Ducati Desmo450 MX: s desmodromickým rozvodem

Ducati oficiálně představila svůj první motokrosový stroj Desmo450 MX. Jak už název napovídá, bude to první stroj v této kategorii využívající desmodromický rozvod. Vybavena bude i zcela novým systémem kontroly trakce. Na vývoji motocyklu se podíleli závodní jezdci Antonio Cairoli a Alessandro Lupino.

Ducati poprvé ve své historii představila svůj první motokrosový motocykl. Jeho produkční verzi předcházelo náročné testování prototypů přímo v závodních soutěžích a zkušenosti čerpali i v týmu Ducati Corse jezdícího v šampionátech MotoGP a Superbike. Podařilo se jim tak vytvořit lehký stroj poháněný jednoválcovým motorem a vybavený špičkovými elektronickými asistenty.

1 Ducati Desmo450 MX (1)1 Ducati Desmo450 MX (2)1 Ducati Desmo450 MX (3)

Desmo450 MX je poháněno jednoválcovým motorem o zdvihovém objemu 449,6 ccm s desmodromickým rozvodem, který k zavírání ventilů nepoužívá pružiny jako ostatní stroje v kategorii motokrosových motocyklů, a tím pádem tu v tomto segmentu představuje jedinečný unikát. Díky desmodromu můžete točit motor do vyšších otáček, máte navíc silnější i spodní, výkon má lineární nástup a motocykl má při přidání plynu mnohem větší zrychlení. Výrobce uvádí, že má jezdec ve 4 200 otáčkách dostupných už 70% točivého momentu. Maximální výkon 63,5 k má při 9 400 otáčkách, nejvyšší točivý moment 53,5 Nm je dostupný při 7 500 otáčkách. Vytáčet motor můžete až do jeho maxima, které má hodnotu 11 900 otáček.

Pokročilá kontrola trakce, kterou je Desmo450 MX vybaveno vznikla na základě zkušeností z okruhových závodů. Dle Ducati by měla pomoci nejen v bezpečnosti, ale také zkrátit čas na kolo. Výkon by měla nastavovat na hodnotách reálného prokluzu zadního kola a je nastavena tak, aby zasahovala opravdu jen v případech, kdy je třeba. Během jízdy se dá lehkým stisknutím spojky na pár vteřin vypnout. Kontrolu trakce lze nastavit ve čtyřech úrovních. Do výbavy dostanete také obousměrné rychlořazení, launch control, jízdní mapy a motorovou brzdu.

Nové jsou také chladiče, které mají speciální kosočtvercový tvar, díky tomu má o 6,5% větší chladící plochu. Hliníkový rám je svařen z pouhých 11 dílů, což je o polovinu méně dílů, než mají konkurenční stroje. Snížení počtu svárů má zvýšit odolnost, tuhost a váhu celého rámu. Ten nyní váží jen 8,96 kilogramu. Celková hmotnost motocyklu s prázdnou 7,3litrovou palivovou nádrží je 104,8 kilogramu.

Podvozek tvoří komponenty značky Showa, vpředu jsou nastavitelné 49mm obrácené vidle se zdvihem 310 mm. Kluzáky mají potažené speciálním povrchem Kashima. Zadní, centrálně umístěný, tlumič je plně nastavitelný a má zdvih 301 mm. Kyvná vidlice je vyrobena ze slitiny hliníku a k rámu je připevněna pomocí přepákování. O bezpečné zastavení se postarají Bremba, vpředu přední dvoupístek brzdí 260 mm kotouč, zadní 240 mm kotouč je brzděn jednopístkem. Obuto je na pneumatikách Pneumatiky Pirelli Scorpion MX32 Mid-Soft, přední kolo má 21 palců, zadní 19.

1 Ducati Desmo450 MX (4)1 Ducati Desmo450 MX (6)1 Ducati Desmo450 MX (7)

Atraktivní jsou servisní intervaly, ventilové vůle se kontrolují po 45 motohodinách, společně s nimi se mění píst. Velký servis motocyklu je až po 90 motohodinách. Zajímavá je také nabídka dílů v katalogu příslušenství, ze které si můžete postavit závodní stroj, ať už je to koncovka výfuku od Arapoviče nebo závodní brzdiče Brembo Racing. Do prodeje by měla jít v průběhu června 2025 v jediné barevné variantě červené Ducati Red.

1 Ducati Desmo450 MX (8)1 Ducati Desmo450 MX (9)1 Ducati Desmo450 MX (5)

Zdroj: Ducati



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama