Harley-Davidson: novinky roku 2024
- Publikovno: 26.1.
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Street Glide a Road Glide, to jsou dvě stěžejní novinky, které představili Američané v novém vzhledu i konstrukci. Ovšem k tomu ještě přidali dva ručně stavěné customy CVO, CVO Road Glide ST a jednoznačně námi nejméně očekávaný model CVO Pan America. Kdo by taky čekal, že se objeví maxienduro v CVO programu, že?
Už vloni představil Harley-Davidson dva CVO modely ve zcela novém designu s LED osvětlením a poháněné novým motorem VVT121 s variabilním časováním ventilů. Jednalo se o dva cestovní stroje, CVO Road Glide a CVO Street Glide, slavnostně představené v Evropě na oslavách 120. výročí značky. První zmíněný model jsme měli možnost otestovat i u nás v redakci, test si můžete přečíst na tomto odkazu. O tom, že byla tato radikální změna úspěšná svědčí i fakt, že byly oba modely během pár dní zcela vyprodané.
Harley-Davidson CVO Road Glide ST
Vloni představený model CVO Road Glide nyní výrobce představil ve verzi ST, tedy Sport Touring. Inspiroval se závodním speciálem jezdícím v americkém seriálu King of the Baggers. Má přepracovaný posaz v jednomístném sedle, nový šestipalcový představec řídítek a ještě více karbonových dílů, díky čemuž se jeho váha snížila o 17 kilogramů. Od loňské verze poznáte ST podle jiných barev a grafiky Screamin´Eagle na bocích kapotáže a na palivové nádrži.
Poháněný je stejným motorem Milwaukee-Eight VVT 121 se zdvihovým objemem 1977 ccm, ovšem v pozměněném naladění. Původních 115 koní při 4500 otáčkách se podařilo zvýšit na 127 koní (97 kW) a maximální točivý moment 188,5 Nm při 3000 otáčkách až na 193 Nm. Kromě silnějšího motoru má také silnější audiosystém se zesilovačem o výkonu 500 W, který přenáší hudbu do 6,5palcových reproduktorů Rockford Fosgate Stage II.
Do výbavy dostal kromě náklonového ABS a kontroly trakce také jízdní režimy Road, Sport, Rain a volitelný Custom. Navíc má sportovní ST i dva režimy Track a Track Plus. Podvozek tvoří plně nastavitelné tlumiče Showa s externími nádržkami a s přední 47mm vidlicí. O bezpečné zastavení se postará sytém Brembo. Prodejní cena bude začínat na částce 39 320 eur bez DPH, tedy přibližně 1 120 000 korun včetně DPH.
Harley-Davidson CVO Pan America 2024
Asi málokdo z nás by na první dobrou řekl, že bude HD v programu ručně stavěných customů CVO, představovat cestovní enduro. Ale proč vlastně ne? Konstrukčně vychází z modelu Pan America 1250 Special, jehož test si můžete přečíst zde. Verze CVO se odlišuje speciální barvou v odstínu Legendary Orange a také s jeho výbavou. Kromě trojice hliníkových kufrů oceníte rychlořazení, bezdušová vyplétaná kola, hliníkový kryt motoru a přídavné přední LED osvětlení.
Poháněný je dvouválcovým motorem Revolution Max 1250 s výkonem 152 koní a maximálním točivým momentem 128 Nm. Ve výbavě má kromě jízdních asistentů i tempomat, kontrolu trakce nebo náklonové ABS. Je vybavený semiaktivním podvozkem s adaptivním odpružením nastavení výšky Adaptive Ride Height, novou technologií adaptivních světlometů Daymaker a veškeré informace zobrazují na dotykovém TFT displeji. Doporučená prodejní cena je 22 960 eur bez DPH, tedy přibližně 680 tisíc korun včetně daně.
Harley-Davidson Street Glide a Road Glide 2024
V novém designu a s novým motorem vyjíždějí do letošní sezóny dva cestovní modely Street Glide a Road Glide. Obě jsou vybavené moderními LED světly. Street Glide má navíc dva LED pruhy po stranách světlometu, které jsou jak pozičním světlem, tak i směrovkou. Vzhled kapotáže Batwing Street Glide je v moderním stylu, ale stále je v ní vidět odkaz na předchozí generaci. Model Road Glide má „žraločí“ design kapotáže Sharknose, kde jeho typický dvojitý světlomet nahradil nově jeden široký.
Kapotáž u obou modelů byla zásadně přepracována, zejména v oblasti větrného štítu, aby zajistila co nejmenší turbulence, zlepšila aerodynamiku a ochránila jezdce před větrem i kapkami deště. Oba modely si můžete pořídit v chromovaném provedení nebo ve verzi s černým motorem a výfukem. Přepracovaný je tvar palivové nádrže, která pojme 22,7 litrů paliva, ale nový tvar mají i boční kryty a brašny. Sedlo má vylepšené tvarování a řídítka mají širší a plošší tvar, můžete si je navíc nastavit v různých polohách, aby vám to bylo co nejvíce komfortní.
Jejich srdcem je dvouválcová jednotka Milwaukee-Eight 117 o zdvihovém objemu 1923 ccm s vylepšeným systémem chlazení hlav válců, s přepracovaným sáním a výfukovým systémem. Motor není vybaven systémem variabilního časování ventilů, ale i přesto je jeho výkon 107 koní (80 kW) při 5020 otáčkách a maximální točivý moment 175 Nm.
Do výbavy dostaly zcela nový podvozek s 49 mm přední vidlicí s dvojitým průtokovým ventilem a vzadu s delším zdvihem 76 mm. K dobré a pohodlnější jízdě napomáhá i nižší hmotnost, Street Glide váží 368 kilogramů v provozním stavu, Road Glide má o 12 kilogramů více. Oba mastodonty jsou brzděny silnějšími brzdami, vpředu jsou dva 320 mm kotouče s radiálně uloženými čtyřpístkovými třmeny, vzadu je jeden 300 mm kotouč rovněž s čtyřpístkovým třmenem.
Atraktivní je rovněž elektronická výbava, na výběr máte ze čtyřech jízdních režimů, tři přednastavené, Road, Sport a Rain a jeden volitelný Custom. ABS i kontrola trakce je již vybavena náklonovým systémem. Veškeré informace i nastavení motocyklu se prování na 12,3palcovým dotykovým, plně barevným TFT displeji se systémem Skyline OS. Ten můžete propojit s vaším chytrým telefonem a využít tak online navigaci s dopravními informacemi. Displej můžete ovládat v rukavicích, tato funkce je pak od určitě rychlosti zcela omezena a ovládání provádíte pomocí ovladače na řídítku.
Jak už je u HD zvykem, jde tu také o zvukový doprovod, a nejinak tomu budu i u těchto modelů. Vybaven bude audiosystémem a zesilovačem o výkonu 200 W, který je napojen na dvojici reproduktorů v kapotáži. Za příplatek si samozřejmě můžete pořídit ještě lepší soustavu s reproduktory v bočních kufrech. Prodejní cena bude začínat na částce 26 100 eur bez DPH, tedy přibližně 775 tisíc korun i s daní.
Road Glide 2024
Street Glide 2024
Zdroj: Harley-Davidson
- Přidat komentář +
- Publikováno: 26.1.
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky
- 22.10. - Honda Hornet CB1000: sršeň s motorem z Fireblade