Moto Guzzi California 1400: velká klasika

Dlouhé čtyři roky si museli příznivci značky z italského Mandella počkat na zbrusu novou Californii. Novinka s dvouválcovým motorem o objemu 1,4 litru a le stojí za to.

Vývoj velkého cruiseru trval italům více jak čtyři roky, ale výsledek rozhodně stojí zato. Továrna Moto Guzzi navíc přichází rovnou se dvěma provedeními dvouválcového stroje. Kromě klasické Californie 1400 ve verzi Custom se na trhu objeví i varianta Touring doplněná o elegantně řešenou dvojici bočních kufrů. Potěší tak kromě vzhledu i svojí přepravní kapacitou. Obě boční schránky mají objem 35 litrů. Cestovatele navíc určitě potěší také systémy ABS a MGTC ve standardu, ochranné rámy, rozměrné čelní plexi, přídavná světla nebo tempomat.

Základní provedení Custom, stejně jako Touring budou nabízena ve dvou barevných odstínech. Zatímco první jmenovaná verze se bude dodávat buď v lesklé černé barvě nebo šedém metalickém odstínu, model Touring půjde objednat v ještě atraktivnějším barevném provedení. Tím prvním je černě lakovaný stroj s bílými linkami, odkazující na původní historické modely V7 a 850 California, a bílá s černými pruhy je zase inspirovaná verzí California Highway Patrol ze sedmdesátých let.

Na první pohled vyniká italská novinka čistými liniemi a unikátními detaily. K těm patří válce, které se zahryzávají do nádrže, čistě zpracovaná zadní část s integrovanými zadními světly, kompletní diodové osvětlení, minimalistická kruhová přístrojová deska (poskytuje všechny možné údaje včetně nastavení trakce a managementu motoru, zařazené rychlosti, průměrné spotřeby, okolní teploty a mnoha dalších hodnot).

Srdcem obou modelů je mohutný agregát chlazený vzduchem a olejem, což v době, kdy většina zejména evropské konkurence z důvodu emisí a zvyšování výkonu přechází na kapalinou chlazené motory, je určitě dobrá zpráva. Moto Guzzi tak zůstane asi posledním pravověrným zastáncem klasiky. I já si myslím, že pohled na motor, který nehyzdí soustava hadic, armatur a kabelů rozhodně stojí zato. Motor se zdvihovým objemem 1380 ccm má plynulý a silný zátah zejména v nižších otáčkách díky svému charakteru. Největší výkon je sice 96 koní při 6500 1/min, hlavní devizou pohonného agergátu je točivý moment o velikosti 120 N.m dostupný už ve 2700 otáčkách. Navíc výrobce slibuje i nižší spotřebu, a to až o 20% oproti dvanáctistovce.

Co se týče použité elektroniky, nová „čtrnáctka“ rozhodně nezůstává za konkurencí pozadu. Najdeme u ní elektronicky řízený plyn Ride-by-Wire a tři palivové mapy TURISMO (cestovní), VELOCE (rychlý) a PIOGGIA (mokrý). Ve válcích kmitají písty o průměru 104 milimetrů, o plnění motoru se stará pomocí čtyřventilové techniky centrální klapka o průměru 52 milimetrů a dvojité vstřikovače. Součástí managementu motoru jsou i dvě lambda sondy. Díky tomu plní nový motor i budoucí emisní normu EURO 4. Co se týče eliminace přirozených vibrací dvouválcového motoru, výrobce slibuje, že je dostatečně eliminoval díky uložení v unikátním elastokinematickém systému, který prakticky zcela eliminuje přenos vibrací do rámu. California 1400 si tak zachovává svůj typický projev aniž by omezovala jízdní komfort.

Dvojitý kolébkový rám tohoto cruiseru vychází z koncepce rámů sportovních strojů. Díky velmi nízkému sedlu (740 milimetrů nad zemí u modelu Touring a 720 mm u modelu Custom), úhlu masivní přední vidlice 32° a stopě 155 mm umožňuje podle slov výrobce v této kategorii dobrou ovladatelnost a motocykl je přívětivý pro jezdce všech velikostí. Ráfky jsou obuty do pneumatik 130/70 R18 vpředu a 200/60 R16 vzadu. O bezpečné zpomalení se starají dva přední radiální třmeny Brembo zakusující se do kotoučů o průměru 320 mm, vzadu pak najdeme kotouč o průměru 282 mm. Brzdové soustavě nechybí ani dvoukanálový systém ABS.

Oficiální dovozce značky Moto Guzzi bude mít první kusy Californie 1400 v černém provedení k dispozici hned v lednu, bílá barva bude vyráběna od konce ledna 2013. Cena obou provedení by měla být někde v rozmezí 450-500 tisíc korun.

MG1400 MGCalifornia01MG1400 MGCalifornia02MG1400 MGCalifornia03MG1400 MGCalifornia04MG1400 MGCalifornia05MG1400 MGCalifornia06MG1400 MGCalifornia08MG1400 MGCalifornia10MG1400 MGCalifornia11MG1400 MGCalifornia12MG1400 MGCalifornia13MG1400 MGCalifornia14



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama