Triumph TE-1: prototyp elektrického naháče

To co Triumph před pár měsíci ukazoval jen na skicách, už dotáhl do fáze hotového prototypu a nutno dodat, že to rozhodně stojí za podívání. Inspirováno modelem Speed Tripl RS, mu dodává rebelského vzhledu a bezpochyby to i rebelsky pojede.

Téměř před rokem jsme psali o připravovaném projektu elektromotocyklu Triumph TE-1, který rozdělili do čtyřech fází. Představení hotového prototypu je fáze 3, ta čtvrtá se bude týkat samotného testování a měla by trvat přibližně šest měsíců. Pak by mělo přijít velké grand finále s uvedením motocyklu do prodeje. Ovšem o tomto kroku a termínu ještě v Triumphu nepadla zmínka. Nechejme se tedy překvapit, kdy tomu tak bude.

2 Triumph TE-1 prototyp elektromotocykl (5)2 Triumph TE-1 prototyp elektromotocykl (6)2 Triumph TE-1 prototyp elektromotocykl (7)

Na vývoji a výrobě se Triumph spojil s firmami Integral Powertrain, která mu dodala elektromotor se zabudovaným střídačem, díky čemuž tak nebudou muset používat chladící okruhy a kabely. Jeho obrovskou výhodou je, že lze vyrobit v různých variantách výkonu, maximální může být až 500 kW. Konkrétně v elektromotocyklu Triumph TE-1 bude mít maximální výkon 130 kW, přičemž váží pouhých 10 kilogramů.

Baterii zajistil Williams Advanced Engineering. Má vnitřní chlazení, zabudovanou nabíječku a je vybavena zcela novou řídící jednotkou, díky které lze využít maximální výkon i při minimálně nabitých bateriích. 360V baterie má kapacitu 15 kWh. Na 80% kapacity se dobije za méně než 20 minut.

Celý projekt je navíc zaštítěn vládní agenturou Innovate UK, která se finanční podílí na projektech s označením Zero Emission Vehicles a jejím hlavním zaměřením jsou dobíjecí soustavy.

2 Triumph TE-1 prototyp elektromotocykl (1)2 Triumph TE-1 prototyp elektromotocykl (2)
2 Triumph TE-1 prototyp elektromotocykl (3)2 Triumph TE-1 prototyp elektromotocykl (4)

Zdroj: Triumph



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama