Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii

Ducati si pro příští sezónu připravila kompletně přepracovaný oblíbený cestovní model Multistrada V2. Poháněná bude novým dvouválcovým motorem a bude vážit o 18 kilogramů méně. Do výbavy dostane nově i sedlo nastavitelné ve dvou výškách a plně nastavitelný podvozek Skyhook, díky kterému bude cestování v sedle motoyklu mnohem komfortnější.

Už jsou to tři roky, kdy Ducati představilo dvouválcový cestovní model Multistrada V2 v základní a vybavenější verzi S, poháněného motorem Testastretta o zdvihovém objemu 937 ccm, který je srdcem i dobrodružného modelu DesertX. Už od začátku příštího roku si budete moci koupit přepracovanější verzi Multistrady V2, která je lehčí, ovladatelnější a vybavená kvalitními komponenty.

1 Ducati Multistrada V2 2025 (17)1 Ducati Multistrada V2 2025 (9)1 Ducati Multistrada V2 2025 (12)

Tou nejzásadnější změnou je nový dvouválcový motor s variabilním časováním a rozvodem sacích ventilů IVT s ventilem s vinutými pružinami o zdvihovém objemu 890 ccm, který je nosnou jednotkou nového monokokového rámu, a který je zároveň pohonnou jednotkou i pro nové generace modelů Panigale V2 a Streetfighter V2.

K dispozici bude mít motor vyšší výkon 115 koní při 10 750 otáčkách, původně měl 111 koní při 9000 otáčkách a vrchol točivého momentu 92 Nm nastupuje při 8 250 otáčkách. 70% točivého momentu je dostupného už ve 3 500 otáčkách. Maximum otáček je 11 000. U nového motoru byla stanovena kontrola vůle ventilů každých 30 000 kilometrů a je k němu vázána čtyřletá záruka bez omezení počtu ujetých kilometrů.

V souvislosti s vlastnostmi cestovního motocyklu byly Multistrádě upraveny převodové poměry, kde je první a druhý stupeň zkrácen a do výbavy dostanete už v základu obousměrné rychlořazení. Kromě monokokového rámu, byl přepracován i příhradový rám a kyvná vidlice je oboustranná. Celkově byl podvozek motocyklu zeštíhlen a díky tomu i jezdec snáze dosáhne na zem.

Už na první pohled poznáte, že patří tento stroj do rodiny Multistrád. Stejně jako jeho silnější sourozenec V4 má stejný design a dokonce si od něj i pár komponent zapůjčil. Pod širokými LED světlomety vyčnívá příď ve tvaru zobáku a výškově nastavitelný pětipalcový barevný TFT displej je stejný jako u V4. Přepracovaná byla aerodynamika kapotáže a elektronicky nastavitelného větrného štítku, aby jezdce ještě více chránili před nepříznivými povětrnostními podmínkami. Nové jsou také boční kapotáže, které nyní přivádějí k nohám jezdce čerstvý vzduch, který chladí motor a zároveň tak snižuje teplo vycházející od motoru.

1 Ducati Multistrada V2 2025 (16)1 Ducati Multistrada V2 2025 (18)1 Ducati Multistrada V2 2025 (2)

Přepracovaná je také ocasní část motocyklu, která je štíhlejší, je vybavena madlem pro spolujezdce a horní i boční kufry byly posunuty o pár centimetrů směrem vzad, což ocení váš spolujezdec, který tu bude mít pro sebe více prostoru, zejména pro jeho nohy. Výšku sedla si budete moci upravit i vy sami, můžete jej mít ve výšce 830 mm nebo 850 mm. V nabídce jsou však i sedla s nižší výškou 810 mm nebo naopak vyšší 870 mm.

V nabídce bude kromě základní varianty i vybavenější verze S, obě s devatenáctipalcovým kolem vpředu a sedmnáctipalcovým kolem vzadu, ale S je vybavena semiaktivním podvozkem Ducati Skyhook Suspension, kde si navíc budete moci díky systému Minimum Preload snížit podvozek až na výšku sedla 790 mm, zkrátka je tu myšleno i na jezdce menší postavy nebo ženy, což se mi velmi líbí. Základní verze má přední plně nastavitelné 45 mm vidliceMarzocchi, vzadu je jeden plně nastavitelný tlumič Sachs. Obě verze, základní i S, mají zdvih 170 mm a obě jsou obuty do pneumatik Pirelli Scorpion Trail II.

1 Ducati Multistrada V2 2025 (3)1 Ducati Multistrada V2 2025 (4)1 Ducati Multistrada V2 2025 (5)

Bohatá je i elektronická výbava obou motocyklů, k dispozici máte pět přednastavených jízdních režimů Sport, Touring, Urban, Enduro a Wet, kontrolu trakce, systém proti zvedání předního kola a nastavitelné brzdění motorem. Standardně dostanete také tempomat a přikoupit si můžete podrobnou navigaci nebo funkci Coming Home, která po vypnutí zapalování nechá na okamžik rozsvícená potkávací světla, aby jste mohli v pořádku odejít z garáže, nebo viděli na cestu, když budete odcházet od motocyklu.

Brzdový systém Brembo obsahuje dvojitý přední kotouč o průměru 320 mm a jeden kotouč o průměru 265 mm. Celková hmotnost je 199 kilogramů u základní verze a 202 kilogramů u verze S, nutno podotknout, že Ducati tento údaj uvádí se suchou palivovou nádrží, do které vám vejde 19 litrů paliva. Nová Multistrada V2 se bude nabízet v základní verzi v barvě Ducati Red, verze S nabízí volbu mezi stejnou červenou nebo zelenou metalízou Storm.

1 Ducati Multistrada V2 2025 (10)1 Ducati Multistrada V2 2025 (13)1 Ducati Multistrada V2 2025 (11)1 Ducati Multistrada V2 2025 (14)1 Ducati Multistrada V2 2025 (15)1 Ducati Multistrada V2 2025 (6)1 Ducati Multistrada V2 2025 (7)1 Ducati Multistrada V2 2025 (8)

Zdroj: Ducati



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama