Indian Scout 2015: nejsportovnější indián
- Publikovno: 8.8.2014
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Pokud se vám vždy líbili Indiáni a nechtělo se vám řídit těžkou kovadlinu, máte díky americké novince možnost splnit si svůj sen.
Harley-Davidson V-Rod bude mít dalšího konkurenta. Cruiser od Indiana, který ponese název Scout bude hrát na sportovnější notu. Tímto novým modelem se značka poprvé pouští do nových vod. Starší modely Indian nebyli nikdy tak technicky vyspělé a jako prioritu viděli spíš bublání krajinou než pořádné svezení. Již z fotografií je vidět, že model Scout toto změní a výrazně se chce odlišit i od stávajících modelů jako například Chief.
Indian Scout 2015 bude moderní cruiser s jízdními vlastnostmi určený i pro sportovně založené jezdce. Srdcem novinky by měl být v hliníkovém rámu usazený kapalinou chlazený vidlicový dvouválec (60°) o objemu 1130 ccm a největším výkonu rovných 100 koní. Provozní hmotnost 253 kilogramů pak budou snášet šestnáctipalcová kola obutá do pneumatik o rozměru 130/90 vpředu a 150/80 vzadu. To opravdu naznačuje, že půjde o vcelku ovladatelný stroj vhodný také pro méně zdatné jezdce či dokonce ženy. Podle výrobce by se mělo jednat o nejnižší a nejlehčí stroj ve své kategorii.
Indian Scout má oslovit mnohem více potencionálních zákazníků a to nejenom cenou, ale také kombinací značky a tradičního jména či již zmíněnými jízdními vlastnostmi. Nový model by měl značce Indian zajistit lepší budoucnost a potvrdit její postavení na trhu. Ve Spojených státech se bude prodávat za 10 999 dolarů.
Technické údaje
Motor: Čtyřdobý kapalinou chlazený dvouválec do V, rozvod DOHC. Vrtání a zdvih 74 x 71 mm, zdvihový objem 1133 ccm. Největší výkon 100 koní při 8100 1/min, největší točivý moment 98 N.m při 5900 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod kardanem, hydraulicky ovládaná vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Kolébkový hliníkový rám. Přední teleskopická vidlice, průměr nosníků 41 mm. Zadní kyvná vidlice z hliníku. Brzdy kotoučové, vpředu o průměru 298 mm, čtyřpístkové třmeny. Vzadu jednoduchá o průměru 298 mm, systém ABS. Kola hliníková litá. Pneumatiky 130/90 R16 vpředu a 150/80 R16 vzadu. Rozvor 1562 mm, výška sedla nad zemí 640 mm, světlá výška 147 mm, provozní hmotnost 253 kg. Objem palivové nádrže 19 litrů.
Základní cena: 10 999 USD
- Přidat komentář +
- Publikováno: 8.8.2014
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 23.12. - John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 21.12. - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- 21.12. - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- 21.12. - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
Další z rubriky
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 20.12. - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou