Test Honda VTX1300S: silné emoce
- Publikovno: 19.2.2009
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Loňská novinka Honda VTX1800 dostala v letošním roce menšího sourozence. Po krátkém svezení musíme konstatovat, že se má od svého vzoru ještě hodně co učit.
Nízká a dlouhá stavba, hluboké blatníky kol a množství chromových součástí - to jsou hlavní atributy novinky v modelové nabídce cruiserů japonské Hondy. Novinka označená VTX1300S se snaží navázat na veleúspěšný vzor VTX1800. Jak jsme se přesvědčili, má však zcela odlišný charakter.
Tak za prvé je třináctka daleko konzervativnější a kromě výtečného motoru, který táhne od volnoběžných otáček nepřináší žádnou převratnou techniku. Proto zde nenajdeme například ani duální systém brzd Dual CBS. Zkrátka Honda VTX1300S je klasickým cruiserem, který si na nic nehraje.
Při jízdě jsem však hodně vzpomínal na osmnáctku. Nemyslím tím věk sličné děvy, ale větší sestru VTX1800. Naladění podvozku je oproti špičkovému modelu od dosti komfortnější. Nevýhodou však je, že díky nízké stavbě a poměrně velké pohotovostní hmotnosti a malým zdvihům přední vidlice, se stroj při přejezdu několika příčných nerovností stává dosti nervózním. Přední kolo totiž jde takzvaně nadoraz. Což není vůbec příjemné.
Další překvapení přijde při brzdění. Ti kdož vychvalovali do nebes výtečné brzdy u modelu VTX1800 budou u menšího sourozence zklamáni. Pouze jednokotoučová brzda vpředu zkrátka na tuto třistakilogramovou bestii nestačí. Bleskové zastavení tedy není možné bez včasného podřazování.
Honda VTX1300S je tak určena zejména pro pohodovou jízdu po kvalitních vozovkách, při které může její majitel využívat síly vidlicového dvouválce se zdvihovým objemem 1312 cm3, který je spojen s pětistupňovou převodovkou a jeho největší točivý moment 123 N.m se přenáší na zadní 170 milimetrů širokou pneumatiku za asistence kloubového hřídele. To je kombinace, která vám při rozjezdu z křižovatky rozhodně ostudu neudělá. Na otevřené silnici je však jízda příjemná zhruba tak do 120 km/h.
Celkově lze Hondu VTX1300S hodnotit jako další designově velice vydařený cruiser na trhu. V jeho prospěch bude určitě mluvit i výtečný motor a pověstná spolehlivost motocyklů Honda. Majitel si však bude muset zvyknout na měkčí povozek a méně účinné brzdy. A kolik to všechno stojí? U oficiálního dealera nemalou částku 359 000 Kč.
Technické údaje Honda VTX1300S
Motor
kapalinou chlazený vidlicový dvouválec
Zdvihový objem: 1312 cm3
Vrtání x zdvih/kompresní poměr: 89,5x104,3/9,2:1
Největší výkon: 55 kW při 5 000/min
Největší točivý moment: 123 N.m při 3 000/min
Převodovka: pětistupňová
Palivová nádrž: 18 l
Nejvyšší rychlost: 160 km/h
Podvozek
Zavěšení vpředu/zdvih: teleskopické/130 mm
Zavěšení vzadu/zdvih: dvojice pružících jednotek/94 mm
Přední brzda/průměr: kotoučová/336 mm
Zadní brzda/průměr: kotoučová/296 mm
Pneumatika přední a zadní: 140/80 ZR 17 a 170/80 ZR 15
Rozvor kol: 1669 mm
Rozměry a hmotnosti
Délka x Výška x Šířka: 2575 x 960 x 1125 mm
Výška sedla nad zemí: 686 mm
Hmotnost bez náplní: 300 kg
Cena
Základní cena: 359 900,- Kč
- Přidat komentář +
- Publikováno: 19.2.2009
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 4.4. - Test MV Agusta Enduro Veloce: italské dobrodružství
- 21.2. - Test CFMOTO Gladiator X850 G3: na práci i zábavu
- 7.2. - Test Honda CB650R E-Clutch: s automatickou spojkou
- 17.1. - Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku
- 6.12.2024 - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 25.10.2024 - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám