Test Harley-Davidson CVO Road Glide: the Best of HD

Ikonu mezi velkými cestovními motocykly má americký Harley-Davidson ve své nabídce již po desítky let. Tím pověstným želízkem v ohni je model Glide. Pro letošní rok si však připravili doslova třešničku na dortu, a to verzi CVO. Otestovali jsme ji v provedení se speciálním lakem, novým motorem Milwaukee-Eight VVT 121 a se špičkovou výbavou.

Testovaný model Road Glide jsme měli v redakci už třikrát, pro zajímavost si můžete přečíst i jejich testy, které perfektně datují, jak se tento model postupně vyvíjel. Test z roku 2015 je zde, o dva roky později testujeme Road Glide Special a v roce 2021 nám prošel rukama motocykl ve verzi Limited. Proto mohu porovnat jeho vývoj od pravověrného kapotovaného „Harleje“ se všemi jeho vrtochy směrem k opravdu luxusnímu cestovnímu motocyklu, který snese v mnohém srovnání s evropskou či japonskou konkurencí. Stručně řečeno, lepší dárek ke stodvacátým narozeninám si podle mě firma z Milwaukee nadělit opravdu nemohla. Navíc testované špičkové verzi CVO tento stroj vypadá hodně výjimečně a ještě lépe jezdí.

1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (16)1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (28)1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (29)1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (24)

Road Glide byla vždy vzhledově odvážnější alternativou pro Electru Glide, když namísto jednoho kulatého světla měla dvojici světlometů v kapotě připomínající žraločí nos. Novinka jde ale dál a na silnici vám posvítí pořádným LED světlometem, který umí udělat z noční jízdy perfektní zážitek. A aby toho nebylo málo, poslední vydání výjimečného CVO Road Glide dále přichází s novým dvoulitrovým dvouválcem Milwaukee-Eight VVT 121 vybaveným časováním ventilů, s přepracovanými luxusními cestovními doplňky včetně skvělé audiosoustavy.

Výjimečný model přiváží i vyhřívání rukojetí s otočným ovladačem na levém konci řídítka a také atraktivní barevnou kombinaci kapotáže, efektní kola a mnoha dalších detailů, mezi něž patří třeba i emblémy „CVO“ na bočních kufrech. Drobnost, ale majitele motocyklu s cenou 1,2 milionu korun určitě potěší. To, co by ho potěšilo ještě více, je zpětný chod. Při parkování by se bezmála čtyři sta kilogramů těžkému motocyklu hodil.

1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (23)1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (20)1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (19)

Zlatou metalízou lakovaný, 2,5 metru dlouhý touring se stejně jako celá modelová řada Glide, vyrábí v továrně v Yorku (stát Pennsylvania). Podobně jako u ostatních modelů téhle americké značky i u cestovní legendy musíte spoléhat na klasický trubkový rám. V tom se ale nyní ukrývá nový dvoulitrový motor Milwaukee-Eight VVT 121, s kapalinou chlazenými hlavami válců, proměnným časováním ventilů (VVT) a novým řešením sání je pohonnou jednotkou s největším zdvihovým objemem, která kdy byla továrně instalována do cestovního Harleje.

Největší výkon vidlicového dvouválce je 117 koní při 5450 otáčkách za minutu a na zadní, 190 milimetrů širokou pneumatiku převádí šestistupňová převodovka přes tradiční řemen mohutný točivý moment 183 Nm, jenž je k dispozici ve 3500 otáčkách. Na šestý převodový stupeň v rychlosti 130 km/h si motor točí 3000 otáček a na dlouhých trasách dokáže tenhle silný motor být i docela úsporný. Co vás ale dostane je zátah motoru už od spodních a hlavně ve středních otáček i ochota jít k jejich maximu. A to všechno bez jekýchkoliv znatelných vibrací. Nová obrácená 47 mm vidlice a tlumiče se zdvihem odpružení 76 mm zlepšují jízdní vlastnosti a pohodlí jezdce. Vysoká řídítka zase jeho komfortní posaz na delších trasách.

1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (21)1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (22)1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (33)

Na silnici tato kombinace přesvědčí také vyznavače svižnější jízdy, a i když motocykly HD byly spíše pro požitkáře, lze se dobře svézt i v zatáčkách. Pro milovníky elektronických nastavení má tenhle stroj přednastavené tři jízdní módy (Road, Sport a Rain). Uspokojivému pocitu zde pomohou dobře fungující brzdy, přesnější řazení a ochota jít do zatáček. Ano, u CVO Road Glide jsem byl už po několika minutách v sedle překvapen, jak příjemně se řídí. Důležitým faktem přitom je, že provedení CVO Road Glide 2023 je o 15 kg lehčí než jeho předchůdce, což zlepšuje všechny aspekty výkonu včetně zrychlení a brzdění.

Oproti Street Glide budete kvitovat pohodlnější pozici v sedle (pomáhají tomu i zvýšená řídítka), lépe řešenou ochranu jezdce, či ergonomicky tvarovaná řídítka. Také závlek řízení vám dodává sebevědomí zejména na dálnici, kdy cestovní rychlost kolem 130 km/h je tou příjemnou. Spolujezdec zase určitě ocení zadní opěrku a také pohodlnější sedlo. Na cesty vám budou muset stačit dva postranní kufry s objemem 62 litrů a v chladnějším počasí uvítáte konektory pro vyhřívané oblečení.

1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (26)1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (32)1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (17)

Originální tvar přední kapotáže LED světlometem zaručuje jezdci dobrou ochranu před dotírajícím větrem. Je také zárukou velmi prostorné přístrojové desky, které dominuje povedený TFT displej s úhlopříčkou 12,3 palce. Proto Harley-Davidson CVO Road Glide nabídne vylepšenou multimediální zábavu. Antireflexní povrch barevného dotykového dvanáctipalcového TFT displeje poskytuje navigaci i infotainment řádně viditelný za všech světelných podmínek, a samozřejmě vám nabídne propojení s chytrým telefonem.

Dobře dimenzovaná je také audiosoustava Rockford Fosgate se čtveřicí třípásmových 150wattových reproduktorů Stage, 500wattovým zesilovačem a spoustou přednastavených zvukových profilů. Navíc si hudbu můžete pouštět i z telefonu připojeného v pravém úložném prostoru před řídítky. Samotná ochrana jezdce i usměrňování proudícího větru se dá regulovat pomocí pod decentním plexi umístěným uzávěrem a otočnými deflektory na okraji kapotáže.

1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (1)1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (35)1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (3)

Musím se tedy přiznat, že cestování v sedle Road Glide CVO je hodně návykové. Do repráků si pustíte oblíbenou muziku a po pár minutách jízdy oceníte komfort pohodlného sedla, dobrou ovladatelnost i veškerou elektronickou výbavu, kterou je HD vybaveno už ve standartní výbavě, ať už je to náklonové ABS, náklonová kontrola trakce, protiprokluzový systém, asistent rozjezdu nebo systém pro sledování tlaku v pneumatikách. A je vlastně úplně jedno, jestli se vydáte na kraj světa, nebo jenom na konec Prahy.

Podvozek od firmy Showa je dobře naladěný už z výroby. Dobře se pere s veškerými nástrahami velkoměsta v podobě dlažebních kostek nebo tramvajových kolejí, ale také s nerovnostmi na silnici. Můžete se na něj spolehnout i při rychlejší jízdě, v zatáčkách dobře drží zvolenou stopu, neodskakuje a ani se nijak nepotápí předek, pokud vezmete prudčeji za brzdu. Vpředu je čtyřpístek Brembo, není nijak kousavý, musíte za něj vzít trochu větší silou, ale dá se dobře dávkovat a nemá tendenci tuhnout.

1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (12)1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (13)1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (9)

Po pár dnech v sedle Harley-Davidson Road Glide CVO musím přiznat, že se mi tento stroj vryl pod kůži. Tenhle Harley je totiž tak nějak jiný, než ty, které jsem testoval dříve. Motor nijak nevibruje, nebrní vás ruce ani nohy od stupaček, podvozek funguje podle vašich představ a větrný štít i přední kapotáž vás dobře kryje proti větru i drobnému dešti. Pokud tedy máte rádi styl klasických motocyklů H-D a chcete se blýsknout avantgardním vzhledem s moderními prvky, novou multimediální výbavou či opravdu silným motorem a cestovní výbavou, jste zde na správné adrese. Tahle motorka vás málo čím zklame a rozhodně jen tak nezestárne.

Technické údaje:

Motor: Vzduchem a olejem chlazený vidlicový dvouválec SOHC Milwaukee-Eight 121 VVT, se čtyřmi ventily na válec. Vrtání a zdvih 103,5 x 117,5 mm, zdvihový objem 1977 cm3, kompresní poměr 11,4:1. Největší výkon 86 kW (115 k) při 5020 ot/min, největší točivý moment 183 Nm při 3500 ot/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řemenem, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Dvojitý kolébkový rám. Přední obrácená vidlice, průměr nosníků 47 mm, zdvih 120 mm. Zadní dvojité tlumiče, zdvih 76 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 320 mm, čtyřpístkové třmeny. Vzadu jednoduchá o průměru 300 mm s dvoupístkovým třmenem. Kola hliníková litá. Pneumatiky Dunlop Harley-Davidson Series, 130/60 R19 vpředu a 180/55 R18 vzadu. Rozvor 1625 mm, výška sedla nad zemí 720 mm, světlá výška 145 mm, provozní hmotnost 393 kg. Objem palivové nádrže 22,7 litrů.

Barevné provedení: šedá Dark Platinum/Pinstripe, příplatková oranžová Whiskey Neat/Raven Metallic (+6000 eur bez DPH)

Základní cena bez DPH: 37 982 eur

1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (2)1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (4)1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (5)1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (6)1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (7)1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (8)1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (10)1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (11)1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (14)1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (15)1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (36)1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (37)1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (25)

1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (27)1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (30)1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (31)1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (34)1 Harley-Davidson CVO Road Glide test (18)

Foto: Motoforum.cz



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama