Test Harley-Davidson Road Glide Special: cesťák s novým srdcem
- Publikovno: 19.10.2017
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Americký výrobce letos vybavil originálně kapotovanou Road Glide Special úplně novým přímovstřikovým dvouválcem. Fialově lakovaný motocykl jsme si vzali na test už začátkem léta, jízda na něm mi však opravdu utkvěla v paměti a popravdě musím uznat, že se pro mě jedná o jeden z nejpovedenějších motocyklů letošní sezony.
Tenhle cesťák hledící na svět originální kapotáží s dvojicí hlavních světlometů s LED pásky a dvěma kufry po stranách vyjíždí z bran americké továrny v Yorku (stát Pennsylvania). Za rozměrnou čelní kapotáží ukrývá Road Glide Special novou multimediální výbavu a výkonnou audiosoustavu s dvojicí reproduktorů. Pod nimi určitě oceníte dva uzavíratelné úložné prostory, přičemž v pravém je vyveden USB port. Stačí tedy vložit médium, navolit oblíbenou hudbu (buď joystickem, nebo dotykem na displeji), otočit podlouhlým ovladačem spínací skříňky a vyjet.
Před jízdou by ale byl hřích nepodívat se na největší novinku, srdce tohoto stroje. Jak jsem už dříve uvedl, není jím nic jiného, než posílený, vzduchem chlazený motor. Vidlicový dvouválec má úhel sevření válců 45°, rozvod OHV (se čtyřmi ventily na válec), dvě svíčky na válec a elektronické vstřikování paliva. Jeho výkon 66 kW, nebo chcete-li 90 koní, při 5450 otáčkách není rozhodně nic závratného, o to více vás uchvátí točivý moment ve středním pásmu otáček, 150 Nm při 3250 1/min. Přes šestistupňovou převodovku a řemen se tak na zadní, 180 milimetrů široké kolo dostává síla, která příjemně, bez velkých vibrací a hlavně rovnoměrně mocně táhne tenhle harlej už od 1500 otáček. Navíc, předjíždět ostatní provoz vás bude s tímhle touringem určitě bavit i díky vylepšenému podvozku.
Kromě nového motoru dostaly touringy od Harleye také nové odpružení. Proto se vpředu na testovaném stroji nacházela dobře fungující vidlice Showa se systémem „dual bending valve“ a vzadu bylo letité dofukování přepětí nahrazeno hydraulikou. Stačí tedy točit kolečkem a přitvrdit či změkčit zadní levý tlumič. Ovšem před touto operací musíte nejprve sundat boční kufr. Díky hydraulickému nastavování máte určitě větší komfort bez znatelné ztráty jistoty pod zadkem. V kombinaci s přesným vedením předního devatenáctipalcového kola obutého do úzké pneumatiky o rozměru 130/60 se nemusíte s bezmála čtyřsetkilogramovým strojem bát jet ostřeji v zatáčkách a brousit přitom stupačky. Překvapivě účinné jsou také kotoučové brzdy (vpředu dvojité a vzadu jednoduchý kotouč o průměru 300 mm), na které je možné se spolehnout daleko více, než tomu bylo kdy předtím.
Posez na tomhle americkém cestovním motocyklu (tzv. baggeru) je teď díky o centimetr nižšímu sedlu a jinak umístěných stupačkách docela pohodlný, a ani já, se 185 centimetry výšky, jsem necítil nepohodlí. Při vyšších rychlostech kapotáž stíhá dobře skrýt před dotírajícím větrem a díky deflektoru pod malým plexi štítkem ho usměrňuje nad vaši hlavu. Polokapotáž má také vliv na celkovou spotřebu. S modelem Road Glide Special ji lze i při velmi svižném cestovním tempu udržet na hranici šesti litrů na každých sto kilometrů. Objem 22litrové nádrže vám při troše opatrnosti může vystačit na cestu dlouhou až 400 kilometrů.
Zhruba za tři čtvrtě milionu korun si tak můžete pořídit motocykl, který vám hned tak nezestárne a mít doma v garáži harlej, na němž se vždy rádi svezete nejen s kamarády na kávu, ale třeba až na francouzskou Riviéru.
Technické údaje:
Motor: Vzduchem chlazený vidlicový dvouválec OHV se čtyřmi ventily na válec, Milwaukee-Eight 107. Vrtání a zdvih 100 x 111,1 mm, zdvihový objem 1745 ccm, kompresní poměr 10,5:1. Největší výkon 66 kW (90 k) při 5450 1/min, největší točivý moment 150 Nm při 3250 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řemenem, mokrá antihoppingová spojka, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Ocelový trubkový rám. Přední teleskopická vidlice, průměr nosníků 49 mm. Zadní ocelová kyvná vidlice se dvěma tlumiči, hydraulicky nastavitelné předpětí. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 320 mm, čtyřpístkové třmeny. Vzadu jednoduchá o průměru 300 mm se čtyřpístkovým třmenem, systém ABS. Kola hliníková litá. Pneumatiky 130/60 R19 vpředu a 180/65 R16 vzadu. Rozvor 1625 mm, výška sedla nad zemí 685 mm, světlá výška 120 mm, provozní hmotnost 388 kg. Objem palivové nádrže 22,7 litrů.
Základní cena bez DPH: od 22 400 eur (cca 578 000 Kč)
- Přidat komentář +
- Publikováno: 19.10.2017
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro