Ducati Multistrada V4 S 2021: první fotografie
- Publikovno: 16.9.2020
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Zřejmě už jen pár dní nás čeká od oficiálního představení nové Multistrady V4, ačkoliv Ducati ještě tuto zprávu nepotvrdila, ale ani nevyvrátila. Před pár dny zachytili poblíž továrny chystanou novinku během jejího testování v terénu a zdá se, že je připravena do boje o návrat zpět na výsluní.
Ačkoliv při jejím prvním odhalení v roce 2003 působila rozporuplně, brzy si tato cestovně sportovní motorka získala oblibu mezi zákazníky a její prodeje rok od roku stoupali nahoru, až do roku 2019, kdy se stala celosvětově nejprodávanějším modelem italského výrobce. Nový model by na tom mohl být podobně, neboť při jeho návrhu vycházeli nejen ze svých požadavků, ale i z požadavků zákazníků jezdících na stávajících modelech Multistrady.
To, že se jedná o univerzální stroj je patrné už z názvu, protože „strada“ je v překladu „ulice“ a multi znamená, že je všestranně zaměřená. V první řadě však šlo výrobci hlavně o to, aby měl ve své nabídce pohodlný cestovní stroj se zaměřením na výkon. Multistradě víc svědčí cestování po silnici než štěrkové cesty v terénu, ale aby uspokojili i tyto dobrodružně zaměřené cestovatele, představili v roce 2016 Multistradu 1260 Enduro, pro kterou je jakýkoliv offroad rájem na zemi.
Do příští sezóny bychom už tedy mohli vyrazit na nové Multistradě V4. Z fotografií je patrné, že v terénu testují spíše verzi „S“ a zřejmě tak v nabídce budou mít zatím jen tento model, jestli se časem připojí i Enduro lze pouze spekulovat. Tento model se totiž nijak zásadně neprosadil a oslovil jen nepatrné množství zákazníků, ani bychom se nedivili, kdyby jej Ducati již do své nabídky nezařadila.
Spíš bych se klonila k názoru, že nová Multistrada V4 bude zajímavou kombinací verze „S“ a „Endura“, aby zvládla jak svižnou sportovní jízdu po silnici, tak lehčí terén. Zkrátka podobný univerzál, jako je třeba Honda Africa Twin. Však také vzhled už není takový uhlazený, ale víc dobrodružnější s ostřejšími rysy, ale stále se štíhlými tvary, motocykl má oboustrannou kyvnou vidlici a také je přepracovaný rám. Bezpochyby bude pro jízdu v terénu více obratnější, lehčí a kompaktnější než 1260 Enduro s velkou palivovou nádrží.
Srdcem novinky by měl být motor V4, tedy ten co pohání například Panigale V4 nebo Streetfighter V4, jen to nebude takové „dělo“, ale upravené pro potřeby cestovního motocyklu. Motocykl by měl být také vybaven speciálními bezpečnostními asistenty jako je kontrola mrtvého bodu v zrcátku nebo antikolizní radar, který je umístěný mezi předními světlomety.
Multistrada nikdy nebyla Adventure motocykl, ale zdá se, že tahle V4 by se jím mohla stát. Pohodlný stroj, kultivovaný chod motoru, ale přitom sportovně a výkonově orientovaný, to by se mohlo líbit velkému množství zákazníků, kteří touží po univerzálním stroji, se kterým se budou moci projet jak po silnici, tak i v terénu.
Zdroj: Revzilla
- Přidat komentář +
- Publikováno: 16.9.2020
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky