Test Moto Guzzi California Touring ABS/TC

Příznivci italské klasiky jménem Moto Guzzi se mohou radovat. Nový cruiser se továrně z Mandela de Lario opravdu povedl.

Když se loni začal představovat velkoobjemový dvouválcový cruiser od Moto Guzzi, vzbudilo to u skalních příznivců značky řádný ohlas. Libozvučný název California navíc určitě dodává tomuto stroji klasických tvarů a špičkové techniky na atraktivitě.

My jsme měli od českého dovozce, firmy A Spirit, zapůjčenou černě lakovanou, špičkovou verzi Touring, která disponuje standardně montovaným rozměrným plexištítem, přídavnými světly se zajímavě ukrytým vypínačem (musíte jej nahmatat na krku řízení), tempomatem a bočními kufry o objemu 35 litrů. Do nich už vměstnáte spousty věcí, ale kvůli hornímu plnění nemáte možnost schovat dovnitř integrální přilbu. Přesto při pohledu na klasický design tohoto motocyklu mu ledascos odpustíte. Válce, které se zahryzávají do nádrže, integrovaná zadní světla, chromové madlo, dvousedla nebo diodové osvětlení – to jsou detaily, které se nám v redakci hodně zamlouvaly.

Zákazník za takto vybavený stroj zaplatí rovných čtyři sta sedmdesát tisíc korun. Není to sice málo, ale na cenovku tak trochu zapomenete hned po první zkušenosti. Pokud se usadíte za široká řídítka na bohatě polstrované sedlo (ve výšce 740 mm nad zemí), za plexištítem (při jízdě velmi účinným) se vám bude hned zamlouvat minimalistický a designově zdařilý kruhový přístroj s LCD displejem. Na něm se kromě klasických informací o jízdě zobrazují také informace o nastavení jízdních režimů (trakce a managementu motoru). Ve chvíli, kdy nastartujete, charakter motoru, tedy příčně uložený dvouválec, se projeví znatelnými vibracemi. Ty se po rozjezdu a se vzrůstajícími otáčkami prakticky vytratí. K tomu také přispívá také uložení pohonné jednotky v elasto-kinematickém systému

V době, kdy většina konkurence z důvodu emisí a zvyšování výkonu přechází na kapalinou chlazené motory, zůstává Moto Guzzi asi posledním pravověrným zastáncem klasiky. Nádherný pohled na motor nehyzdí soustava hadic, armatur a kabelů. Velkoryse pojatý agregát chlazený vzduchem a olejem má zdvihový objem úctyhodných 1,4 litru, takže v obou válcích kmitají písty o průměru 104 milimetrů. O plnění válců bezolovnatým palivem se stará za pomoci čtyřventilové techniky jedna centrální klapka o průměru 52 milimetrů se dvojitými vstřikovači. Výsledkem je plynulý a silný zátah v nižších otáčkách zásluhou největšího výkonu 96 koní při 6500 1/min a zejména obrovského točivého momentu 120 N.m, dosahovaných již při 2700 otáčkách. S motorem dobře ladí šestistupňová převodovka a bezúdržbový kardan je spolehlivým partnerem i při dravější jízdě.

K té nemusíte „kalifornii“ dlouho přemlouvat. Stačí přepnout elektronicky řízený plyn (ride-by-wire) a ze tří palivových map si vybrat režim Veloce a z cestovního stroje, se kterým si většina tradičních zákazníků spíše vychutnává jízdu krajinou nebo spolehlivě ukrajuje dálniční kilometry, se stane velmi potentní motocykl, jenž navzdory své váze (přes tři metráky) jízdně stačí i takové legendě, jakou je Honda VTX1800. V zatáčkách mu k tomu pomáhá stabilní podvozek (dvojitý kolébkový rám), dobrá ovladatelnost (rozvor 1685 mm, stopa 155 mm i úhel hlavy řízení 32°) a brzdy Brembo. Jízdně je zkrátka cestovní california velmi vyspělým motocyklem, se kterým zvládnete jakýkoliv výlet či dovolenou ve dvou.

A jak je to se spotřebou? Výrobce sliboval konzumaci nižší až o 20% oproti „dvanáctistovce“. Pokud nebudeme brát účet za výše popsanou dravou jízdu, kdy jsme tankovali po nějakých 170 kilometrech, dá se s touto motorkou jezdit mezi šesti až sedmi litry „na sto“. Dvacetilitrová palivová nádrž zaručuje dostatečný dojezd, horší je to s méně přesným ukazatelem jejího stavu. Na to se však dá po dvou natankováních zvyknout, koneckonců většině motorkářů stejně stačí kontrolka rezervního stavu paliva v nádrži..

Moto Guzzi California 1400 Touring ABS/TC je zkrátka charakterní motocykl, který si určitě najde místo na slunci. Kombinací retrodesignu odkazujícího ke slavným strojům italské značky, jejíž výroba začala už v roce 1921, a moderních technologií představuje novinka silnou zbraň proti konkurenci ať už amerických nebo japonských cruiserů.

Technické údaje

Motor: Vzduchem a olejem chlazený vidlicový dvouválec se čtyřmi ventily na válec. Vrtání a zdvih 104 x 81,2 mm, zdvihový objem 1380 ccm, kompresní poměr 10,5:1. Největší výkon 71 kW (96 k) při 6500 1/min, největší točivý moment 120 N.m při 2700 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod kardanem, hydraulicky ovládaná vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Dvojitý kolébkový rám. Přední vidlice, průměr nosníků 46 mm, zdvih 120 mm. Zadní dva klasické tlumiče, zdvih 120 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 320 mm, čtyřpístkové radiálně uložené třmeny. Vzadu jednoduchá o průměru 282 mm s dvoupístkovým třmenem, systémy ABS, TCS a Ride-by -Wire. Kola hliníková litá. Pneumatiky 130/70 R18 vpředu a 200/60 R16 vzadu. Rozvor 1685 mm, výška sedla nad zemí 740 mm, provozní hmotnost 337 kg. Objem palivové nádrže 20,5 litrů.

Barevné provedení: Nero Ambassador (černá barva s bílými linkami), Bianco Eldorado (bílá s černými pruhy)

Cena vč. DPH: 469 990 Kč

California 2 Moto Guzzi California 1400 Touring13California 2 Moto Guzzi California 1400 Touring14California 3 Moto Guzzi California 1400 Touring24California 3 Moto Guzzi California 1400 Touring25California 3 Moto Guzzi California 1400 Touring27California 3 Moto Guzzi California 1400 Touring33California 1 Moto Guzzi California 1400 Touring06California 1 Moto Guzzi California 1400 Touring11California 2 Moto Guzzi California 1400 Touring17California 2 Moto Guzzi California 1400 Touring20California 2 Moto Guzzi California 1400 Touring22California 2 Moto Guzzi California 1400 Touring23California 3 Moto Guzzi California 1400 Touring30California 3 Moto Guzzi California 1400 Touring31California 3 Moto Guzzi California 1400 Touring32California 3 Moto Guzzi California 1400 Touring29California 3 Moto Guzzi California 1400 Touring28California 2 Moto Guzzi California 1400 Touring21California 2 Moto Guzzi California 1400 Touring19California 2 Moto Guzzi California 1400 Touring18California 2 Moto Guzzi California 1400 Touring16California 2 Moto Guzzi California 1400 Touring15California 2 Moto Guzzi California 1400 Touring12California 1 Moto Guzzi California 1400 Touring10California 1 Moto Guzzi California 1400 Touring09California 1 Moto Guzzi California 1400 Touring08California 1 Moto Guzzi California 1400 Touring03California 1 Moto Guzzi California 1400 Touring01California 1 Moto Guzzi California 1400 Touring02California 1 Moto Guzzi California 1400 Touring04California 1 Moto Guzzi California 1400 Touring05California 1 Moto Guzzi California 1400 Touring07



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama