Benelli TRK 800 2022: s dvouválcovým motorem

Italská Benelli představila zcela nový model cestovního endura TRK 800, které tak doplní nejprodávanější cestovní motocykl na italském trhu TRK 502. Už z názvu novinky je patrné, že bude poháněna silnějším motorem, má zcela nový podvozek a výrobce rovněž zapracoval i na jeho elektronické výbavě.

Značka Benelli sice není úplně tak zcela italská, od roku 2005 patří pod křídla čínského koncernu Qianjiang Motor Group. Designové návrhy stále vznikají v domovském městě Pesaro a je na nich vidět vliv italského stylu. Motocykly mají sportovní dynamický vzhled s ostrými lomenými hranami. Vyrábějí se však ve Wenlingu v Číně.

1 2022 Benelli TRK 800 (7)1 2022 Benelli TRK 800 (8)1 2022 Benelli TRK 800 (9)

Na první pohled vás zaujmou výrazné LED světlomety, které nabízejí i denní svícení a kategorii cestovních endur potvrzuje i „zobák“, který je charakteristickým znakem u motocyklu z tohoto segmentu. Přístrojová deska je tvořena sedmipalcovým TFT displejem, který můžete propojit s vašim chytrým telefonem. Plexištít je stavitelný a ve standardní výbavě budete mít i chrániče rukou a boční deflektory.

Novinka TRK 800 bude poháněna kapalinou chlazeným dvouválcovým motorem DOHC o zdvihovém objemu 754 ccm výkonu 76 koní (54 kW) při 8500 otáčkách a točivém momentu 67 Nm při 6500 otáčkách. Na zadní kolo se výkon přenáší řetězem přes mokrou spojku s posilovačem a přes šestistupňovou převodovku.

1 2022 Benelli TRK 800 (10)1 2022 Benelli TRK 800 (5)1 2022 Benelli TRK 800 (3)

Do palivové nádrže se vejde 21 kilogramů, což navyšuje hmotnost suchého motocyklu 226 kilogramu o podstatnou porci. S náplněmi se tak provozní hmotnost bude blížit 250 kilogramům a to se ještě nebavíme o tom, když se nabalíte na cestu do příplatkových kufrů, které si budete moci přikoupit. Musím však dodat, že do hmotnosti motocyklu je zahrnut i centrální stojan a kryt motoru, které dostanete již v základu.

Motor je usazen v trubkovém rámu, podvozek tvoří přední, plně stavitelná 50mm vidlice Marzochi se zdvihem 170 mm. Vzadu je rovněž plně stavitelný tlumič se zdvihem 170 mm, u něj můžete štelovat i odskok a předpětí. Brzdný systém mají na starosti čtyřpístky Brembo zakusující se do předních dvou kotoučů o průměru 320 mm, vzadu je jeden kotouč o průměru 260 mm brzděn rovněž brzdičem Brembo.

Drátěná kola jsou obuta do pneumatik Pirelli Scorpion Rally STR o rozměrech 110/80-19 vpředu a 150/70-17 vzadu. Do prodeje by se tato novinka měla dostat ve druhé polovině letošního roku.

1 2022 Benelli TRK 800 (2)1 2022 Benelli TRK 800 (1)1 2022 Benelli TRK 800 (4)1 2022 Benelli TRK 800 (6)

Zdroj: Benelli



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama