BMW 2014: R 1200 GS Adventure je zpět a v plné polní!
- Publikovno: 8.10.2013
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
R 1200 GS Adventure tak jako vždy vychází ze základního modelu GS. Je však větší, těžší a připraven vyrazit dál i mimo civilizaci.
Letos jsme testovali model BMW R 1200 GS a tak se pojďme společně podívat, čím se ten nový motocykl odlišuje. Při prvním pohledu je patrné, že výrobce lehce pozměnil design. Dle tiskové zprávy, byl požadavek více odlišit verzi Adventure od stávajícího modelu. Nejedná se však o pouhé designové hrátky, ale stále jde o praktičnost a to především. Namontovala se tedy větší hliníková nádrž o obsahu 30 litrů, která slibuje dojezd 520 kilometrů. V terénu pak jezdec ocení větší světlou výšku o 10 mm, která je i díky větším zdvihům tlumičů o 20 mm. Pro lepší jízdu terénem nemůže samozřejmě chybět i přední devatenácti palcové kolo. Dále se zapracovalo na geometrii, která by měla usnadnit manipulaci v pomalých rychlostech. Do nepříznivého počasí se zajisté budou hodit doplňky, jako jsou vyšší plexi, padáky které chrání motor i nádrž. Nezapomnělo se ani na širší enduro stupačky, plastové chrániče rukou i například zesílený pedál zadní brzdy. A nakonec nemůže chybět ani pohodlnější cestovní sedlo s nastavitelnou polohou. O dalším nepřeberném množství doplňkové výbavy jako jsou trojice hliníkových kufrů, tankvak s logem GS pak netřeba spekulovat.
Co se týká samotné techniky, tak výrobce namontoval standardně na verzi Adventure systém ABS a systém kontroly stability neboli ASC. V příplatkové výbavě je to pak například elektronicky nastavitelný podvozek Dynamic ESA. Kontrolu stability lze nastavit ve dvou režimech Rain a Road, na které bude navazovat systém palivových map Dynamic, Enduro a Enduro Pro. Toto však bude pouze za příplatek. BMW slibuje, že v režimu Enduro Pro, tedy v nejtěžším terénu, ponechá nastavení na řidiči, jakou silou bude chtít, aby systémy ABS a ASC spolupracovali. Po motorové stránce se jedná stále o stejný motor o objemu 1170 ccm, ale menší úpravy jako o 950 gramů těžší setrvačník a tlumiče vibrací vyhladili výkonovou křivku a zkulturnili chod motoru. Výrobce pak udává spotřebu paliva 4,3 litru při konstantní rychlosti 90 Km/h a 5,9 litru při rychlosti 120 km/h.
BMW R1200GS Adventure se bude prodávat v barvách Olive Matt, Alpine White a Racing Blue Metallic.
Technické údaje
Motor: Kapalinou chlazený čtyřdobý dvouválec boxer se čtyřmi ventily na válec, DOHC. Vrtání a zdvih 101.0 x 73.0 mm, zdvihový objem 1170 ccm, kompresní poměr 12,5:1. Největší výkon 92 kW(125 k) při 7 750 1/min, největší točivý moment 125,0 N.m při 6 500 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Hydraulicky ovládaná vícelamelová spojka v olejové lázni (antihopping), šestistupňová převodovka, sekundární převod kardan
Podvozek: Mostový rám z ocelových trubek, Přední podélně vedená teleskopická vidlice Telelever. Zadní jednoramenná kyvná hliníková vidlice EVO Paralever. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 305 mm, čtyřpístková pevný třmen, vzadu jednoduchá o průměru 276 mm s dvoupístkovým plovoucím třmenem, částečně integrální brzdový systém s ABS. Kola drátová/hliníková litá. Pneumatiky 120/70 ZR 19 vpředu a 170/60 ZR 17 vzadu. Rozvor 1510 mm, výška sedla nad zemí 890 - 910 mm, pohotovostní hmotnost 260 kg. Objem palivové nádrže 30 litrů.
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 8.10.2013
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- včera - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky