Test Moto Guzzi California Audace Carbon: italská stylovka
- Publikovno: 23.11.2018
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Majestátní motocykl Moto Guzzi California 1400 Audace obohatil trh o atraktivní cruiser s ladnými liniemi. Tohle je poctivý stroj pro pořádného chlapa. Má svůj styl, jedinečné charizma, tvrdou povahu, ale krocení této divoké šelmy, je zážitek, který bych doporučil každému z vás.
Čas letí jako bláznivý a vůbec se mi nechce věřit, že vůbec první Californii s cestovatelskými choutkami v provedení Touring vybavenou rozměrným plexištítem, dvojsedlem a bočními kufry jsme testovali už na jaře roku 2013. Po spíše jednosedadlovém provedení Custom přišla na trh asi nejvýraznější osobnost z této modelové řady, tedy testované provedení California 1400 Audace.
Majestátní tvary modelu California, jehož dominantou je netradiční pohonné ústrojí, vyniknou nejvíce právě v tomto provedení. Zatímco verze Touring tak trochu skrývá ladné linie zadního blatníku za boční kufry i rozměrné dvojsedlo s madlem, provedení Audace Carbon jim dává vyniknout v plné kráse. Tu navíc podtrhuje výjimečné barevné provedení a rovná řídítka se zase podepisují na specifickém posazu, který vylepšuje ovládání stroje.
Svalnatý motocykl s vytrčenými válci s rudými kryty, z nichž každý má úctyhodný zdvihový objem 0,7 litru, určitě potěší milovníky klasických tvarů. Navíc k tomu italský stroj přidává řadu povedených detailů, jako je přehledný kruhový rychloměr s centrálním displejem, matné lakování (včetně výfuků) v kombinaci s rudým prošíváním nízkého sedla a všudy přítomná loga výrobce.
Vzhledově ale Moto Guzzi California Audace Carbon trochu mate. Teprve po usednutí za široká řídítka a dáte nohy na o něco dopředu posunuté stupačky, zjistíte, že italský stroj nabízí agresivnější posaz, než jaký byste tipovali. Po otočení klíčku v zapalování a odblokování imobilizéru nastartujete charakterní příčně umístěný vidlicový dvouválec o zdvihovém objemu 1380 ccm, zařadíte jedničku a uvedete třistakilového „drobečka“ do pohybu. Zásluhou výkonu 96 koní a mohutného točivého momentu 120 Nm, který je k dispozici už před třemi tisíci otáček, to nebude problém.
Na mokru občas snadno zjistíte díky problikávající kontrolce přítomnost třístupňové a nastavitelné trakční kontroly MGTC, jenž je stejně jako protiblokovací systém brzd součástí standardní výbavy. Obě kontrolky není možné zcela vypnout, což nám vlastně ale vůbec nevadí. Do výbavy Audace dostalo i tři jízdní režimy a také tempomat, s nímž budou nudné přejezdy po dálnici o něco snesitelnější. Jen tady vás to asi moc bavit nebude, díky absenci větrného štítku na vás nepříjemně fouká už od nějakých 120 km/h, a tak stejně raději volíte „brumlání“ krajinou v poklidnějším tempu.
Po několika kilometrech začnete mít z téhle guzziny dojem, že tak trochu přesahuje hranice svého segmentu. Alespoň jízdně je tomu opravdu tak. Tohle je poctivý stroj pro chlapy (dámy prominou), kteří hledají kus železa s mastodontím motorem, který možná není až tak silný, jak byste od něj očekávali, ale svými vlastnostmi a hutným jadrným zvukem vás ohromí během prvních ujetých kilometrů. Co na tom, že na vás fouká ze všech stran a po půl dni vás bolí záda i zadek, stejně máte ráno zase chuť popadnout helmu a usednout za široká řídítka.
Zásluhou velmi stabilního a čitelného podvozku s lehčími ráfky a zadními plně nastavitelnými tlumiči (s externími olejovými nádobkami) i dobře dimenzovaných brzd, které se dají přesně dávkovat, si s tímto strojem užijete bez větších problémů sportovnější jízdu, sice musíte do zatáček najíždět s patřičnou rezervou, ale po každém vystřelení na výjezdu ze zatáčky budete mít široký úsměv na tváři. A pokud nebudete mít pořád plný plyn, dokážete s tímhle stylovým italským motocyklem jezdit za osmilitrovou spotřebu. Nádrž o objemu dvaceti litrů tak v pohodě stačí na dvousetkilometrovou projížďku.
Tenhle „italský Harlej“ je technicky i jízdně hodně vyspělý, krásný a výjimečný. Občas vás nečekaně překvapí jízdním projevem, ale rovná řídítka přispívají k ještě lepší ovladatelnosti tohoto jízdně velmi schopného cruiseru s hmotností tří metráků. Snad jen cena 449 907 korun může být pro někoho překážkou. Přesto si myslím, že dát mnohem více za americkou konkurenci a nezkusit si ještě před tím tuhle mašinu, je trochu nerozvážné. Tohle je poctivý a nefalšovaný kus železa, ta pravá motorka pro pořádného chlapa!
Technické údaje:
Motor: Vzduchem a olejem chlazený vidlicový dvouválec se čtyřmi ventily na válec. Vrtání a zdvih 104 x 81,2 mm, zdvihový objem 1380 ccm, kompresní poměr 10,5:1. Největší výkon 71 kW (96 k) při 6500 1/min, největší točivý moment 120 Nm při 2750 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod kardanem, suchá jednokotoučová spojka s anti-vibračními pružinami a hydraulickým ovládáním, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Dvojitý kolébkový rám. Přední konvenční vidlice, průměr nosníků 46 mm, zdvih 120 mm. Zadní dvojité tlumiče, zdvih 120 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 320 mm, čtyřpístkové radiálně uložené třmeny. Vzadu jednoduchá o průměru 282 mm s dvoupístkovým třmenem, systémy ABS, TCS a Ride-by-Wire. Kola hliníková litá. Pneumatiky 130/70 R18 vpředu a 200/60 R16 vzadu. Rozvor 1685 mm, výška sedla nad zemí 720 mm, provozní hmotnost 318 kg. Objem palivové nádrže 20,5 litrů.
Základní cena vč. DPH: 449 990 Kč
- Přidat komentář 2
- Publikováno: 23.11.2018
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 6.12.2024 - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 25.10.2024 - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8.2024 - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8.2024 - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7.2024 - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7.2024 - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec