CFMOTO 450CL-C Low Ride: jednosedadlový cruiser

S krátkým prošívaným jednomístným sedlem, s balonovými pneumatikami a v bobber stylu se představil malý cruiser 450CL-C Low Ride od CFMOTO. Velmi dobře vypadá jeho pochromovaná palivová nádrž ve tvaru slzy a také netypicky řešený dvojitý výfukový systém.

Početná rodina CL motocyklů zahrnující scrambler 700CL-X Adventure, bobber 700CL-X Heritage a sportovní 700CL-X Sport se brzy dočká i slabších sourozenců. Jejich design byl vytvořen ve společnosti Custom Works, která vznikla nově právě pro customerské účely. Jedním z jejich prvních počinů je také model 450CL-C Low Ride.

1 CFMOTO 450CL-C Low Ride (12)1 CFMOTO 450CL-C Low Ride (11)1 CFMOTO 450CL-C Low Ride (10)

Bobberský styl zadní části cruiseru je umocněn čočkovitým ráfkem, na který se vejde pneumatika velkých rozměrů, zatímco jednomístné uspořádání je doladěno kontrastním prošíváním sedla. Agresivní postoj modelu podtrhuje dvojitý výfukový systém, zatímco kryt motoru připomíná barvu akcentu po celém motocyklu. Tradiční palivová nádrž CL-C ve tvaru slzy byla pochromována a upravena.

Zajímavostí tohoto motocyklu je přední zavěšení s horizontálně uloženým tlumičem. Není to vlastně žádná žhavá novinka, je to jedno z nejstarších forem předního odpružení, starší než teleskopické vidlice. Používalo se v třicátých letech minulého století a ke stylu bobberu se skvěle hodí. Stejně jako u tradičních vidlic ji i přední kolo zavěšeno mezi dvojici pevných nosníků, které jsou pevné zejména ve směru vpřed a vzad, aby odolávali brzdným silám, které by jinak mohly ohnout vidlici.

Nahoře jsou připevněny na dvojici ramen ve tvaru lichoběžníkového ramene, které se otáčejí na nosnících vpředu a na konzolách namontovaných na krku řízení. Přední tlumič je pevně přichycený k podvozku motocyklu a vidle jsou spojeny pomocí spojky. Je to velmi podobné předválečným vidlicím, kdy se při otáčení pohybují celá příčná ramena i tlumič.

V čem se však CFMOTO liší od tradičního zavěšení je pozice jediného předního tlumiče. Není namontován svisle, jako u většiny konstrukcí, ale je usazen vodorovně a vede napříč přední částí pod světlometem. Tento způsob zavěšení můžete vidět na některých závodních autech. U běžných vidlic se tlumič stlačuje společně s pohybem předního kola nahoru, u tohoto řešení to však není možné. Proto CFMOTO použilo systém táhla s vahadly na každém konci předního tlumiče Öhlins, otočně namontovaným na nosnících. Táhla jsou na jednom konci připevněna k vahadlům a na druhém ke spodní straně dříku řízení. Když se zavěšení stlačí, otáčejí tyče vahadla a ty stlačují přední tlumič.

1 CFMOTO 450CL-C Low Ride (1)1 CFMOTO 450CL-C Low Ride (3)1 CFMOTO 450CL-C Low Ride (4)

Toto řešení tlumení navíc umožňuje, aby byl světlomet namontován nízko nad vodorovným tlumičem a umístěn mezi nosníky. Jelikož je cruiser postaven na platformě s dvouválcovým motorem o zdvihovém objemu 449 ccm a je na něm použito i velké množství standardních dílů, dá se očekávat, že by se mohl do prodeje dostat produkční model již velmi brzy.

1 CFMOTO 450CL-C Low Ride (9)1 CFMOTO 450CL-C Low Ride (13)1 CFMOTO 450CL-C Low Ride (14)1 CFMOTO 450CL-C Low Ride (15)1 CFMOTO 450CL-C Low Ride (16)1 CFMOTO 450CL-C Low Ride (17)1 CFMOTO 450CL-C Low Ride (18)1 CFMOTO 450CL-C Low Ride (2)1 CFMOTO 450CL-C Low Ride (5)1 CFMOTO 450CL-C Low Ride (6)1 CFMOTO 450CL-C Low Ride (7)1 CFMOTO 450CL-C Low Ride (8)

Zdroj: CFMOTO



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama