Test Harley-Davidson Breakout 2018: dokonalý krasavec
- Publikovno: 13.7.2018
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Breakout vás pokaždé okouzlí dokonalým vzhledem, svalnatými proporcemi a jakmile usednete za jeho řídítka, zjistíte, že stejně dokonalé jsou i jeho jízdní vlastnosti. Hledáte-li špičkový motocykl, jste na správné stopě.
Nádherný design oceňuje i náš fotograf, který se nestačí divit, jak dobře se Breakout fotí. Z jakéhokoli úhlu, jakkoli natočená řídítka anebo jakkoli špatné pozadí a stejně vždy perfektní pohled. Tohle se povede tak jednou, dvakrát do roka. Podíl na designu mají detaily, které tvoří parádní celek. Samotná kola a jejich bombastický vzhled a pneumatiky tenké jak papír. Zezadu na vás kouká balón o šířce 240 mm, který snad ani nepotřebuje stojánek, aby motocykl stál. A ve skutečnosti to tak vypadá, protože stojánek nenakloní motocykl příliš na levou stranu a Breakout stojí vždy takřka v rovině.
Nový model dokonale balancuje na hraně starého a moderny. Nabídne přední LEDkové světlo, které je moderní okázalostí a připomíná spíš hlavičku malého robota ze sci-fi filmu. Trochu jsem se s tímto designovým výstřelkem pral, ale nakonec ve spojení s dalšími moderními prvky, jako jsou například úžasné přístrojové panely, mi to přijde v pořádku. Úzký světlomet pak v noci protne tmu bílou jasnou září a kužel světla má i slušný záběr do stran.
Nový rok 2018 přinesl u značky Harley-Davidson spoustu změn, a tak by byla škoda je nezmínit. Nová řada Softail sloučila i modely Dyna a to sebou nese řadu změn jak na motoru, tak i na podvozku, které nebyly do této chvíle tak rozsáhlé. Ocelové trubky nového rámu zůstávají, ale jde o tužší a lehčí proporce. Silueta motocyklu, který vypadá, že umí jet jen rovně a není nijak odpružen, je ale jen pouze na oko. Chytře schovaný zadní tlumič a schopnosti samotného podvozku však posílají Breakout do nové éry. Tak dobře se na modelech tohoto typu ještě nikdy nejezdilo. Samotné tlumení Showa se vytasilo z progresivními schopnostmi a na jízdě je to sakra dobře znát.
Motor se pak napasoval do rámu, aniž by potřeboval silentbloky, které by jej měly za úkol srovnat do latě, aby nerušil řidiče a spolujezdce vibracemi. Je totiž natolik vymakaný a doplněn vyvažovací hřídelí, která zkrátka a dobře funguje. Silácký kus železa jménem Milwaukee-Eight je uhlazený a ten, kdo byl vždy odrazován přílišnou hrubostí starší kusů, si tu přijde na své.
Usazení řidiče je rovněž skvělé. Natáhnete se dopředu, ale ne zas tolik, abyste po půl hodině křičeli, že to nedáte. Posed je zkrátka přesně takový jako na fotkách. V této poloze se dá vydržet i několik stovek kilometrů a vůbec netrpíte. Přesuny po dálnici zvládnete také, pokud ale není silný protivítr, který nutí řidiče se krčit dolů. Nicméně pozice je zvolená vhodně. Nové přední odpružení využívá technologii s dvojitým průtokovým ventilem. To bylo poprvé použito u modelů Touring loňského roku. Už to není „drncání“, ale cítíte, že tlumiče pracují a jízda je příjemnější. Vliv na klidnější jízdu má právě i nový rám, který mimo jiné obsahuje o dvacet procent méně svárů a o polovinu méně součástí. Funguje to zkrátka dobře.
Breakout je možno pořídit s motorem o objemu 107 kubických palců (1745 ccm) a nebo Milwaukee-Eight 114 o objemu 1868 ccm. Testovací kus byl osazen silnějším motorem, který svojí dynamikou bohatě postačí každému jezdci. Oproti slabšímu motoru je akcelerace o nějakých deset procent větší. Lepší je i v pružnosti, kdy se silnější motor sbírá ze 100 kilometrové rychlosti na 130 km/h rychleji o 13 procent. Čísla jsou to zanedbatelná a pro řidiče bude důležitější informací, že motor s podvozkem fungují na danou kategorii velmi dobře.
Předsunutá vidlice o průměru 49 mm je však limitující, ale při pomalém manévrování mezi auty jsem nečekal až takový dobrý odhad. 21palcové přední kolo je pak osazeno 130 mm pneumatikou. Nicméně, machrování po městě je fajn, ale těch patnáct minut stačí. Breakout tak pouštím na dálnici, kde se váha stroje a jeho délka sečtou a vy jedete strojově přesně rovně, aniž byste jakkoli při přejetí nerovnosti museli korigovat řízení. V tomhle je prostě daleko lepší.
Styl, jakým si Breakout pádí, má hodně co do sebe. Nízko posazené sedlo vás obejme a dokud nevyždímete poslední kapku ze 13litrové nádrže, tak vás jízda baví. Breakout chce prostor, táhlé vingly a pěkný povrch. Zadní odpružení jsem si pak po třech dnech povolil na nejměkčí pozici. Jízdní vlastnosti byly stále stejné, tuhost zůstala, i když přejezdy přes koleje a retardéry se malinko zlepšily. Nicméně nečekejte změnu zásadní. Jinak nastavení probíhá snadno přes z boku vyvedený otočný ruční regulátor.
Dnes je u H-D již standardem bezklíčové zapalování a alarm. Tohle jsou maličkosti, které vám zpříjemní užívání. Přijde mi, že i tohle se s posledními modely jako je Breakout zlepšilo, protože jen přijdete a nemusíte čekat, váš klíček v kapse je ihned rozpoznán. Stačí tedy nastartovat a vyrazit. Zámek řízení tu naleznete také, je na boku krku řízení a odemyká se klasicky klíčkem.
Když už vyrazíte, tak burácení pocházející z motoru Breakouta je tišší, než tomu bylo dříve. Respektive typické bublání tu dostanete, ale mechanické rušivé pazvuky se povedlo utišit. Pokud jde o brzdy, tak nečekejte nic agresivního. Je tu dostatečný tlak a ani není potřeba příliš drtit páčku přední brzdy, ale odezva a cit je jaksi vlažnější. Ve spojitosti s nízko položenými stupačkami si stejně moc nezablbnete a do zatáček, minimálně z počátku, jedete střízlivě.
Místo pro spolujezdce je pouze pro převoz na kafe a menší bublání na kvalitních cestách. Víc by nevydržel. Spotřeba paliva se pohybovala okolo pěti litrů na sto kilometrů. Přístrojový panel, tedy místo kde trávíte nejvíc času, je tvořen dvojicí displejů, které jsou sice menší, ale parádně zapracované do řídítek. Najdete tu palivoměr, dojezd, denní počítadlo kilometrů, hodiny a v menu pohodlně listujete ovladačem umístěným na levé rukojeti.
Co říct na závěr? Špičkový design, skvělé jízdní vlastnosti a s ohledem na kategorii i nabubřelá cenovka. Je jen na vás zda na to máte. Jedno je ale jisté, rozruch uděláte všude a budete si to užívat. Breakout totiž není jen pozlátko, on skutečně funguje i v nehostinných podmínkách, což je u takového typu motocyklu naprostá bomba.
Technické údaje:
Motor: Vzduchem chlazený Milwaukee-Eight 114. Vrtání a zdvih 102 x 114,2 mm, zdvihový objem 1868 ccm, kompresní poměr 10,5 : 1. Největší točivý moment 155 Nm při 3000 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární řemenem, spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Dvojitý páteřový rám, přední teleskopická vidlice, zadní kyvná vidlice. Brzdy kotoučové se systémem ABS, vpředu dvojitá s čtyřpístkovým třmenem, vzadu jednoduchá s dvoupístkovým třmenem. Kola leskle černá litá Gasser II. Pneumatiky 130/60 B21 vpředu a 240/40 R18 vzadu. Rozvor 1695 mm, výška sedla nad zemí 665 mm, světlá výška 115 mm, pohotovostní hmotnost 305 kg. Objem palivové nádrže 13,2 litrů.
Barevné provedení: Vivid Black, Black Tempest, Twisted Cherry, Silver Fortune a Legend Blue Denim
Cena základního provedení Vivid Black: od 19 290 eur (bez DPH)
Cena barevného provedení: od 19 565 eur (bez DPH)
- Přidat komentář +
- Publikováno: 13.7.2018
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro