Test Harley Davidson Low Rider S: Stylový chuligán

Nová edice pouličního stylu hraje na emoce černým lakováním. Custom vzhled vynikne u Low Ridera S ještě víc, díky atypické přední masce. Vítejte ve světě chuligánství s dobrým srdcem.

Tohle je upřímná motorka. Dá vám všechno, co od ní chcete, ale sama vám přitom řekne, kdy je čas zvolnit a užít si ji nejlépe tak, jak výrobce zamýšlel. Základem je motor, vzduchem chlazená osmnáctistovka. Motor Screamin’ Eagle Twin Cam 110 je výkonný V-Twin s tím největším zdvihovým objemem, jaký Harley-Davidson používá pro tovární modely. Díky otevřenému sání Screamin’ Eagle Heavy Breather a výfukům 2-do-2 ve stylu Fat Bob, tento motor dosahuje točivého momentu 156 Nm při 3 500 1/min, což je o 13 % více než u standardního modelu Low Rider. Tento výkon přenáší na silnici zesílená spojka a šestirychlostní převodovka Cruise Drive. Od toho se pak odvíjí veškeré dějství, kdy se můžete kochat krajinou nebo zatahat pořádně za plyn a pokaždé dostanete obrovské emoce. A emocemi rovnou začneme, motorka má ve vás něco vzbuzovat, už jen pohledem. Je to jako se ženskou. K čemu je vám výborná kuchařka, když z ní nejste hotoví.

2 Harley Davidson Low Rider S test163 Harley Davidson Low Rider S test401 Harley Davidson Low Rider S test06

Low Rider ve verzi S, kterou výrobce okořenil černým lakováním a pár drobnostmi, posouvá drsný styl opět kousek dál. Že se jedná o něco nového poznáte ihned, jakmile přijdete s motocyklem poprvé do styku. Největší pozornost strhává přední kryt světlometu, maska, která dělá z pouličního floutka chuligána. Strohý styl se nemusí líbit každému, ale každý musí ocenit jedinečný charakter. Otevřené sání, se pro jistotu obléklo do černé punčochy, která má jak estetický smysl, tak také chrání před prachem. Já radím sundat a nechat filtr vyniknout.

Z pohledu ze zadu pod mírným úhlem uvidíte krásně rovný řídítka s umístěním, které přímo vybízí k dalekému a hlavně pohodlnému cestování. Pro tyto případy tu pak najdete i na levém řídítku elektronický tempomat, který je snadno ovladatelný pouze palcem levé ruky. Po prvním usednutí vás však nejprve zaujme pozice řidiče. Sedíte přímo v motocyklu, vpředu jste obklopeni jak mohutnými řídítky, tak celkem solidně rozměrnou maskou, která zepředu klame tělem. Její funkčnost tu však je a vítr odvádí statečně do 130 km/h. Sedlo je měkčí, ale neprosedí se tak snadno a má i příjemné vykrojení a opěrku, kterou oceníte jak v pomalé rychlosti tak při rychlé jízdě.

2 Harley Davidson Low Rider S test171 Harley Davidson Low Rider S test092 Harley Davidson Low Rider S test29

Pomalou jízdou začneme, protože to jde tady s obrovskou samozřejmostí. Při představě pohotovostní hmotnosti lehce přes 300 kilogramů je malý zázrak proplétání se městskou dopravou. Zásluhu na dobré ovladatelnosti má použitý rám z řady Dyna, snaha dostat kilogramy co nejníže k silnici, široká řídítka s příjemným natočením k řidiči a vzpřímený posed. O vše ostatní se už postará jemně nabíhající spojka s kultivovaným motorem. Od prvního rozjetí, kdy v převodovce s typickým mechanickým zvukem zařadíte první kvalt, si budete velmi jisti v kramflecích, a proto nebude žádným překvapením, že začnete tahat víc a víc za plyn.

Vibrace motoru tu jsou, ty prvotní jsou na místě okamžitě po nastartování, kdy se bike celý rozklepe. Vše tak, jak má u správného chuligána být. Motor po prvním probuzení ze sebe pokaždé vydá mohutnou ránu, která je hodně emotivní a připomíná nastartování americký káry. Za jízdy se pak motor už vůbec nestydí a nad 2500 otáček přejde do šťavnatějšího burácení a vibrace vyhladí tak, že řidič dostane jen svou mírnou dávku, aby ho to moc neštvalo. A musím říct, že to funguje skvěle. Na dálnici navolíte tempomat a nikdy nemáte pocit brnění nebo otravného bzučení.

1 Harley Davidson Low Rider S test122 Harley Davidson Low Rider S test281 Harley Davidson Low Rider S test14

Udržíte-li tempo do 140 km/h je jízda pohodlná, bez výraznějších rušivých elementů okolního větru. Dálniční přesuny pak zvládnete i díky poctivým kilogramům a nižšímu těžišti, motocykl se jen tak nenechá rozhodit a s měkkým sedlem vás doveze vždy v pohodlí. Tlumení se tváří, že je tuhé, ale zajeďte si na Pohořelec do Prahy a nechte se ukolébat. Tlumiče Premium Ride plněné dusíkem a kazetová vidlice Premium Ride zaručují výbornou ovladatelnost a jízdní komfort. Komponenty předního a zadního odpružení rychle reagují na malé nerovnosti a udržují kola v kontaktu s vozovkou. V rychlejším tempu je cítit snaha, že výrobce chtěl udržet motocykl pod kontrolou a řidiče hýčkat. Takže nic měkkého ani nic tvrdého. Na okresní řádění oceníte opěrku sedla, do které zapadnete a jen se staráte, abyste nepustili řídítka, díky krouťáku, který se umí vyšplhat až na 156 Nm.

Prohánět motor totiž budete a dost často zapomenete, že stroj má rozvor 1630mm a tudíž byste měli ubrat. Zadní 160 umí jak držet motocykl v přímce, tak není zas natolik široká, aby nezvládla rychle s bikem zatočit. Brzdy jsou vpředu tvořeny dvojicí kotoučů o čtyřech pístkách a mají velmi příjemný chod, kdy se měkce zakusují a pokaždé máte velmi dobrý pocit. Tady výrobce dost zamakal a ani po několika desítkách kilometrů rychlejší jízdy brzdy nevadnou.

1 Harley Davidson Low Rider S test132 Harley Davidson Low Rider S test221 Harley Davidson Low Rider S test08

Palivová nádrž na nějakých 18 litrů obsahuje i palubní počítač a otáčkoměr s rychloměrem. Přístroje jsou dost utopené, ale tady se neočekává, že se budete kochat pohledem na budíky. Nicméně jsou stylové a zapadají do celkové koncepce perfektně. Spotřeba se pohybovala během testu okolo pěti litrů, což přináší dojezd přes 300 kilometrů. Low Rider S je nabízen pouze v barvě Vivid Black na kovových dílech. Ostatní povrchy také dodržují tmavé téma, od vidlic přes konzolu až po vzpěry zadního blatníku. Jedinou výjimkou jsou nová odlehčená kola Magnum Gold z litého hliníku, která mají povrchové zpracování inspirované zlatým nádechem magnesiových kol závodních automobilů z šedesátých let. Zlatý znak na nádrži připomíná slávu modelu XLCR Café Racer z roku 1977.

Low Rider S mě překvapil svými schopnostmi dodat jezdci jak pohodovou jízdu, tak rychlé průjezdy na klikaté silnici. Zvládne i dálniční přesuny a nikdy si neříkáte, že by podobný stroj měl umět něco víc. Charakter tu je cítit jak díky lakování a temné atmosféře, tak díky prvotnímu nádechu motoru. A to motocykl stojí zatím na místě. Při jízdě je znát velmi dobrý kompromis mezi pohodlím a sportovními vlastnostmi. Mohutný motor vás přežije a výkonu máte habaděj. Co chtít víc? Snad jen častěji hezký počasí a okusit, že Low Rider S umí něžně pokochat i ukázat drsnou tvář.

3 Harley Davidson Low Rider S test363 Harley Davidson Low Rider S test393 Harley Davidson Low Rider S test33

Technické údaje:

Motor: Vzduchem a kapalinou chlazený vidlicový dvouválec. Vrtání a zdvih 101,6 x 111.1 mm, zdvihový objem 1801 ccm, kompresní poměr 9,2 : 1. Největší točivý moment 156 N.m při 3500 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární řemenem, spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Dvojitý páteřový rám, přední teleskopická vidlice, průměr nosníků 49 mm, zadní kyvná vidlice. Brzdy kotoučové se systémem ABS, vpředu dvojitá o průměru 320 mm se čtyřpístkovým třmenem, vzadu jednoduchá ventilovaná o průměru 320 mm s čtyřpístkovým třmenem. Kola litá, desetipaprsková. Pneumatiky 100/90 R19 vpředu a 160/70 R17 vzadu. Rozvor 1630 mm, výška sedla nad zemí 685 mm, světlá výška 125 mm, pohotovostní hmotnost 305 kg. Objem palivové nádrže 17,8 litrů.

Cena základního provedení: 16 000 eur

Přilbu Rocc, oblečení a boty Büse nám zapůjčila firma TOP MOTO S.R.O..

1 Harley Davidson Low Rider S test011 Harley Davidson Low Rider S test021 Harley Davidson Low Rider S test031 Harley Davidson Low Rider S test041 Harley Davidson Low Rider S test051 Harley Davidson Low Rider S test061 Harley Davidson Low Rider S test072 Harley Davidson Low Rider S test163 Harley Davidson Low Rider S test403 Harley Davidson Low Rider S test413 Harley Davidson Low Rider S test423 Harley Davidson Low Rider S test323 Harley Davidson Low Rider S test333 Harley Davidson Low Rider S test343 Harley Davidson Low Rider S test353 Harley Davidson Low Rider S test363 Harley Davidson Low Rider S test373 Harley Davidson Low Rider S test383 Harley Davidson Low Rider S test393 Harley Davidson Low Rider S test431 Harley Davidson Low Rider S test081 Harley Davidson Low Rider S test101 Harley Davidson Low Rider S test091 Harley Davidson Low Rider S test111 Harley Davidson Low Rider S test121 Harley Davidson Low Rider S test131 Harley Davidson Low Rider S test141 Harley Davidson Low Rider S test152 Harley Davidson Low Rider S test172 Harley Davidson Low Rider S test182 Harley Davidson Low Rider S test192 Harley Davidson Low Rider S test202 Harley Davidson Low Rider S test212 Harley Davidson Low Rider S test222 Harley Davidson Low Rider S test232 Harley Davidson Low Rider S test242 Harley Davidson Low Rider S test252 Harley Davidson Low Rider S test262 Harley Davidson Low Rider S test272 Harley Davidson Low Rider S test282 Harley Davidson Low Rider S test292 Harley Davidson Low Rider S test303 Harley Davidson Low Rider S test31



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama