Test Harley-Davidson Ultra Limited 2017: síla majestátu
- Publikovno: 2.11.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Dobře známá silueta, ale uvnitř vše jinak. Nový motor Twin-Cooled Milwaukee-Eight 107 o objemu 1750 ccm si jako první našel cestu právě sem. Modelový ročník 2017 jsme měli možnost vyzkoušet a tady je výsledek.
Nečekejte revoluci, žádné převratné změny se oproti předchozí verzi nekonají. Nový motor Milwaukee-Eight je sice po dlouhé době vylepšený a komplet přepracovaný, ale běžný smrtelník ocení spíš opět o něco více vyšperkovaný dojem z celého motocyklu.
Tenhle bike je poctivý kus železa, a tak manipulace na místě vyžaduje soustředění. Níže položené sedlo vám však tuhle práci naštěstí usnadňuje. Pokud se tady posadíte poprvé, ihned pocítíte pohodlnost s jakou na vás poloha jezdce dýchne. Je to dáno výborně navrženým trojúhelníkem: řídítka - sedlo - stupačky. Samotné polstrování už vás jen nechá si příjemně uvelebit jako do gauče. Vnímáte i opěrku neboli vyvýšené druhé sedlo, které dotváří celkový dojem pohodlného a stabilního posedu.
Středobodem všeho dění a nastavení je pak barevný LCD displej s vtipným názvem Premium BOOM Box. Velikost úhlopříčky 6,5’’ je akorát a ovládání je svižné a velmi přehledné. Tento informační systém lze ovládat i v rukavicích. Za jízdy je možnost proklikat celé menu až na nastavení navigace, která přeci jen vyžaduje víc soustředění, a tak vás systém vyzve ať nejprve zastavíte. Největší parádou je však rádio, respektive možnost přehrávat písničky z USB disku, který se pohodlně zasune vpravo do konektoru, který je ukrytý v přihrádce. Systém od značkového výrobce Herman-Kardon je zatím to nejlepší co můžete na motocyklu mít. Ať už máte přilbu za jízdy otevřenou nebo zavřenou je slyšet parádně a i spolujezdec si vychutná hudbu díky reprosoustavě u zadního sedla.
Rozjet se s timhle Harykem je zkrátka jako pustit se do motocyklového světa s pocitem začátečníka. Objevujete nepoznanou stránku motorkaření, a to můžete být i hodně zkušený matador. Ano, váha stroje je to o co tu běží, ale kdo by pořád řešil, že na místě musíte přemýšlet zda zaparkovat tak, abyste se pak v pohodě vymotali. Pojďme si raději říct na co jsou tyhle kilogramy dobré. Tak třeba jízda na dálnici. Nikdy jsem se necítil tak v bezpečí jako tady. Mohutnost motocyklu působí na ostatní majestátně a sebevědomě. Díky tomu se okolo vás auta neprohánějí na centimetry a nevymýšlí hlouposti, jak vás předjet a zařadit se hned před vás.
Další a ta důležitější věc je samotná jízda. Motocykl je díky váze usazen k zemi a i na rozbitých dálnicích v klidu pluje. Navolte tempomat, který je velice intuitivní a uvidíte sami. Chce se mi až říct, že můžete pustit řídítka a poklepávat si rukama do nohou v rytmu vaší oblíbené písničky. Až takhle mocně je Limitka stabilní. Přední plexi není bůhvíjak velké, a pokud je vaše výška něco okolo 177 centimetrů, tak občas schytáte turbulence přesně na vaši helmu, ale nemůžete se zavděčit všem.
Jízdní vlastnosti jsou na takto těžký stroj perfektní a věřte, že si lze i slušně zařádit. Sjedete-li z dálnice a necháte nový motor rozmotat, dostanete slušnou dávku emocí. Motor je točivější a do výšek šplhá zkrátka s větší radostí. Je navíc i lépe vyladěn, to znamená vibrace a rušivé elementy jako hluchá místa a kopance tu nenajdete. Je to však ale stále harley, takže příjemné vibrace ze srdce stroje trůnící pod vámi pocítíte neustále a to je dobře.
Točivost motoru přijde do hry právě mimo dálnici, při předjíždění v serpentinách a zkrátka všude tam, kde je zapotřebí, aby vám motorka šla na ruku. Je fajn mít velký obsah, ale pokud je motor líný a rozvážný, může to na našich silnicích vadit. Tohle tu zkrátka nenajdete a tak se spolehněte, že nebudete nikdy ve štychu z důvodu nedostatku výkonu nebo neochoty se roztočit.
Často zmiňované brzdy jako slabá stránka těchto strojů tu také neplatí. Kombinace předku a zadku pokaždé přilepí motorku k asfaltu. Nejde o agresivní brzdy, ale o poctivou sílu. Je fajnový i cit na páčce. Dřív jste možná měli pocit, že destičky kloužou po skleněných kotoučích a nic velkého se neděje. Tady se mi ale brzdy líbily a neztratily se ani ve městě, právě díky citu.
Co se týká praktičnosti, jako je otevírání a zamykání kufrů, tak ani zde nenajdete slabou stránku. Vše jde krásně snadno a prostornost ať už postranních kufrů nebo horního kufru je perfektní. Navíc ne každý obejda, co by rád vlezl do kufrů, přijde na systém otevírání, kdy páčky postranních kufrů jsou decentně schovány, takže další plus. Pro místo spolujezdce nemáme rovněž výhrady. Tady jde o místo pro krále nebo spíše pro královny. Pohodlíčko, prostor a repráčky po stranách. Ani není zapotřebí nějaký grif na nalézání do sedla, takže paráda.
Možná ne každý dozrál do takového stylu a ani nikdy nedozraje. Je to jedno, protože kdo chce, ten si to zkusí a udělá si obrázek sám. Limitka nemá žádné slabiny a jako motocykl by obstál i v konkurenci lehčích strojů, což je to největší ocenění. My ještě vyzdvihujeme nepřekonatelnou schopnost zdolávat dálky v pohodlí a bezpečně. Značkové rádio je pak nejlepší, co jsem kdy mohl okusit a rázem se vám i díky tomu mění zážitek na motocyklu při ukrajování desítek kilometrů. Nakonec, když sundáte kufry, není absolutní problém prokličkovat Prahou. Díky za tu příležitost, za mě palec nahoru.
Technické údaje:
Motor: Vzduchem a kapalinou chlazený vidlicový dvouválec. Vrtání a zdvih 100 x 111.1 mm, zdvihový objem 1745 ccm, kompresní poměr 10 : 1. Největší točivý moment 138 N.m při 3500 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární řemenem, spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Dvojitý páteřový rám, přední teleskopická vidlice, průměr nosníků 49 mm, zadní kyvná vidlice. Brzdy kotoučové se systémem ABS, vpředu dvojitá o průměru 320 mm se čtyřpístkovým třmenem, vzadu jednoduchá ventilovaná o průměru 320 mm s čtyřpístkovým třmenem. Kola litá, desetipaprsková. Pneumatiky 130/80 R17 vpředu a 180/65 R16 vzadu. Rozvor 1625 mm, výška sedla nad zemí 740 mm, světlá výška 135 mm, pohotovostní hmotnost 413 kg. Objem palivové nádrže 22,7 litrů.
Cena základního provedení: 24 630 eur
- Přidat komentář +
- Publikováno: 2.11.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro