Benelli TRK 502: malé cestovní enduro

Tedy rovnou dopředu říkám, tohle italské enduro je určeno na silnice a spíše na kratší výlety než hltání tisíce kilometrů.

Motocykl pohání dvouválcový agregát o obsahu 500 ccm s výkonem 48 koní a krouťákem 45 N.m při 4500 1/min. S tímhle „koťátkem“ to opravdu není na dlouhé štreky, stačil by vám jeden dálniční přejezd, kde byste zajedno drželi téměř pořád plný plyn a za další by vás ta mašina sežrala i s botami. Navíc byste asi dost často museli jezdit od pumpy k pumpě, neboť do nádrže se vejde pouze dvacet litrů benzínu.

Vzhledově vypadá motocykl hodně dobrodružně, ale obávám se, že s jeho váhou 210 kilogramů s ním nemůžete ani mimo silnice. Šotolinovou cestu možná zvládne, ale to je tak jeho maximum. Pneumatiky Angel, o rozměrech 120/70 vpředu a 160/70 vzadu, jim dodává Pirelli. Přední kolo má devatenáct palců, zadní sedmnáct. K brzdění používá dvojici koutoučů o průměru 320 mm a s dvoupístkovým třmenem, vzadu je jednoduchá.

Pokud však teprve začínáte jezdit, nebo víte, že vaše cesty se budou točit spíše po naší malé zemi, tak to nemusí být špatná volba. Cena sice ještě není známa, ale bude rozhodně příznivější než u konkurenčních silnějších endur. Patříte-li však do sorty dálkových cestovatelů, tak by vás mohla oslovit konkurenční novinka KTM 1290 Super Duke GT, která je na dlouhé cestování přímo stvořená, anebo Ducati Multistrada 1200 Enduro, se kterou byste mohli dát i horší terén.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama