Harley-Davidson představuje osm nových motocyklů 2018: Big Twin custom revoluce
- Publikovno: 23.8.2017
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Na počest oslav svého 115. výročí zahajuje Harley-Davidson absolutní customovou revoluci! Dnešním dnem představuje osm nových modelů Softail kombinující vynikající jízdní vlastnosti a výkon řady Dyna s nepřekonatelným customovým vzhledem řady Softail.
Zcela nové motocykly modelového roku 2018 Fat Boy, Heritage Classic, Low Rider, Softail Slim, Deluxe, Breakout, Fat Bob a Street Bob získaly lehčí a pevnější ocelový rám i kyvnou vidlici se špičkovým předním a zadním odpružením, pohání je nový motor Milwaukee-Eight 107, případně 114 a pochopitelně jim nemůže chybět autentický styl Harley-Davidson kombinovaný s jedinečným designem, který jim dodává jejich neopakovatelný a strhující výraz. Zatím největší vývojový projekt Harley-Davidson právě odstartoval!
V rámci největšího vývojového projektu v historii značky tak dostaly nové modely pevnější a podstatně lehčí rám umožňující přenos masivního točivého momentu nových motorů Milwaukee-Eight 107 a 114 s dvojitou vyrovnávací hřídelí. Díky vysoce výkonnému přednímu odpružení s dvojitým průtokovým ventilem a skrytému, snadno nastavitelnému zadnímu odpružení typu monoshock jsou modely Softail 2018 rychlejší, lehčí a lépe ovladatelné než kterýkoli z předchozích Big Twin cruiserů.
Ovladatelnost motocyklů Softail nyní vstupuje do nové éry s lehčím a pevnějším rámem, který povyšuje myšlenku souladu funkce a formy na vyšší úroveň, a přitom si zachovává klasický vzhled hardtailu a přináší ryze moderní jízdní vlastnosti. Mezi výhody nového podvozku patří větší úhly náklonu v zatáčkách u většiny modelů, lepší odezva řízení při nájezdu do zatáčky, rychlejší akcelerace, větší obratnost, nižší hmotnost a snazší zvednutí z bočního stojanu než u předchozích modelů.
Jádro podvozku motocyklů Softail 2018 tvoří nový trubkový rám z vysokopevnostní uhlíkové oceli, který v kombinaci s kyvnou vidlicí podstatně zvyšuje pevnost podvozku. Samotný rám je o 65 % tužší než u předchozí řady Softail, což vede k 34% nárůstu celkové pevnosti podvozku. Jeho konstrukce se také vyznačuje jednodušší stavbou s 50% snížením počtu součástí a 22% omezením svarů.
Jsou používány dvě jedinečné kyvné vidlice, jedna pro úzké a druhá pro široké zadní kolo. Široký podvozek je o 5,89 kg (15 %) lehčí, zatímco úzký podvozek ušetřil 8,16 kg (20 %). Kyvná vidlice přenáší pohyb zadního kola do jednotky odpružení monoshock ukryté pod sedlem, takže si zachovává klasický vzhled hardtailového rámu.
Úplně nové vysoce výkonné přední odpružení využívá novou technologii s dvojitým průtokovým ventilem – poprvé bylo použito u modelů Touring 2017 – vyznačuje se výkonným tlumením podobně jako kazetová konstrukce, ale s vylepšeným, citlivějším charakterem tlumení. Se zdvihy 130 mm je optimalizované pro pohodlné brázdění krajiny i razantnější projížďky. Ovladatelnost také vylepšuje optimalizovaný závlek a úhel přední vidlice.
Nové zadní odpružení typu monoshock si zachovává klasický vzhled hardtailu, modernizovaná geometrie zlepšuje kvalitu jízdy, trakci a ovladatelnost. Snadno nastavitelné předpětí pružiny umožňuje rozsah nastavení zatížení 217 kg pro větší pohodlí spolujezdce a optimální ovladatelnost.
Nové modely Softail jsou až o 17 kg lehčí než dříve, nabízejí lepší poměr hmotnosti a výkonu s rychlejší akcelerací, lepším brzdným účinkem a dynamickým chováním v zatáčkách v kombinaci s většími úhly náklonu v zatáčkách u většiny modelů. Některé modely používají nové pneumatiky, které jsou speciálně vyvinuté pro nový podvozek Softail a využívají optimalizovanou konstrukci a vylepšené složení pro spolehlivý výkon a vysokou trvanlivost za všech jízdních podmínek. Nové materiály a konstrukce sedel nabízejí lepší tvary pro širší spektrum jezdců a větší pohodlí při dlouhých cestách.
Ve všech modelech Softail 2018 buší nové srdce v podobě nejvýkonnějších motorů, jaké kdy byly v nabídce Harley-Davidson Big Twin cruiserů, nové motory Milwaukee-Eight V-Twin 107 a 114. Motory Milwaukee-Eight si zachovávají 45stupňový úhel válců s široce rozkročenými hlavami se zvýrazněnou jednovačkovou konstrukcí, která umožňuje úzkou stavbu dolní části a atletický tvar.
Kotevní body nového rámu řady Softail jsou vyrobeny tak, aby těsně obepínaly motor a zvyšovaly tuhost podvozku. Motory Milwaukee-Eight pro modely Softail také využívají propracovaný systém s vyvažovací hřídelí, který vyrovnává vibrace motoru a současně zachovává charakteristický pocit Harley-Davidson. Charakteristický zvuk motorů Harley-Davidson potato-potato-potato je ještě zřetelnější díky tiššímu sání a slabším mechanickým zvukům.
V nabídce jsou dvě verze zdvihového objemu:
Milwaukee-Eight 107
(107 CID; 1745 ccm) Standard pro všechny modely
• 100 mm vrtání a 111,1 mm zdvih s kompresním poměrem 10,0:1
• 0-100 km/h – 10 % rychlejší akcelerace než motor High Output Twin Cam 103
• 100-130 km/h na 5. rychlostní stupeň – 16 % rychlejší akcelerace než motor High Output Twin Cam 103
Milwaukee-Eight 114
(114 CID; 1868 ccm) Volitelný
• K dispozici pro čtyři modely: Fat Bob 114, Fat Boy 114, Breakout 114, Heritage Classic 114
• 102 mm vrtání a 114,3 mm zdvih s kompresním poměrem 10,5:1
• Sání Ventilator s grafikou a emblémem 114
• Systém ABS jako součást standardní výbavy
• 0-100 km/h – 9 % rychlejší akcelerace než motor Milwaukee-Eight 107
• 100-130 km/h na 5. rychlostní stupeň – 13% rychlejší akcelerace než motor Milwaukee-Eight 107
Osm nových modelů Softail & jejich klíčové prvky
Legendární motocykl Fat Boy, který po desetiletí určoval samotný moderní customový styl, se opět překonal. Odstrojený styl a saténově chromované prvky přispívají k odvážnému vzhledu a dávají vyniknout výkonnému motoru a lepším jízdním vlastnostem a ovladatelnosti.
• Agresivní, robustní výraz a ucelený design od předku až po záď
• Moderní ztvárnění klasického světlometu
• Přední pneumatika o šířce 160 mm, nejširší pneumatika, jaká kdy byla u produkčního modelu Harley-Davidson použita, je obutá na plném předním kole Lakester.
• Snížení hmotnosti o 16 kg oproti předchozímu modelu
• Systém ABS jako součást standardní výbavy
• 240 mm zadní pneumatika s plným zadním kolem Lakester
• Volitelné: Motor Milwaukee Eight 114
Designové rysy evokují tmavě černý retro styl modelů Harley-Davidson z padesátých let, oživený o moderní výraz.
• Nový odnímatelný čelní štít
• Nové pevné, uzamykatelné a vodotěsné boční brašny
• Odpružení s delšími zdvihy a větším maximálním zatížením
• Snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu
• Volitelné: Motor Milwaukee Eight 114
• Tempomat a systém ABS jako součást standardní výbavy
Nový Low Rider se inspiruje tradicí individualismu éry customových chopperů 70. let, ale je mnohem lehčí, rychlejší a obratnější v zatáčkách, než si kdokoli v té době dokázal představit.
• Tachometr a otáčkoměr umístěné v konzole, maska světlometu a grafika na nádrži v retro stylu
• 19palcové přední a 16palcové zadní lité kolo Radiate
• Výfuk Shotgun v uspořádání 2-2
Motocykl Slim, odstrojený až na samotnou podstatu, připomíná slávu poválečných customových bobberů s úzkou zádí, zkráceným předním blatníkem, jednomístným sedlem a minimem chromovaných součástí.
• Tmavé zpracování zvýrazňuje efekt vyplétaných kol, řídítek Hollywood a nového designu od předku až po záď
• Nízko uložené sedlo Tuck-And-Roll
• Odvážné a plynulé tvary předního světlometu a krytů přední vidlice
• Snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu
Deluxe se jako klasický luxusní stroj, který vynikne na každé ulici, blyští lesklými chromy, přitom však nabídne kvalitní jízdní vlastnosti moderní doby.
• Led osvětlení vepředu i vzadu: světlomet, provozní světla, koncové světlo Tombstone a směrovky
• Charakteristická dozadu protažená řídítka
• Snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu
• Systém ABS jako součást standardní výbavy
Model Breakout s dlouhou a svalnatou stavbou nabízí větší úhly náklonu v zatáčkách a obratnost, jakou bys nikdy nečekal od motocyklu s tak výrazným dragsterovým postojem.
• Nová čistě řešená nádrž o objemu 13,2 litru
• Dlouhá a široká stavba s nízkou a předsunutou 49mm přední vidlicí
• 18palcové zadní (pneumatika 240 mm) a 21palcové přední (pneumatika 130 mm) lité kolo Gasser s černým práškovým lakováním
• Charakteristický LED světlomet Daymaker Signature
• Digitální přístrojový panel osazený na prodlouženém nástavci
• Snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu
• Systém ABS jako součást standardní výbavy
• Volitelné: Motor Milwaukee Eight 114
Záběr trhající asfalt, plynulá jízda díky skvělému odpružení, obratné zatáčení a nekompromisní výraz dělají z modelu Fat Bob přelomový motocykl, jaký dokáže vytvořit pouze Harley-Davidson.
• Zalomený výfuk s uspořádáním 2-1-2 s customovým lakováním
• Největší pneumatiky s agresivním dezénem od Motor Company: 150 mm vepředu a 180 mm vzadu
• Dvojitá přední kotoučová brzda
• Palivová nádrž o objemu 13,2 litru
• Snížení hmotnosti o 15 kg oproti předchozímu modelu
• Obrácená přední vidlice s kazetovou konstrukcí o průměru 43 mm
• Volitelné: Motor Milwaukee Eight 114
Vzpřímená jízdní pozice s rukama ve větru a žádné zbytečnosti navíc, to jsou hlavní rysy nového odstrojeného a nekompromisního modelu Street Bob.
• Čistě řešená nádrž o objemu 13,2 litru
• Černá litá kola s useknutými blatníky
• Digitální přístrojový panel osazený na prodlouženém nástavci
• Snížení hmotnosti o 7 kg oproti předchozímu modelu
• Nejnižší doporučená cena výrobce v celé řadě Softail
Nové technologie u všech modelů Softail
• Jedinečný LED světlomet Daymaker Signature u všech modelů
• Vylepšený elektrický systém s více než dvojnásobným výkonem při volnoběžných otáčkách
• Snadno nastavitelné předpětí zadního odpružení (metoda se liší v závislosti na modelu)
• Nastavovací klíč pod sedlem: Softail Slim, Street Bob, Low Rider
• Vnější ruční otočný regulátor: Fat Bob, Fat Boy, Breakout
• Nastavení pomocí regulace pod sedlem: Deluxe, Heritage Classic
• Nové přístrojové vybavení
• Bezklíčkové zapalování a bezpečnostní systém jako součást standardní výbavy
• Nabíjecí zásuvka USB na hlavě řízení
• Nové palivové nádrže
Více informací o motocyklech Harley-Davidson pro modelový rok 2018 naleznete na stránkách Harley-Davidson.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 23.8.2017
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- včera - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky