Indian Challenger: pravý americký bagger
- Publikovno: 4.11.2019
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Konstruktéři z Indian Motorcycle měli jasně daný cíl, postavit nejvýkonnější bagger na trhu, který své konkurenty převálcuje nejen motorem, ale také designem, komfortem a prvotřídní výbavou. Posuďte sami, jak se jim to s jejich novinkou Challenger povedlo.
Challenger je poháněn zcela novým motorem Indian PowerPlus, prvním kapalinou chlazeným velkoobjemovým dvouválcovým motorem do V s úhlem válců 60° o zdvihovém objemu 1769 ccm, poskytujícím výkon 90 kW, čili 122 koňských sil, což je nejvíce ve své třídě, a točivým momentem 178 Nm. Nový pohonný systém disponuje také šestistupňovou převodovkou s rychloběhem, systémem pro snížení namáhání spojky, hydraulickými seřizovači lamel ventilů a napínačem řetězu vačkových hřídelí pro vyšší spolehlivost pohonné jednotky a snazší údržbu.
Jezdci si mohou přizpůsobit mapování škrticí klapky výběrem jednoho ze tří jízdních režimů: Rain, Standard a Sport. Každý z nich má vlastní odlišné nastavení řízení trakce tak, aby odpovídalo specifickému mapování škrticí klapky pro zvolený jízdní režim.
Challenger nabízí veškerou prémiovou výbavu třídy touring, včetně elektronického tempomatu, LED světel, sedla pro dlouhé jízdy, ABS, bezklíčového zapalování a povrchové úpravy bočních kufrů odolné proti povětrnostním vlivům a s více než 68 litry úložného prostoru. Moderní čelní kapotáž agresivního designu Challengeru je pevně montovaná nad přední USD vidlici přímo na šasi. To v kombinaci s odlehčeným hliníkovým rámem a hydraulicky nastavitelným zadním tlumičem FOX poskytuje velmi dobru ovladatelnost a stabilitu stroje.
Radiální brzdy Brembo poskytují vynikající brzdnou sílu a nové pneumatiky Metzeler Cruisetec zase nejvyšší trakci. Přední kapota Challengeru je vybavena elektricky nastavitelným čelním větrným štítkem a nastavitelnými větracími otvory, čímž poskytuje jezdci velmi dobrou ochranu. S výraznými LED světlomety pro denní svícení, centrálním světlometem a přepracovanou a modernizovanou svítící indiánskou čelenkou zdobící přední blatník, je Challenger snadno rozpoznatelný ve dne i v noci.
Nové baggery, Challenger Limited a Challenger Dark Horse jsou vybaveny intuitivní technologií Smart Lean Technology jehož součástí je řídicí jednotka Bosch IMU pro dynamickou kontrolu trakce při průjezdu zatáček, ABS, stejně jako kontrola dávkování točivého momentu Drag Torque Control.
Nové modely se chlubí také infotainmentem Indian Ride Command s širokou škálou nastavení a největším dotykovým displejem dodávaným do jednostopých vozidel. Sedmipalcový systém Ride Command modelu Challenger poskytuje aktuální informace o počasí a provozu se vzájemným překrytím (jezdec uvidí přímo na displeji směr cesty i to, z které strany se blíží déšť či bouřka), klíčové detaily o motocyklu, Bluetooth konektivitu, USB párování s mobilním telefonem a je osazen zcela novým čtyřjádrovým procesorem.
Hned od zahájení prodeje bude pro modelovou řadu Challenger v nabídce široká škála originálních doplňků Indian Motorcycle, které umožňují jezdcům vylepšit si svůj motocykl podle svých představ. S kolekcí Indian Challenger Rogue Collection mohou dosáhnout prémiového tmavého stylingu díky lesklým černým řídítkům, tónovanému posuvnému čelnímu větrnému štítku a lesklému černému předním padacímu rámu.
Pro větší pohodlí při delších výjezdech je zde kolekce Indian Challenger Tour Collection, včetně čelního větrného štítku (406 mm / 16 palců), rychle odnímatelné bederní opěrky a zádové opěrky pro spolujezdce, prodlouženého sedadla, nožních opěrek na padacím rámu a řazením na patu. Majitelé Indianu Challenger si mohou také vylepšit zvukový zážitek pomocí systému PowerBand Audio Plus, který poskytuje výjimečný a čistý zvuk z reproduktorů instalovaných v kapotě a bočních kufrech. Ty jsou o 50 % hlasitější než sériově dodávaný zvukový systém.
Indian Challenger Dark Horse pro rok 2020 je k dispozici ve verzi Thunder Black Smoke, Sandstone Smoke a White Smoke. Indian Challenger Limited je k dispozici v provedení Thunder Black Pearl, Deepwater Metallic a Ruby Metallic. Novinka v ceně 809 000 Kč vč. DPH by měla na český trh dorazit v prvním čtvrtletí roku 2020.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 4.11.2019
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - V pondělí začne předprodej vstupenek na Grand Prix České republiky 2025
- včera - Šampionát IRRC 2025 se pojede v srpnu opět v Hořicích
- 10.12. - Petr Svoboda za MTM Kawasaki
- 10.12. - Indian Motorcycle v Evropě končí se vzduchem chlazenými motory
- 8.12. - Juan Martinez: Pro Valentina Rossiho se vyrobilo sedm různých Ducati za dva roky
- 8.12. - Lorenzo Dalla Porta pojede s Ducati CIV
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl