Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- Publikovno: 23.12.
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Ducati si pro příští sezónu připravila kompletně přepracovaný oblíbený cestovní model Multistrada V2. Poháněná bude novým dvouválcovým motorem a bude vážit o 18 kilogramů méně. Do výbavy dostane nově i sedlo nastavitelné ve dvou výškách a plně nastavitelný podvozek Skyhook, díky kterému bude cestování v sedle motoyklu mnohem komfortnější.
Už jsou to tři roky, kdy Ducati představilo dvouválcový cestovní model Multistrada V2 v základní a vybavenější verzi S, poháněného motorem Testastretta o zdvihovém objemu 937 ccm, který je srdcem i dobrodružného modelu DesertX. Už od začátku příštího roku si budete moci koupit přepracovanější verzi Multistrady V2, která je lehčí, ovladatelnější a vybavená kvalitními komponenty.
Tou nejzásadnější změnou je nový dvouválcový motor s variabilním časováním a rozvodem sacích ventilů IVT s ventilem s vinutými pružinami o zdvihovém objemu 890 ccm, který je nosnou jednotkou nového monokokového rámu, a který je zároveň pohonnou jednotkou i pro nové generace modelů Panigale V2 a Streetfighter V2.
K dispozici bude mít motor vyšší výkon 115 koní při 10 750 otáčkách, původně měl 111 koní při 9000 otáčkách a vrchol točivého momentu 92 Nm nastupuje při 8 250 otáčkách. 70% točivého momentu je dostupného už ve 3 500 otáčkách. Maximum otáček je 11 000. U nového motoru byla stanovena kontrola vůle ventilů každých 30 000 kilometrů a je k němu vázána čtyřletá záruka bez omezení počtu ujetých kilometrů.
V souvislosti s vlastnostmi cestovního motocyklu byly Multistrádě upraveny převodové poměry, kde je první a druhý stupeň zkrácen a do výbavy dostanete už v základu obousměrné rychlořazení. Kromě monokokového rámu, byl přepracován i příhradový rám a kyvná vidlice je oboustranná. Celkově byl podvozek motocyklu zeštíhlen a díky tomu i jezdec snáze dosáhne na zem.
Už na první pohled poznáte, že patří tento stroj do rodiny Multistrád. Stejně jako jeho silnější sourozenec V4 má stejný design a dokonce si od něj i pár komponent zapůjčil. Pod širokými LED světlomety vyčnívá příď ve tvaru zobáku a výškově nastavitelný pětipalcový barevný TFT displej je stejný jako u V4. Přepracovaná byla aerodynamika kapotáže a elektronicky nastavitelného větrného štítku, aby jezdce ještě více chránili před nepříznivými povětrnostními podmínkami. Nové jsou také boční kapotáže, které nyní přivádějí k nohám jezdce čerstvý vzduch, který chladí motor a zároveň tak snižuje teplo vycházející od motoru.
Přepracovaná je také ocasní část motocyklu, která je štíhlejší, je vybavena madlem pro spolujezdce a horní i boční kufry byly posunuty o pár centimetrů směrem vzad, což ocení váš spolujezdec, který tu bude mít pro sebe více prostoru, zejména pro jeho nohy. Výšku sedla si budete moci upravit i vy sami, můžete jej mít ve výšce 830 mm nebo 850 mm. V nabídce jsou však i sedla s nižší výškou 810 mm nebo naopak vyšší 870 mm.
V nabídce bude kromě základní varianty i vybavenější verze S, obě s devatenáctipalcovým kolem vpředu a sedmnáctipalcovým kolem vzadu, ale S je vybavena semiaktivním podvozkem Ducati Skyhook Suspension, kde si navíc budete moci díky systému Minimum Preload snížit podvozek až na výšku sedla 790 mm, zkrátka je tu myšleno i na jezdce menší postavy nebo ženy, což se mi velmi líbí. Základní verze má přední plně nastavitelné 45 mm vidliceMarzocchi, vzadu je jeden plně nastavitelný tlumič Sachs. Obě verze, základní i S, mají zdvih 170 mm a obě jsou obuty do pneumatik Pirelli Scorpion Trail II.
Bohatá je i elektronická výbava obou motocyklů, k dispozici máte pět přednastavených jízdních režimů Sport, Touring, Urban, Enduro a Wet, kontrolu trakce, systém proti zvedání předního kola a nastavitelné brzdění motorem. Standardně dostanete také tempomat a přikoupit si můžete podrobnou navigaci nebo funkci Coming Home, která po vypnutí zapalování nechá na okamžik rozsvícená potkávací světla, aby jste mohli v pořádku odejít z garáže, nebo viděli na cestu, když budete odcházet od motocyklu.
Brzdový systém Brembo obsahuje dvojitý přední kotouč o průměru 320 mm a jeden kotouč o průměru 265 mm. Celková hmotnost je 199 kilogramů u základní verze a 202 kilogramů u verze S, nutno podotknout, že Ducati tento údaj uvádí se suchou palivovou nádrží, do které vám vejde 19 litrů paliva. Nová Multistrada V2 se bude nabízet v základní verzi v barvě Ducati Red, verze S nabízí volbu mezi stejnou červenou nebo zelenou metalízou Storm.
Zdroj: Ducati
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 23.12.
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 23.12. - John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 21.12. - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- 21.12. - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- 21.12. - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
Další z rubriky
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 20.12. - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou