítka, je přemístění páky řazení na pravou stranu.
Jinak je to také s ovládáním předních brzd, které nyní najdete na levé páčce. Mezi nohama máte teď oproti předchozímu provedení o 11 mm více prostoru, vylepšen je i odvod tepla od nohou a nemůžete si nevšimnout ani zcela nového sedmipalcového TFT displeje, jenž daleko zřetelněji zobrazuje informace o jízdě. Praktickými doplňky jsou dvojité zásuvky (zapalovač cigaret + typ A&C), všestranný napájecí zdroj či vlevo umístěný voděodolný úložný box o objemu 3,8 litru.
Průchodnost a odolnost téhle čtyřkolky kromě pohonu všech kol s uzamykatelnými diferenciály vylepšuje zakrytování podvozku, rozložení váhy mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50 a zcela nová kinematika podvozku. Dráha pružení je až o 35 % navýšena oproti původní verzi a nepostrádáte ani možnost jejího nastavení. K jistotě v terénu přispívá i přední stabilizátor. Jak jsme mohli sami vyzkoušet na polygonu, obrovské jsou nájezdové úhly vpředu i vzadu (až 90°). Navíc lze při křížení výkyvných náprav počítat už se zmiňovaným 35% zvýšením zdvihu pružení a skvělý je o 17 % menší poloměr otáčení než u dosavadních strojů. Zkrátka a dobře nový Gladiator se daleko lépe ovládá a v terénu poskytne i méně zkušenému jezdci více sebevědomí.
Pokud vyrazíte na veřejnou komunikaci, oceníte nejen výkonnější motor s lepší odezvou a plynulý náběh výkonu díky přepracovanému variátoru, ale také možnost přizpůsobit si jeho výkon díky třem jízdním režimům. Stejně tak se zlepší i ovládání díky posilovači řízení, který je vybaven elektronickým systémem (EPS) se třemi úrovněmi nastavení citlivosti. Za jízdy také zaznamenáte daleko nižší vibrace pohonné jednotky a její jadrnější zvukový projev, který se line ze zadního tlumiče se dvěma koncovkami po stranách. Když přiberete spolujezdce, bude mu oporou pohodlné sedlo s rozměrnou opěrkou a madly na bocích, které poskytují skvělou stabilitu.
A co říci závěrem? Jděte si tuhle novinku k nejbližšímu dealerovi značky CFMOTO vyzkoušet sami. Gladiator X850 G3, který pořídíte už od 249 990 korun, je opravdu daleko lepším strojem než jeho předchůdce. To vám klidně podepíšu. Proto model X850 G3 představuje svými vlastnostmi, cenovkou čtvrt milionu a zárukami jednu z nejatraktivnějších nabídek na trhu.
Technické údaje:
Motor: Kapalinou a olejem chlazený dvouválec SOHC. Vrtání a zdvih 91 x 76,2 mm, zdvihový objem 800 ccm, kompresní poměr 14,0 : 1. Největší výkon 75 k, největší točivý moment 70 Nm. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání, elektrické spouštění a el. digitální zapalování.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod variátorem CVTech. Automatická převodovka CVT, uzamykatelný přední diferenciál, automatický zadní samosvorný diferenciál. Pohon kardanovými hřídeli, odpojitelný pohon přední osy.
Podvozek: Příhradový rám z trubek a nezávisle zavěšenými koly, plně stavitelné tlumiče, brzdy kotoučové. Litá kola o rozměru 14“. Pneumatiky 26x8 R 14 vpředu a 26x10 R 14 vzadu. Rozvor 1480 mm, světlá výška 305 mm, pohotovostní hmotnost 465 kg, objem palivové nádrže 26 litrů.
Barevné provedení: oranžovo-černá Lava Orange, šedo-černá Tundra Grey a v kamufláži True Timber Camo
Základní cena vč. DPH: 249 990 Kč
Foto: Jan Altner
- Přidat komentář +
- Publikováno: 21.2.
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 21.2. - Test CFMOTO Gladiator X850 G3: na práci i zábavu
- 7.2. - Test Honda CB650R E-Clutch: s automatickou spojkou
- 17.1. - Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku
- 6.12.2024 - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 25.10.2024 - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8.2024 - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr