Benelli TRK 800 2022: s dvouválcovým motorem
- Publikovno: 7.1.2022
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Italská Benelli představila zcela nový model cestovního endura TRK 800, které tak doplní nejprodávanější cestovní motocykl na italském trhu TRK 502. Už z názvu novinky je patrné, že bude poháněna silnějším motorem, má zcela nový podvozek a výrobce rovněž zapracoval i na jeho elektronické výbavě.
Značka Benelli sice není úplně tak zcela italská, od roku 2005 patří pod křídla čínského koncernu Qianjiang Motor Group. Designové návrhy stále vznikají v domovském městě Pesaro a je na nich vidět vliv italského stylu. Motocykly mají sportovní dynamický vzhled s ostrými lomenými hranami. Vyrábějí se však ve Wenlingu v Číně.
Na první pohled vás zaujmou výrazné LED světlomety, které nabízejí i denní svícení a kategorii cestovních endur potvrzuje i „zobák“, který je charakteristickým znakem u motocyklu z tohoto segmentu. Přístrojová deska je tvořena sedmipalcovým TFT displejem, který můžete propojit s vašim chytrým telefonem. Plexištít je stavitelný a ve standardní výbavě budete mít i chrániče rukou a boční deflektory.
Novinka TRK 800 bude poháněna kapalinou chlazeným dvouválcovým motorem DOHC o zdvihovém objemu 754 ccm výkonu 76 koní (54 kW) při 8500 otáčkách a točivém momentu 67 Nm při 6500 otáčkách. Na zadní kolo se výkon přenáší řetězem přes mokrou spojku s posilovačem a přes šestistupňovou převodovku.
Do palivové nádrže se vejde 21 kilogramů, což navyšuje hmotnost suchého motocyklu 226 kilogramu o podstatnou porci. S náplněmi se tak provozní hmotnost bude blížit 250 kilogramům a to se ještě nebavíme o tom, když se nabalíte na cestu do příplatkových kufrů, které si budete moci přikoupit. Musím však dodat, že do hmotnosti motocyklu je zahrnut i centrální stojan a kryt motoru, které dostanete již v základu.
Motor je usazen v trubkovém rámu, podvozek tvoří přední, plně stavitelná 50mm vidlice Marzochi se zdvihem 170 mm. Vzadu je rovněž plně stavitelný tlumič se zdvihem 170 mm, u něj můžete štelovat i odskok a předpětí. Brzdný systém mají na starosti čtyřpístky Brembo zakusující se do předních dvou kotoučů o průměru 320 mm, vzadu je jeden kotouč o průměru 260 mm brzděn rovněž brzdičem Brembo.
Drátěná kola jsou obuta do pneumatik Pirelli Scorpion Rally STR o rozměrech 110/80-19 vpředu a 150/70-17 vzadu. Do prodeje by se tato novinka měla dostat ve druhé polovině letošního roku.
Zdroj: Benelli
- Přidat komentář 2
- Publikováno: 7.1.2022
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 23.12. - John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 21.12. - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- 21.12. - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- 21.12. - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
Další z rubriky
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 20.12. - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou