Honda Rebel 500: jednoduchý a syrový
- Publikovno: 23.11.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Tak trochu neviditelně, přišla Honda na scénu s malým cruiserem, kterým by chtěla oslovit mladé začínající jezdce. Představila jej v Severní Americe, kde také probíhal jeho vývoj.
Za jeho zrodem stojí pan Keita Mikura, jeho jméno vám nejspíš nic neřekne, ale je to ten stejný muž, z jehož týmu vzešel prapodivně vypadající motocykl Honda NM4 Vultus. Rebel má jednoduchý a syrový vzhled. Díky nízkým pneumatikám a štíhlé „bobber“ siluetě korunované strmě se svažující 11,2 litrovou nádrží a silným řídítkům jezdec sedí pevně „ve“ stroji. Výfuk o průměru 120mm byl navržen ve stylu puškové hlavně a zvuk, který vytváří, je naplněn silnými pulzy, jež dobře ladí s robustním točivým momentem motoru. Sedačku a stupačky spolujezdce lze snadno demontovat a z motocyklu tak rázem vytvoříte jednomístný stroj.
Vše, co může být černé, je černé. Tím jsou zdůrazněny plynulé linie modelu Rebel a je zvýrazněno jeho skromné lakování. Vysoko na přídi se nachází sugestivní kruhový světlomet se skleněnou čočkou o průměru 135 mm upevněný na nosníku z hliníkové slitiny. Jednodílný ukazatel rychlosti má kompaktní číselník o průměru 100 mm s negativním LCD displejem a modrým podsvícením a vyznačuje se nejen atraktivním vzhledem, ale i dobrou funkčností. Zapalování se nachází níže na levé straně nádrže.
Rebel bude poháněn kapalinou chlazeným řadovým dvouválcem o obsahu 471 ccm s maximálním výkonem 33,5 kW při 8 500 1/min, maximální točivý moment je 44,6 Nm při 6 000 1/min. Není to žádný nováček, ale vyzkoušený a osvědčený agregát, který pohání Hondu CB500X nebo Hondu CB500F.
K nízkému a uhlazenému vzhledu modelu Rebel přispívá jeho trubkový rám, k němuž je na třech místech upevněn motor. Díky použité konstrukci je rám v oblasti kolem stehen jezdce co nejužší. Závlek činí 110 mm, sklon přední vidlice dosahuje hodnoty 28°; vidlice jsou pod úhlem 30° a výsledkem v kombinaci s rozvorem 1488 mm je nízká výška sedla (690 mm) a uprostřed umístěné stupačky pro vyvážené a neutrální řízení.
Součástí rámu je inovativní zadní smyčka, která odděluje sedadlo od blatníku z texturovaného kovu. Další prostor pro customizaci nabízí šroubovaný pomocný rám z hliníkové slitiny. Vzdálenost mezi 41mm trubkami přední vidlice činí 230 mm, kyvné rameno z ocelových trubek o průměru 45 mm je spojeno s dvěma tlumiči, které umožňují nastavení předpětí ve dvou krocích.
Standardně dodávané pneumatiky Dunlop mají rozměr 130/90-16 vpředu a 150/80-16 vzadu. Stylové 16palcové ráfky z hliníkové slitiny jsou čisté a jednoduché. Přední kotouč o průměru 264 mm slouží jako zrcadlo odrážející drátěný výplet. Dvoupístový přední brzdový třmen spolupracuje se zadním jednopístovým třmenem. Systém ABS je součástí standardní výbavy.
Model Rebel bude dostupný ve třech barevných provedeních: černá Graphite Black, matná stříbrná metalíza Matte Armored Silver Metallic a červená Millennium Red. K dispozici bude také široká nabídka příslušenství, jež zahrnuje trubkový zadní nosič, tašky, štítek a 12V zásuvku.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 23.11.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Bratři Feiglovi v IDM s německou podporou
- dnes - Účastníci testu Supersport - Phillip Island
- dnes - Od pondělí testy na Phillip Islandu
- včera - Neuvěřitelné: V MS-Supersport 11 Rookies
- včera - Motocykl roku 2025: hlasujte a vyhrajte 2 VIP vstupenky na Superbiky v Mostě
- 13.2. - Salač na testech v Algarve mezi elitou
Další z rubriky
- 10.2. - KTM 125 Enduro R a 390 Enduro R: malá endura
- 5.2. - Honda GL1800 Gold Wing Tour 2025: 50th Anniversary
- 31.1. - Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery
- 29.1. - KTM 125 SMC R a 390 SMC R 2025: malé supermota
- 27.1. - BMW R 18 2025: pět cruiserů s lepší dynamikou
- 24.1. - Harley-Davidson: dvanáct novinek pro rok 2025