Harley-Davidson Sportster XR1200X

Tahle motorka, co na první pohled vypadá jako běžně dostupný „naháč“, tohle, že je Harley-Davidson? Samozřejmě a navíc je to jejich nejlepší sportovní sériově vyráběný motocykl.

Musím říct, že mezi těmi klasikami, které jsme měli možnost prohánět na Demo Experience Tour 2012, byl tento stroj takový jiný. Jakoby mezi ně svým vzhledem ani nepatřil. Ale mně se moc líbil, už proto, že mám tenhle styl naked biků ráda, roky jsem jezdila na Yamaze XJR 1300 a i když teď sedlám něco jiného, pořád mi v tom srdci zůstala. Proto mi XR1200X padl do oka a těšila jsem se, jak jej osedlám.

Na první pohled není pochyb, že se pěkně sportovně svezete. Štíhlé tvary, úzké sedlo, převrácená plně nastavitelná přední vidlice, na předním kole umístěné dvě kotoučové brzdy, krátký rozvor, stupačky jsou pod sedlem, to vše jasně dává najevo, že vaše jízda bude hodně dynamická. Ale je to pořád Harley a tak je i pěkně vyladěný. Bílá barva v kombinaci s černou na nádrži, stejně tak je vyvedeno i sedlo, k tomu dvě koncovky výfuků umístěné nad sebou a v ocelovém rámu umístěný vidlicový dvouválec do V opatřený černým práškovým nástřikem. Pomyslnou třešničkou na dortu jsou budíky, jsou fakt řádně „vystajlovaný“. Otáčkoměr je bíle podsvícený, po jeho levé části je LCD displej, který vám ukazuje vaši rychlost.

Je čas vyrazit a tak usedám na motocykl. Sedlo je umístěné poněkud vzadu, ale po chvíli jízdy vám to ani nepřijde. Spínám startér a je to tady. Vibruje! Ten motor se prostě neokouká. Jsem tedy zvědavá, jak bude fungovat při jízdě a hlavně v zatáčkách, přece jenom váží motorka 260 kilo a to by mělo být znát. Chci zařadit jedničku, natahuji nohu dopředu, ale nemůžu najít řadičku. No jo, já zapomněla, že jsou stupačky pode mnou. Tak zařazuji a rozjíždím se. Posez je vzpřímený, pohodlný. Díky absenci předního štítku jsou při vyšších rychlostech nepříjemné nárazy protivětru. Řazení je plynulé. Blížím se k první zatáčce, podřazuji a konečně si jdu užít náklon v zatáčce. Nebudete totiž tahat po zemi ani výfuky, ani stupačky a tak vám nic nebrání řádně to naklopit. Musím říct, že to chce pevnou ruku, podvozek se poněkud vlní, ale rychlejší jízdě to nijak nevadí. Aby ne, když máte krouťák 100 N.m a 91 koníků, to vám na svižnou akceleraci při výjezdu ze zatáčky rozhodně stačí. Motoru se nejvíce líbí ve středních otáčkách. Brzdy fungují výborně, přišly mi poněkud ostřejší, ale dalo se s nimi jemně pracovat.

Myslím, že tímto motocyklem Harley-Davidson osloví i jiný segment zákazníků a o to jim nejspíš šlo. Musím přiznat, že se mi XR1200X líbil. Podvozek je sice tvrdohlavý, ale když pevně svíráte řídítka ve svých rukou, tak si s ním užijete zábavnou jízdu. Co určitě vyzdvihnu jsou brzdy, příjemně mně překvapili.

Když porovnám mnou testované motocykly na Demo Experience Tour 2012, Forty-Eight, Custom 1200 a Night Rod Special s XR1200X, můžu o něm prohlásit, že je to cestovní motorka se sportovním duchem. Dokázala bych si představit, že na ní jedu na delší cestu a bude to pohodlné svezení.

Technické údaje:

Motor: vzduchem chlazený vidlicový dvouválec Evolution do V (45°) se dvěma ventily na válec. Vrtání a zdvih 89,9 x 96,8 mm, zdvihový objem 1202 ccm, kompresní poměr 10,0:1. Největší výkon 67 kW (91 k) při 7000 1/min. Max. kroutící moment 100 N.m při 3200 1/min. Elektronické vstřikování ESPFI, tlakové oběžné mazání se suchou skříní.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod ozubeným řemenem, vícelamelová spojka v olejové lázni, pětistupňová převodovka.

Podvozek: Dvojitý kolébkový rám z ocelových trubek, přední teleskopická plně nastavitelná vidlice, průměr nosníků 43 mm, zadní odpružení dvojicí jednotek s nastavitelným předpětím pružin. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá čtyřpístková, průměr 292 mm, vzadu plovoucí jednopístková, průměr 260 mm. Kola litá hliníková černá třípaprsková s oranžovým proužkem. Pneumatiky 120/70Z R18 vpředu a 180/55Z R17 vzadu. Rozvor 1515 mm, výška sedla nad zemí 795 mm, pohotovostní hmotnost 260 kg, objem palivové nádrže 13,25 litrů.

Barevné provedení: Black Denim, White Hot Denim

Základní cena vč. DPH: 12 294 eur

Harley Davidson XR1200X03Harley Davidson XR1200X04Harley Davidson XR1200X05Harley Davidson XR1200X02Harley Davidson XR1200X06Harley Davidson XR1200X07Harley Davidson XR1200X08Harley Davidson XR1200X11Harley Davidson XR1200X13Harley Davidson XR1200X14Harley Davidson XR1200X15Harley Davidson XR1200X16Harley Davidson XR1200X17Harley Davidson XR1200X12Harley Davidson XR1200X09Harley Davidson XR1200X01



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama