Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec

Čekal jsem, že to bude skvělý stroj, ale Italové se vyznamenali ještě více a z Hypermotarda postavili zábavnou, lehkou a snadno ovladatelnou hračku, se kterou mi doslova vyrazili dech!

Na ideální trati pro testování takového motocyklu, kterou bezesporu Sosnová je, jsme v polovině května mohli okusit italskou novinku v plné parádě. Rád jsem tuto možnost využil a pěkně se povozil. Nový hypermotard sice pohání rozpůlený dvouválec Ducati Panigale V2, výkonem 77 koní ale neohromí. Celé kouzlo je o váze a ovladatelnosti, a té má tento italský stroj na rozdávání.

1 Ducati Hypermotard 698 MONO test (11)1 Ducati Hypermotard 698 MONO test (8)1 Ducati Hypermotard 698 MONO test (15)

Zajímavostí také je, že modelová řada Hypermotard je na trhu už skoro dvacet. Už v roce 2005 představila Ducati na milánské výstavě EICMA koncept tohoto stroje, přičemž autorem designu byl Piere Terblanche. Sériový stroj se objevil na trhu o dva roky později a poháněl jej stokoňový dvousvíčkový vzduchem chlazený motor známý z Multistrady, který měl ze 175 kilogramy lehkou práci.

Teď se píše rok 2024 a jednoválec Hypermotardu 689 Mono s desmodromickým rozvodem a vrtáním 116 mm je rekordmanem ve své třídě. Jeho minimální vibrace a největší výkon vrcholící při 9750 otáčkách je libozvučný. Pokud chcete syrovější zvuk a dalších sedm koní k dobru, pořiďte si příplatkový výfuk Termignoni.

1 Ducati Hypermotard 698 MONO test (18)1 Ducati Hypermotard 698 MONO test (14)1 Ducati Hypermotard 698 MONO test (10)

A mé dojmy z jízdy v kostce? Podle mne se jedná o prvního opravdového konkurenta pro KTM 690 Duke. Nový Hypermotard vážící jen 160 kg je na řádění super, na opravdu ostrou jízdu by mohl podle mě mít ještě tvrdší podvozek, protože předek, ale vlastně i zadek se až moc potápí na brzdách a v zatáčkách. Skvělé jsou právě hodně ostré brzdy, které je třeba opatrně dávkovat, podobně výtečný a přesný je quickshifter. Svůj díl na adrenalinové jízdě na hranici fyzikálních zákonů má i standardní obutí Pirelli Diablo Rosso.

Jednoválec je potřeba držet roztočený, aby dokázal rychle reagovat na povel od plynové rukojeti. Pokud se vám jej bude dařit držet nad 3 000 otáček, kdy je k dispozici už 70% maximálního točivého momentu, pocítíte jeho zrychlení a snadno tak dosáhnete jeho maxima 10 250 otáček.

1 Ducati Hypermotard 698 MONO test (13)1 Ducati Hypermotard 698 MONO test (16)1 Ducati Hypermotard 698 MONO test (17)

Výborné je také nastavení elektronické asistence prokluzu, náklonového ABS a kontroly trakce, která vás pustí do bezpečného driftu, tedy nezavře moc výkon a motocykl jde pořád za plynem. Driftování na uzavřeném okruhu při vytočeném motoru si vychutnáte spíše jako pokročilejší jezdec, zatímco v nízkých otáčkách je Ducati Hypermotard 689 Mono lehounká hračka i pro začátečníka, jen pozor na ostré brzdy Brembo s radiálním čerpadlem a třmenem M4.32, které byly vyvinuty speciálně pro tento motocykl. Dají se však lehce dávkovat jedním prstem a mají velmi rychlý brzdný efekt.

Ostatně i další elektronická výbava u Hypermotardu stojí za to. Jízdní informace se zobrazují na 3,8 palcovém displeji, který se ovládá pomocí ovladačů na levém řídítku. Je rozdělený na dvě poloviny, přičemž na jedné z nich se vám zobrazuje ukazatel rychlosti, zařazený rychlostní stupeň a otáčky, na druhé půlce pak vidíte zvolený jízdní režim, nastavení elektronických režimů nebo počítadla ujetých kilometrů. Bohužel však není vybaven dojezdovou vzdáleností, ani palivoměrem a o nízkém stavu paliva vás informuje až rozsvícená oranžová kontrolka.

1 Ducati Hypermotard 698 MONO test (1)1 Ducati Hypermotard 698 MONO test (2)1 Ducati Hypermotard 698 MONO test (3)

Kromě již zmíněných asistentů je Hypermotard vybaven i systémem proti zvedání předního kola, motorovou brzdou a systémem Power Launch. Jízdní režimy se nabízí Sport, Road, City, Wet a také volitelný, kde si veškeré parametry nastavíte podle vašich potřeb nebo zkušeností. Díky této výbavě může po tomto Hypermotardu sáhnout nejen začátečník, ale také velmi zkušený jezdec.

Příjemně mě překvapilo, jak je Hypermotard pohodlný. Dokázal bych si v jeho 904 mm vysokém sedle představit každodenní dojíždění za prací. Plně nastavitelný podvozek totiž skvěle funguje i na dlažebních kostkách a jiných nerovnostech. Při průjezdu zatáčkami je přesný, neodskakuje a drží zvolenou stopu. Musím velmi rád přiznat, že se Ducati podařilo postavit skvělý motocykl, se kterým si užijete mnoho zábavy nejen na okruhu, ale i v běžném silničním provozu.

1 Ducati Hypermotard 698 MONO test (4)1 Ducati Hypermotard 698 MONO test (5)1 Ducati Hypermotard 698 MONO test (6)

Technické údaje:

Motor: Kapalinou chlazený čtyřventilový jednoválec s desmodromickým rozvodem. Vrtání a zdvih 116 x 62,4 mm, zdvihový objem 659 ccm, kompresní poměr 13,1:1. Největší výkon 77,5 k (57 kW) při 9750 ot/min. Největší točivý moment 63 Nm při 8000 ot/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání, elektrické spouštění a el. digitální zapalování.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod O-kroužkovým řetězem, vícelamelová hydraulicky ovládaná antihopingová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Příhradový rám z ocelových trubek, přední nastavitelná vidlice USD, průměr nosníků 45 mm, zdvih 215 mm, vzadu hliníková oboustranná vidlice, zdvih 240 mm. Brzdy kotoučové s ABS, vpředu jednoduchá ventilovaná o průměru 330 mm se čtyřpístkovým radiálně uloženým třmenem, vzadu jednoduchá ventilovaná o průměru 245 mm s dvoupístkovým třmenem. Pětipaprsková litá kola o rozměru 17“. Pneumatiky 120/70 ZR 17 vpředu a 160/60 ZR 17 vzadu. Rozvor 1443 mm, výška sedla nad zemí 904 mm, hmotnost bez náplní151 kg, objem palivové nádrže 12 litrů.

Barevné provedení: červená Ducati Red

Základní cena vč. DPH: 319 042 Kč

1 Ducati Hypermotard 698 MONO test (7)1 Ducati Hypermotard 698 MONO test (9)1 Ducati Hypermotard 698 MONO test (12)1 Ducati Hypermotard 698 MONO test (19)1 Ducati Hypermotard 698 MONO test (20)

Foto: Jan Altner



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama