BMW R18 Classic: retro cestovní cruiser

Poté, co BMW Motorrad znovu vstoupilo do segmentu cruiserů s modelem R18, přichází na scénu druhá verze s označením Classic. V pojetí bavorského výrobce se jedná o retro verzi cestovního stroje s dominantním plexi sklem. Docela se jim ten návrat do minulosti povedl, co říkáte?

Na příchod nového cruiseru nás BMW připravovalo patřičně dlouho. Nejprve to byl Concept R18, kterým si tak trochu oťukávali veřejnost, jestli by se jim líbil, pak představili nový motor a letos v dubnu se vytasili s nejvýkonnějším dvouválcem BMW R18. Musí se nechat, že to bylo dobré rozhodnutí a i jeho první testy ukazují, že se motocykl líbí. Povedené byly i stavby, které BMW zadalo renomovanýcm customerům, jako je BMW Blechmann R 18 od Bernharda Naumanna nebo Dragster od Roland Sands.

1 BMW R18 Classic (21)1 BMW R18 Classic (1)1 BMW R18 Classic (2)

Vše se točí kolem velkého boxeru se zdvihovým objemem 1802 ccm o výkonu 67 kW (91 k) při 4750 1/min, maximální točivý moment 158 Nm při 3000 1/min. V rozmezí od 2000 do 4000 1/min bude mít vždy k dispozici více než 150 Nm. Motocykl bude standardně vybaven bezklíčovým systémem Keyless Ride a do výbavy rovněž dostane tři standardní jízdní režimy a systémy ASC a MSR. Asistent couvání pro pohodlné manévrování a asistent rozjezdu do kopce Hill Start Control pro snadný rozjezd ve stoupání budou k dostání jako volitelná výbava.

Stejný motor jako u R18 bude pohánět i druhou oficiální verzi od BMW Motorrad s označením Classic, ten bude do nepohody vybaven pořádně velkým větrným štítem, který je k motocyklu připevněn pomocí čtyřech šroubů. Pokud budete chtít, snadno jej odmontujete a můžete si užívat jízdy bez něj. Novinka je vybavena světelnou rampou s třemi předními LED světlomety, připlatit si u nich můžete za adaptivní odbočovací světlo pro ještě lepší osvětlení vozovky při zatáčení. Blinkry se z řídítek posunuly pod přídavná světla. Retro nádech dodá motocyklu také klasický kulatý budík s integrovaným displejem.

Jako správný cesťák je i R18 Classic vybaven kovovými 15,5litrovými koženými brašnami s kovovými přezkami. Pokud se budete chtít vydat na cestu bez kufrů, jsou k motocyklu připevněny šrouby, takže je jen tak snadno nesundáte, ale když už ano, tak k tomu od BMW dostanete do výbavy záslepky, kterými doladíte váš cruiser k dokonalosti. A pokud se budete chtít vydat na cesty sám nebo sama, sundat můžete i sedlo spolujezdce.

Verze Classic má vpředu vyplétané šestnáctipalcové kolo, je to trochu větší změna oproti R18, která má kola devatenáctipalcová. Provozní hmotnost tohoto mastodonta je 365 kilogramů a o jeho bezpečné zastavení se vám postarají kotoučové brzdy vpředu i vzadu. Do palivové nádrže se vám vejde rovných 16 litrů paliva. Samozřejmostí je rovněž rozsáhlá nabídka doplňků a BMW Motorrad Originálního příslušenství a také stylová kolekce Ride & Style.

1 BMW R18 Classic (22)1 BMW R18 Classic (23)1 BMW R18 Classic (24)1 BMW R18 Classic (25)1 BMW R18 Classic (20)1 BMW R18 Classic (3)1 BMW R18 Classic (5)1 BMW R18 Classic (4)1 BMW R18 Classic (6)1 BMW R18 Classic (7)1 BMW R18 Classic (8)1 BMW R18 Classic (9)1 BMW R18 Classic (10)1 BMW R18 Classic (11)1 BMW R18 Classic (12)1 BMW R18 Classic (13)1 BMW R18 Classic (14)1 BMW R18 Classic (15)1 BMW R18 Classic (16)1 BMW R18 Classic (17)1 BMW R18 Classic (18)1 BMW R18 Classic (19)

Foto: BMW Motorrad



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama