Fantic XEF 450 Rally a 450 Rally Factory: připraven na závod
- Publikovno: 10.10.2022
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Už v listopadu by se měl dostat do prodeje enduro model XEF 450 Rally italské firmy Fantic Motor. Sériový motocykl, vyráběný v továrně v Minarelli, se bude nabízet ve dvou verzích, v základní XEF Rally a v limitované edici XEF Rally Factory. Té bude vyrobenou pouhých padesát kusů.
Při představování obou modelů zdůrazňovali, že se jedná o rallyový motocykl, který bude cenově dostupnějším strojem než jsou konkurenční modely velkých značek. Novinka je postavená na základem motocyklu XEF Rally, na kterém italský pilot a dakarský vítěz Franco Picco absolvoval Rally Dakar a také speciální pouštní rally v Abu Dhabi. Do prodeje by se měl dostat v listopadu letošního roku a prodejní cena ještě nebyla stanovena.
Enduro bude poháněno jednoválcovým čtyřtaktním čtyřventilovým, kapalinou chlazeným motorem o zdvihovém objemu 450 ccm, který jim dodává japonská Yamaha. Převodová skříň má pět stupňů a spojka je lamelová. Výkonové parametry zatím výrobce neuvedl. Motor je usazen v v rámu, který je složen z dvou hliníkových nosníků spojených v hlavě řízení. Podvozek je od firmy KYB, je tvořen přední plně stavitelné 48 mm USD vidlice se zdvihem 310 mm a zadního tlumiče, rovněž plně stavitelného, se zdvihem 300 mm.
Přední vyplétané kolo má 21 palců a rozměr 90 x 90, zadní má 18 palců a rozměry 140 x 90. Rozvor je 1480 mm, sedlo je ve výšce 955 mm a provozní hmotnost motocyklu je 140 kilogramů. Do dvou nádrží se třemi plnícími otvory se vejde až 30 litrů paliva. Jedna nádrž je umístěná vzadu, druhá uprostřed kolem motoru.
Motocykl je vybaven vysokým plexi štítem, který kromě jezdce chrání také přístrojové desky. Základní verze XEF Rally je standardně vybavena rallyovou věží se sedmipalcovým barevným TFT dotykovým displejem a slouží primárně jako navigace. Je voděodolný a také by měl odolat prachu a případným nárazům při pádu. Ovládá se buď dotykově, nebo pomocí dvou tlačítek na řídítku. Snadno jej lze vyjmout a v pohodlí domova si v něm naplánovat trasu. Funguje jak na baterii motocyklu po nastartování, tak také na svou vnitřní baterii. Pod ním je malý displej, kde se zobrazují základní jízdní informace.
Verze Factory má místo navigace klasický roadbook s kotoučky, ovládá se tlačítky na řídítku. Má rovněž tripmaster pro navigaci během závodů. Protože se u této speciálky počítá s vysokou zátěží je oproti základní verzi vybavena větším olejovým filtrem a chladičem oleje, který je umístěný vpředu pro maximální průchod vzduchu.
Rovněž je vybavena hydraulickým tlumičem řízení, výfuk Arrow je titanový a o 1,5 kilogramu lehčí než u základní verze. Na CNC stroji obráběný držák brýlí a středy kol jsou v červené barvě. Podle této barvy, ve které jsou provedeny i nápisy na bocích motocyklu, snadno poznáte, že se jedná o limitovanou edici Factory. Každý z těchto strojů bude mít své unikátní výrobní číslo a obdržíte k němu závodní sadu, dres Fanctic Rally a 144litrový box na nářadí. Zkrátka vše, abyste mohli vyrazit rovnou na závod.
Zdroj: Fantic
- Přidat komentář +
- Publikováno: 10.10.2022
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 20.12. - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem