Fantic Caballero 500 Rally Explorer: jednoválcové cestování
- Publikovno: 14.7.2022
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Malé cestovní endurko Fantic Caballero 500 Rally Explorer, jehož základem je výkonný jednoválcový motor o zdvihovém objemu 449 ccm, bez náplní váží pouhých 150 kilogramů. Zábavu si s ním užijete nejenom ve městě, ale i mimo něj a bude vám vlastně úplně jedno, jestli se vydáte asfaltovou nebo prašnou cestou.
Italská firma Fantic Motorcycles u nás není moc známou, ale přesto už jsme si od nich představovali scrambler Caballero 500, který je vlastně takovým starším sourozence novinky Rally Explorer. Jak už je u Italů zvykem, velmi důležitým prvkem je u nich design, a to se rozhodně týká i Fantic, kteří se navíc nechali inspirovat motocykly ze 70.let minulého století. Propracovaný vzhled do nejmenšího detailu, jednoduchý, elegantní, ale zároveň i funkční. Za zmínku stojí i elegantní bílo-bronzové zbarvení, které dokonale ladí s dominantními prvky v černé barvě.
Srdcem Caballero 500 Rally Explorer je kapalinou chlazený jednoválec o zdvihovém objemu 449 ccm, který na zadní kolo posílá přes šestistupňovou převodovku a řetězem výkon 29,5 kW při 7100 otáčkách a maximální točivý moment 43 Nm při 6000 otáčkách. O skvělý zvuk se vám postará dvojice nad sebou umístěných koncovek od Arrow. Motor je usazen v lehkém chrom-molybdenovém trubkovém rámu.
Podvozek tvoří vlastní komponenty Fantic FRS, vpředu je přední 43mm USD vidlice, vzadu je jeden tlumící prvek s možností nastavení předpětí a komprese. Oboje pracuje se zdvihem 200 mm. Na přední vyplétané 19palcové a zadní 17palcové kolo jsou obuty enduro pneumatiky Michelin Anakee Wild. Brzdný systém tvoří jeden přední 320 mm a jeden zadní 230 mm kotouč, dvoukanálové ABS Continental budete moci zcela vypnout. Sedlo je ve výšce 860 mm a suchá hmotnost motocyklu je 150 kilogramů. Do nádrže se vám vejde 12 litrů paliva.
O tom, že to myslí Fantic s jízdou v terénu vážně svědčí i to, že vám motocykl vyšperkují dlouhým předním blatníkem ve tvaru zobáku, rámem zadního nosiče na připevnění vaku nebo kufru, ke kterému bude ladit boční nosič spolu se stylovou 17 litrovou boční taškou. Motocykl budete mít chráněný krytem motoru, ochranou mřížkou LED světlometu i bočním padacím rámem. Zajímavým prvkem jsou sklopná zrcátka, díky kterým vám odpadne starost s jejich odnímáním a následným připevňováním zpět, když se rozhodnete jezdit zase po silnici.
Zdroj: Fantic Motorcycles
- Přidat komentář +
- Publikováno: 14.7.2022
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 23.12. - John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 21.12. - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- 21.12. - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- 21.12. - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
Další z rubriky
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 20.12. - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou