Test CFMOTO Gladiator X1000: se zimní výbavou

CFMOTO Gladitor X1000 patří k nejprodávanějším čtyřkolkám ve své třídě na našem trhu a jezdit s ní můžete po celý rok. Pokud nechcete čelit zimním plískanicím tváří v tvář, můžete čtyřkolku dovybavit pásy Camso a kabinou DFK, která vás před nepřízní počasí dovede ochránit a projede s ní téměř každou závěj.

Pokud byste hledáte podobný stroj s kvalitní kabinou, moc řešení na trhu nenajdete. Testovaný komplet na první pohled připomíná spíše komunální vozítko pro úklid chodníku a překvapuje nás, že základem toho všeho je skutečně Gladiator X1000. Po bližším zkoumání zjišťujeme, že i když nás úplně neoslnil design z designového studia Kiska, tak nějak jsme podle názvu Gladiator čekali něco drsnějšího, jedná se o kvalitně zpracované, propracované a chytré řešení. Kanadské pásy Camso jsou homologované pro celoroční používání, stejně tak kabina DFK.

1 CFMoto Gladiator X1000 test  (1)1 CFMoto Gladiator X1000 test  (10)1 CFMoto Gladiator X1000 test  (19)

Na letní sezonu můžete příplatkovou kabinu z dílny moravské firmy DFK snadno demontovat. Nabídka dalšího zimního příslušenství je široká a záleží na tom, k čemu se chystáte stroj používat a také kolik peněz chcete do jeho vybavení investovat. K úklidu chodníku (nejen od sněhu) poslouží rotační kartáče, pokud napadne sněhu víc, bude to chtít radlici. Další vychytávkou je sypač, jenž můžete mít i s obrovským zásobníkem. Běžkařům můžete přichystat utaženou manšestrovou cestu, kterou můžete doplnit i běžkařskou stopou.

V zimě rozhodně oceníte vyhřívané přední sklo se stěračem, které se nemlží. Jízdní komfort je v mrazivém počasí díky topení opravdu o úroveň výš. I když většinu zimního testu jsme absolvovali s otevřenými bočnicemi, kvitujeme účelnost kabiny. Na druhou stranu platíte daň o něco horší viditelností, což je u čtyřkolky, kde jsme zvyklí na naprostou volnost výhledu, celkem nezvyk.

1 CFMoto Gladiator X1000 test  (13)1 CFMoto Gladiator X1000 test  (14)1 CFMoto Gladiator X1000 test  (2)

Čtyřdobý kapalinou chlazený dvouválec do V o zdvihovém objemu 963 ccm je právem špičkou v nabídce firmy CFMOTO. Výkon 85 koní se zdá v spolu s točivým momentem 79 Nm ideálním řešením. V kombinaci s variátorem předvádí kultivovaný chod v celém spektru otáček a nechybí mu ani chlapácká drsnost, kterou u tohoto stroje očekáváme. Pro větší jemnost ovládání v terénu nabízí variátor samozřejmě i redukci. Brzdy jsme vlastně ani pořádně nevyzkoušeli, protože díky odporu pásů a sněhu nebyl problém zastavit téměř na místě pouhým zaklapnutím plynu.

Zatáčení vyžaduje poměrně dost síly, a to i přestože je stroj vybaven posilovačem řízení, ale to je důsledek použití pásů. Máme vyzkoušeno, že s letními čtrnáctipalcovými koly je to výrazně snazší. Pohybovat se můžete pomocí hnané zadní nápravy, ale na sněhu se hodí pohon všech čtyř kol (v tomto případě pásů), který snadno sepnete na řídítkách. Pokud se dostanete do úzkých, hodí se možnost uzavření předního diferenciálu, případně vás jistí samosvorný zadní diferenciál. Bohatou základní výbavu stroje podtrhuje také přítomnost navijáku.

1 CFMoto Gladiator X1000 test  (27)2 CFMoto Gladiator X1000 test  (32)2 CFMoto Gladiator X1000 test  (29)

CF Moto Gladiator X1000 můžete řídit s běžným řidičským oprávněním na auto, tedy pro skupinu „bé“. Pásy jsou zpřevodovány více do síly, takže je potřeba počítat s tím, že se vám přibližně o třetinu sníží maximální rychlost. Úskalím je také to, že nemůžete věřit ani tachometru, ten je totiž kalibrován s běžnými koly)a v duchu si tak musíte rychlost přepočítat na cca dvě třetiny oproti údaji na tachometru. Zpřevodování je logické, protože samotné použití pásů má oproti standardním kolům výrazně vyšší odpor a spolkne podstatnou porci výkonu motoru.

I proto je u tohoto stroje ideální kombinace pásů s litrovým motorem, který je špičkou toho, co v produkci CFMOTA najdeme. Tomu také odpovídá cena kompletu. Pokud si to budete chtít posčítat: samotná čtyřkolka stojí 299 990 korun, kabina s bočními dveřmi 64 950 Kč a pásy 120 000 Kč. K čtyřkolce si můžete pořídit také zvýhodněnou sadu Snowblaster s radlicí a se zateplenými návleky. Sada se 137 cm radlicí stojí 11 000 Kč, se 150 cm o tisíc korun více. Samozřejmostí je velké množství doplňků od kufrů, vyhřívaných rukojetí, až po ochranné rámy a kryty.

2 CFMoto Gladiator X1000 test  (38)2 CFMoto Gladiator X1000 test  (41)2 CFMoto Gladiator X1000 test  (44)

Technické údaje:

Motor: Kapalinou a olejem chlazený dvouválec SOHC. Vrtání a zdvih 91 x 74 mm, zdvihový objem 963 ccm, kompresní poměr 14,0 : 1. Největší výkon 85 k, největší točivý moment 79 Nm. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání, elektrické spouštění a el. digitální zapalování.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod variátorem CV, , Automatická bezestupňová převodovka. Pohon kardanovými hřídeli, odpojitelný pohon přední osy.

Podvozek: Příhradový rám z trubek a nezávisle zavěšenými koly, plně stavitelné nitrogenové tlumiče, brzdy kotoučové. Litá kola o rozměru 14“. Pneumatiky 27x9 R 14 vpředu a 27x11 R 14 vzadu. Rozvor 1480 mm, pohotovostní hmotnost 430 kg, objem palivové nádrže 30 litrů.

Barevné provedení: šedá, oranžová, modrá metalická, listová kamufláž „True timber“

Základní cena vč. DPH: 299 990 Kč
Cena testovaného stroje s kabinou a pásy vč. DPH: 477 990 Kč

Text a foto: Jan Altner

1 CFMoto Gladiator X1000 test  (20)2 CFMoto Gladiator X1000 test  (30)1 CFMoto Gladiator X1000 test  (28)2 CFMoto Gladiator X1000 test  (31)2 CFMoto Gladiator X1000 test  (33)2 CFMoto Gladiator X1000 test  (34)2 CFMoto Gladiator X1000 test  (35)2 CFMoto Gladiator X1000 test  (36)2 CFMoto Gladiator X1000 test  (37)2 CFMoto Gladiator X1000 test  (40)2 CFMoto Gladiator X1000 test  (42)2 CFMoto Gladiator X1000 test  (43)2 CFMoto Gladiator X1000 test  (45)2 CFMoto Gladiator X1000 test  (46)1 CFMoto Gladiator X1000 test  (11)1 CFMoto Gladiator X1000 test  (12)1 CFMoto Gladiator X1000 test  (15)1 CFMoto Gladiator X1000 test  (16)1 CFMoto Gladiator X1000 test  (17)1 CFMoto Gladiator X1000 test  (18)1 CFMoto Gladiator X1000 test  (21)1 CFMoto Gladiator X1000 test  (22)1 CFMoto Gladiator X1000 test  (23)1 CFMoto Gladiator X1000 test  (25)1 CFMoto Gladiator X1000 test  (24)1 CFMoto Gladiator X1000 test  (26)1 CFMoto Gladiator X1000 test  (3)1 CFMoto Gladiator X1000 test  (5)1 CFMoto Gladiator X1000 test  (4)1 CFMoto Gladiator X1000 test  (6)1 CFMoto Gladiator X1000 test  (7)1 CFMoto Gladiator X1000 test  (8)1 CFMoto Gladiator X1000 test  (9)2 CFMoto Gladiator X1000 test  (39)2 CFMoto Gladiator X1000 test  (47)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama