Test Honda CMX500 Rebel: malý cruiser
- Publikovno: 13.4.2018
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Americká mašina ve stáji japonského výrobce, tak bychom mohli charakterizovat malého cruisera Rebel, kterého má Honda ve své nabídce. Navíc to není vůbec špatná nabídka pro začínající jezdce, neboť k jeho řízení vám bude stačit řidičské oprávnění skupiny A2. A svezení to není vůbec špatné.
Tak trochu se tenhle postavou malý motocykl ztrácí mezi špičkovými motocykly japonské stáje, ani se o něm moc nemluví. Když se někoho zeptáte, jaké zná modely od Hondy, téměř okamžitě z rukávu vysype buď cestovní enduro Africa Twin nebo supersport CBR1000RR Fireblade, ale když jim prozradíte, že má Honda znovu ve své nabídce cruiser, nebudou vám chtít věřit.
My jsme se na test tohoto „drobka“ docela těšili. Jeho srdcem je řadový dvouválec o zdvihovém objemu 471 ccm stejně jako ve sportovních malorážkách, kapotované CBR500R a naháče CB500F, ale také v malém cestovním endurku CB500X. Všechny tyto motocykly mají několik společných prvků, zmiňovaný motor, rám a všechny můžete řídit s řidičským průkazem skupiny A2, neboť splňují podmínku maximálního výkonu do 35 kW. Jediné čím se tedy od sebe liší je celkový vzhled a zejména u Rebela jde opravdu o charakteristickou vlastnost. Cruiser se jednoduše musí odlišovat.
Možná přemýšlíte, proč Honda znovu zařadila model cruiseru do své nabídky, ale odpověď je celkem jednoduchá. Hlavním důvodem byl americký trh, kde prostě tuhle kategorií motocyklů musejí v nabídce mít a když už jej představili, tak proč jej rovnou nenabízet i jinde? Vzhledově patří Rebel spíše k takovým tuctovkám, které snadno splynou v davu a nic moc originálního nepřináší, ale svůj účel to splní a pokud budete toužit po jeho vyladění, meze se vám nekladou. Motor je usazen v trubkovém rámu spojeného s protaženou klasickou vidlicí a s párem zadních tlumičů, u kterých si můžete nastavit předpětí. Netradiční je spíše kyvná vidlice, která je vyrobená z kulatých trubek.
Tak jak je jednoduchá stavba motocyklu, je jednoduchý i samotný budík motocyklu, kde byste možná očekávali klasický analogový, ale čeká na vás moderní s digitálními údaji, kde se vám zobrazují základní údaje, rychlost, denní počítadlo, celkový počet kilometrů, stav nádrže a čas a to je asi tak vše. Ale víc stejně ani nepotřebujete. Pokud jste moc nenarostli, bude se vám náramně zamlouvat sedlo ve výšce 690 mm, ze kterého v pohodě bez problémů dosáhnete na zem.
Na motocyklu sedíte ve vzpřímené poloze, s hlavou vzhůru máte dokonalý přehled co se děje před vámi a v kulatých zrcátkách pro změnu dobře vidíte, co se odehrává za vašimi zády. Řídítka jsou široká tak akorát, aby se vám s nimi dobře manévrovalo i při malé rychlosti. I když jsem se proplétala dopravní zácpou v Praze, nijak mě to neomezovalo, naopak, Rebel se mi snadno ovládal a překvapil mě, jak je obratný. Hladce zapadalo i všech šest rychlostí v převodovce, kdy komfort řazení doplňovala i měkká spojka. Brzdy mají pocitově pomalejší nástup, ale jejich účinnost je dobrá a zcela jistě se na ně můžete ve všech směrech spolehnout.
Co však musím vyzdvihnout je motor, který mi tady prostě seděl. S jeho zátahem odspodu a s tím jak skvěle fungoval ve středních otáčkách si užijete opravdu komfortního svezení. Kdykoliv potřebujete jeho záběr, tak jej dostanete, je dostatečně silný i na to, aby vás výkonem 47 koní pěkně vyvezl ze zatáčky. Skousne vám, když budete mít zařazenou vyšší rychlost než byste měli mít a pokud zrovna budete mít chuť dát si sportovnější jízdu, nebude protestovat zlovolnými vibracemi ani na hranici vyšších otáček. Je to spíše kliďák, houževnatý a trpělivý stroj, poctivý dělník.
V zatáčkách vás nebudou omezovat ani balonové pneumatiky, ke kterým jsem ze začátku přistupovala spíše s respektem a nedůvěrou, ale po pár průjezdech, kdy získáte potřebnou jistotu, vás budou omezovat spíše nízko usazené stupačky, jejichž hlásiče vás brzy nebudou mít rádi. Se spotřebou jsem se pohybovala kolem 4,5 litrů paliva, na dvanáctilitrovou nádrž jsem ujela víc jak dvě stě kilometrů.
Honda Rebel je motocykl, který svým klidem a rozvahou udělá radost nejen mladým a méně zkušeným jezdcům, ale i ostříleným pardálům. Nepotřebujete mít velké množství zkušeností, abyste s ním dokázali jezdit. Není totiž zrádný, jak je jednoduchý navenek, tak je jednoduchý i uvnitř a to je na něm to hezké.
Technické údaje
Motor: kapalinou chlazený čtyřdobý dvouválec se čtyřmi ventily na válec, DOHC. Vrtání a zdvih 67.0 x 66.8 mm, zdvihový objem 471 ccm, kompresní poměr 10,7:1. Největší výkon 33,5 kW při 8 500 1/min, největší točivý moment 44,6 Nm při 6 000 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, mechanicky ovládaná vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Ocelový trubkový rám. Přední klasická teleskopická vidlice, průměr nosníků 41 mm, zdvih 120 mm. Zadní centrální pružící jednotka s nastavením předpětí. Brzdy kotoučové, vpředu jednoduchá dvoupístková o průměru 320 mm, vzadu jednoduchá o průměru 240 mm s jednopístkovým třmenem. Pneumatiky 130/90 R16 vpředu a 150/80 R16 vzadu. Rozvor 1488 mm, světlá výška 136 mm, výška sedla nad zemí 690 mm, provozní hmotnost 190 kg. Objem palivové nádrže 11,2 litrů.
Barevné provedení: černá Graphite Black, stříbrná metalíza Matte Armoured Silver Metallic
Cena včetně DPH: 159 900 Kč (s ABS)
- Přidat komentář 7
- Publikováno: 13.4.2018
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- dnes - Oficiální startovní listiny na rok 2025
- včera - Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP
- 19.11. - Testu vévodil Alex Marquez
- 19.11. - Test MotoGP: Průběžně na čele stále Alex Marquez
- 19.11. - Test MotoGP: Po 2 hodinách vede Alex Marquez
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro